Az autószerelő műhelyekbe nem csak a kötelező szervizek miatt járnak az emberek, hanem hogy megoldást találjanak a váratlanul felmerülő, néha egészen hihetetlen problémákra. Az ügyfelek többségének panasza persze legtöbbszer teljesen átlagos, ám akadnak azért olyan sofőrök, akiktől még a legtapasztaltabb autószerelők szemei is nagyra kerekednek.
1. Tudom, hogy mindenki imádja a Hondákat, de néha velük is megesnek kisebb-nagyobb malőrök. Nem igazán tudni, mit művelt a sofőr ennek az autónak a volánja mögött, de sikerült infarktust okoznia a motornak. Szó szerint. A hengerblokk egyszerűen megrepedt, és minden belsőség kilátszik.
Mi okozhatta ezt? Ki tudja?
2. Autózás közben időnként cserélnünk kell a fékbetéteket. Már régóta hozzászoktunk ehhez a procedúrához, hiszen a betétek kopó alkatrészek, nemde?
Valamiért azonban sokan úgy gondolják, hogy a féktárcsák örökké tartó alkatrészek az autóban, amiket nem kell cserélni a teljes élettartam alatt.
Így érkeznek a szervizbe az ilyen példányok, amelyeknél a féktárcsák annyira elkoptak, hogy már le is válnak.
3. „Meg tudnátok mondani, milyen gyakran kell cserélni a vizet a váltóban?”
Szerintem pontosan ezzel a kérdéssel kellett volna bekopognia a szervizbe ennek a váltónak a tulajdonosának.
Nyugi, nem kell megijedni. Senki sem töltött vizet a váltóba az olaj helyett. Valószínűleg csak egy ideje a szabadban álltak vele.
Víz szivárgott bele, majd a fagyok beköszöntével a víz jéggé dermedt. És ez volt az a pillanat, amikor a tulajdonosnak új váltóra volt szüksége.
4. Egy teherautó dízelmotorjának forgatónyomatéka néha elegendő ahhoz, hogy a kardántengelyt meghajlítsa.
Hogyan fordulhat ez elő? Általában akkor, ha a hátsó (hajtó) kerekek blokkolódnak.
Ez lehet a beragadt fékek miatt, amelyek nem engedik a kerekeket forogni, vagy mondjuk amikor a teherautó elakad.
5. Ennek az autónak a tulajdonosa, aki autószervizbe vitte, elmondta, hogy egy komoly kátyúba hajtott az úton.
Hallotta a kopogást és a hangos csikorgást, megállt, kinyitotta a motorháztetőt, és ez a kép fogadta.
A fém a lengéscsillapító felső támasza körül egyszerűen kiszakadt a pereménél. Én pedig kíváncsi vagyok: hogyan lehet ezt most megjavítani? Nem hiszem, hogy egyszerűen vissza lehetne hegeszteni…
6. És itt van még egy szerencsétlen, akinek nagyon nem jött össze. Úgy döntött, hogy spórol egy kicsit, és vett néhány replika felnit, amik külsőleg nagyon hasonlítottak az eredeti BBS-ekhez.
Csak nem gondolt arra, hogy miből készültek. Végül, miután belehajtott egy kátyúba, a felnije teljesen összetört.
A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK
7. Folytassuk még egy kerékfotóval. Ezúttal a felnivel nincs gond, de a gumi nagyon megsínylette.
A gumiabroncs úgy néz ki, mintha Godzilla megrágta volna, miután leeresztett gumival tettek meg vele több tucat kilométert.
Egyáltalán nem értem az embereket. Hogy lehet leeresztett gumival menni és nem észrevenni? Természetesen már nem lehet megjavítani, még akkor sem, ha profi varrónő vagy.
8. Egy fiatal lány jött a gumiszerelőhöz egy felni javíttatására. Ez történt vele:
Körülbelül 100 km/h sebességgel haladt az autópályán, és nem vette észre az úttesten fekvő fémdarabot, ami egy laprugóra emlékeztetett.
Az autó az első kerékkel hajtott rá, ami hatalmas sebességgel repítette a fémdarabot a hátsó kerék felé.
Végül nemcsak a gumiabroncsot lyukasztotta ki, de hatalmas lyukat ütött a felnibe is.
9. A következő szerencsétlen azt mondta, hogy a hétvégére kölcsönadta az autóját a barátjának.
Ez pont az a helyzet, amikor meg kellett volna kérdeznie először a barátjától, hogy tud-e manuális váltóval vezetni.
Csak nézzétek meg, mi lett a vége a kuplungnak. Borzalom, és kész. Bár őszintén szólva láttam már ennél rosszabbat is!
11. ,,Valami furcsa zajt hallottam vezetés közben, meg tudnátok nézni?”
Természetesen ami fent olvasható, az csak egy vicc. Teljesen nyilvánvaló, hogy ez a jármű már nem tud mozogni.
Ez a ravasz szerkezet egykor egy bolygómű volt. A jelek szerint egy lánctalpas terepjáró vagy traktor hajtótengelye. Egyszerűen nem bírta a terhelést.
12. Most minden BMW rajongó el fog morzsolni néhány könnycseppet, mert egy legendás M50 motort látunk.
Ezek a hathengeres motorok megbízhatóak és erősek. Már persze akkor, ha tudod őket vezetni.
Mi történt ezzel a motorral? A beszámolók szerint a sofőr „véletlenül 5-ös helyett 3-asba váltott”, aminek következtében „a motor azonnal max fordulatra, 11 000 fordulat/percre pörgött fel”.
Valami azt súgja nekem, hogy ez nem a 5 helyett 3-ba, hanem 5 helyett 1-be váltás volt!
A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK