HIRDETÉS BEZÁRÁS
Érdekességek

Mit történik, ha egy tűt teszünk a sínre? Azt mondják, hogy a fizika törvényei alapján a sín eltörik és a vonat kisiklik

Ez a legenda hosszú múltra tekint vissza.

    Sziasztok, kedves követők és vendégek a csatornámon! Ez egy rövid cikk lesz, amiben elmesélem, mi történne valójában egy vonattal, ha egy okoskodó idióta varrótűt tenne a sínekre.

    HIRDETÉS

    Mielőtt belemennénk a részletekbe, nézzük meg, mit mond a „szóbeszéd” erről a témáról. Ha rákeresünk az interneten, szinte minden link különböző fórumokra vezet, ahol a topikindító (a témát elindító személy) felteszi a kérdést: mi történne?

    A válaszok között gyakran találkozhatunk azzal az érveléssel, hogy a tű edzett, emiatt nem lehet hosszában eltörni, és mivel a sín törékeny (nem tudom, hogy ezt honnan veszik), a tű ékként fog viselkedni és széthasítja a sínt.

    Vonatos dolgok 003
    Az elvileg várható eredmény.

    Az egyetlen igazságtartalom ebben az állításban az, hogy a tű edzett. Valójában ez a legenda már évtizedek óta létezik, és még mindig akadnak, akik hisznek benne. Ez nem más, mint egy mítosz, ami az információhiány korszakában született.

    Kezdjük azzal, hogy a legtöbb vasútvonalon használt sínek szénacélból készülnek. A szénacélok szilárdak, és jellemzi őket, hogy a felületi rétegük keményebb, míg a belső részük kellően lágy és rugalmas.

    A tűvel kapcsolatos tévhit valószínűleg azon a tényen alapul, hogy minél keményebb egy fém, annál törékenyebb. Azonban, mint már említettem, a sín belső része meglehetősen rugalmas és képlékeny. A sínek eltörése természetesen lehetséges, és ez a gyárakban gyakran meg is történik teszteléskor és ellenőrzéskor, de ezt nem varrótűkkel végzik.

    HIRDETÉS
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS

    Tehát, a varrótű a sínekre helyezve nem okozhat katasztrófát. A vonat kerekei egyszerűen áthajlanak rajta, anélkül, hogy bármilyen kárt okoznának. Legfeljebb egy kis csattanást hallhatunk, de ennyi.

    Vonatos dolgok 002

    Egy másik érv is felmerülhet: ha a sín puhább, mint a tű, akkor a tűt benyomódik a sínbe. Ha pedig a sín és a tű nagyjából azonos keménységű, akkor a tű egyszerűen összetörik a dinamikus terheléstől, és a darabjait valahol a zúzottkőben kell keresni.

    Összességében a vonat gond nélkül áthalad a tűn (ha még pontosabbak akarunk lenni, a második-harmadik kocsi áthaladása után valószínűleg el is repül), a tűt nem nyomja be a sínbe, de csak egy kis nyomot hagy maga után. Még egy érme is nagyobb és észrevehetőbb nyomot hagyna a sínen.

    HIRDETÉS
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS

    Hallottam már történeteket arról, hogy egy alkoholista pénzt kért a vasutasoktól italra, és ha nem adtak neki, azzal fenyegetőzött, hogy varrótűt tesz a sínekre. A vasutasok ettől megijedtek és adtak neki pénzt. Természetesen ez teljes mértékben ostobaságnak hangzik, de ez a legenda (a tűről, nem az alkoholistáról) még ma is él.

    Vonatos dolgok 001

    Egyébként találtam egy videót a YouTube-on, amely kísérletileg alátámasztja a szavaimat. A szerző valamilyen oknál fogva úgy döntött, hogy ellenőrzi, amit egyébként is tudunk. Ha érdekel, megtekintheted, az alábbi linken keresztül:

    VIDEÓ

    A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK

Mi a reakciód?

Tipp: a felhasználók képet is csatolhatnak a hozzászólásaikhoz!
  • Szia, guest
  • Nem tudom hol lett a kép készítve de nem sokk hely van ahhol nyílt lemezes leerősítés van sín szeggel??? Magyarországon

IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE,

hogy elküldhessük neked a legjobb cikkeinket

*heti egy e-mailt fogunk küldeni

Még több Liked.hu

Továbbiak betöltése Betöltés...Nincs több bejegyzés.