Az All Inclusive szállodák népszerűek a turisták körében, de sok titkot rejtenek, melyek még a tapasztalt utazókat is meglephetik. Az asztalok roskadoznak az ételtől, a strandok festőiek és kényelmesek, a gyerekeknek és felnőtteknek is rengeteg szórakozási lehetőség van, de ez az egész azért nem olyan egyszerű, mint amilyennek látszik.
A Liked.hu-nál mindig a tökéletes nyaralásra törekszünk. Ma épp ezért az All Inclusive szállodák furcsaságairól fogunk beszélni, melyek ismerete nagy segítség lesz a helyes választás meghozásában a következő utazásod megtervezésekor.
16. A díszítésre vágott gyümölcsök és zöldségek étvágycsapdák
Az asztalokat gyakran díszítik faragott görögdinnyével, tökkel, uborkával és retekkel. A faragott gyümölcsök és zöldségek nemcsak a konyhaművészet remekei, de a turisták becsapására is szolgálnak. Egy szállodai szakács bevallotta, hogy háromszor annyi faragott gyümölcsöt és zöldséget készítenek, mint ételt. Ezeket a szépen díszített gyümölcsöket az asztal elejére helyezik, hogy felkeltsék a vendégek figyelmét. Így a vendégek nem veszik észre, hogy a szemük már „megtelik” azelőtt, mielőtt ezt a gyomruk is megtehetné.
15. A büfé befolyásolja az árat
Nem véletlenül oszthatók az All Inclusive szállodák három kategóriára: standard (Standard Al), közepes (Medium Al) és felső kategória (High Al). Ez az osztályozási rendszer nem a csillagok számától függ. Valójában minden kategóriára részletes követelmények vonatkoznak, amelyeket elolvasva a vendégek gyorsabban tudnak dönteni. Ezenkívül ez a felosztás lehetővé teszi a szállodák számára, hogy emeljék az árakat, ha a büféjüket a vendéglátóipari kritikusok magasra értékelik. Ha egy létesítmény nem felel meg még a minimális követelményeknek is, elveszítheti az All Inclusive besorolását.
14. Sok szálloda spórol az élelmiszeren
Az All Inclusive kategóriájú szállodák asztalai tele vannak salátákkal, mindenféle ízű gyümölccsel és zöldséggel. Még a szobádba is kérhetsz apróra vágott gyümölcsöt. Azonban a szállodai konyhákon gyakran találhatunk nagyon olcsó termékeket, nagykereskedelmi raktárakból és üzletekből származó akciós élelmiszereket. Az élelmiszerbiztonsági ügynökség épp ezért rendszeresen végez ellenőrzéseket, és az eredmények gyakran azt mutatják, hogy egyes szállodák sajnos kizárólag lejárt szavatosságú élelmiszert vásárolnak.
13. Marhahús helyett pulykahúst kaphatsz
Akik szeretik a szaftos marhahúst, vegyék figyelembe, hogy szeretnek trükközni vele. Gyakran előfordul, hogy a szállodai konyhákon marhahús helyett pulykahúst készítenek. Ennek oka a madár rugalmas szerkezete, mely lehetővé teszi a szárnyas többszöri sütését.
12. A tenger gyümölcsei konzervből is származhatnak
A tintahal és más népszerű tenger gyümölcsei kedvelőinek tudniuk kell, hogy a szállodai szakácsok gyakran élnek egy trükkel: tenger gyümölcseit konzerv kiszerelésben veszik, és tálalás előtt sörbe áztatják, hogy frissnek tűnjenek.
11. A pisztráng helyett cápát kaphatsz
Ez az a helyzet, amikor még egy igazi ínyenc sem tudja megkülönböztetni az egyik halfajtát a másiktól. A lazac vagy a pisztráng helyett cápát is felszolgálhatnak, ami olcsóbb és elterjedtebb. A szállodai szakácsok sós vízben főzik a cápahúst, ami megváltoztatja az ízét. Ezért a cápát profi módon lehet álcázni más halnak.
10. Elhallgathatják a felújítási munkálatokat
A szállodák általában nem tájékoztatnak a felújítási munkálatokról, így a vendégekre kellemetlen meglepetés várhat. Ennek elkerülése érdekében érdemes telefonon előre tájékozódni a szállodánál vagy az utazási irodánál.
9. A meglepően nagy kedvezmények mögött természeti katasztrófák állhatnak
A szállodák gyakran kínálnak kedvező áron „szezonon kívül”, ami mögött nem ritka, hogy bizony a természeti katasztrófák állhatnak. Létezik egy úgynevezett Csendes-óceáni Tűzgyűrű (Cirkumpacifikus-hegységrendszer), mely olyan országokat foglal magába, amelyek leginkább vannak kitéve a földrengéseknek és vulkáni kitöréseknek: Indonézia, Fülöp-szigetek, Japán és Ausztrália. Mindegyikben krízisközpontok működnek, amelyek tájékoztatják a turisztikai minisztériumot a közelgő veszélyről.
A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK
8. A buszos transzfer hosszabb is lehet
Ha a választott szálloda ingyenes transzfert biztosít a repülőtér és a szálloda között, érdemes tisztázni a részleteket. Előfordulhat, hogy a busz útközben más szállodákba is betér. Így egy hivatalosan félórás út akár több órát is igénybe vehet, mire az összes utas fel- és leszáll.
7. A gyerekprogramok drágák lehetnek
A szállodák hirdetéseiben gyakran szerepelnek gyerekprogramok, bébiszitterek és animátorok. Azonban néha nem említik, hogy a gyerekek szórakoztatása extra költséggel jár. Különösen drága lehet a gyerekek egész napos felügyelete. Néha az egyetlen ingyenes szolgáltatás a gyerekek számára a vízipark látogatása, de a showműsort például már nem tartalmazza az utazás ára.
6. A borravaló nem csak egy udvarias gesztus
A szállodai dolgozóknak, legyen szó londinerről vagy bártenderről, nem hiába alakult ki a borravaló adás szokása. A személyzet munkáját ritkán fizetik meg megfelelően, így az az 5-10 euró valóban sokat számít nekik. Általánosságban elmondható, hogy a borravaló az utazás költségének negyedét is kiteheti.
5. A tengerparti nyaralásnak is lehetnek hátrányai
Sok All Inclusive rendszerű szálloda extra bevételt szerez a napozóágyak, napernyők és egyéb tengerparti kellékek bérbeadásából. Manapság a homokos tengerparton nyaralás nem olcsó, és egy napozóágy bérlése akár 10 euróba is kerülhet naponta.
4. A helyi kultúra megismerése kétséges
Bármennyire is vendégszeretőek a különböző országok a turistákkal szemben, előfordulhat, hogy a nyaralás alatt nem feltétlenül élhetjük át az adott ország vagy város igazi, autentikus hangulatát. A szállodák ugyanis mindent megtesznek annak érdekében, hogy vendégeiket a saját területükön tartsák. Ezért nem meglepő, hogy sok turista számára a kirándulásokat és túrákat nagyon magas áron hirdetik, ezzel gyakorlatilag rákényszerítve őket, hogy inkább a szállodában kínált programokra korlátozzák magukat.
3. Jobb, ha nem fekszel le a szobában a frissen megvetett ágyra
Amikor beköltözöl a szobádba, a legjobb, ha azonnal leveszed az ágytakarót és a lehető legtávolabb rakod. El sem tudod képzelni, hogy hány ember ült és feküdt már rajta előtted. Semmiképp se feküdj le a frissen megvetett ágyra, mert a koszos ágytakarót egyszerűen csak a tiszta lepedőre-ágyneműkre terítik, és havonta egyszer, bizonyos szállodákban pedig csak félévente egyszer mossák.
2. A poharak piszkosak lehetnek
A szállodai étteremben és a szobában lévő poharak tisztának tűnnek. Azonban a beköltözésed előtt csak áttörlik őket, majd visszateszik a helyükre. Ezért javasoljuk, hogy használat előtt alaposan moss el mindent.
1. Közvetlen foglalás nélkül előfordulhat, hogy nem kapsz szobát
A szállodák mindent megtesznek a közvetlen foglalásokért, mivel ebben az esetben nem kell jutalékot fizetniük. Néha azonban kavarodás van a szobákkal, különösen akkor, amikor nagyobb turistacsoportok érkeznek. Ilyenkor a követlenül a szállodával partnerkapcsolatban álló irodák élveznek prioritást – elvégre könnyebb feláldozni egy magányosan utazó szerelmespár nyaralását duplafoglalás esetén, mint elutasítani egy komplett turistacsoportot és ezzel veszélyeztetni egy jól működő partnerkapcsolatot valamelyik irodával.
Volt már kellemetlen meglepetésben részed egy nyaralása során, amiket esetleg elkerülhettél volna, ha ismered ezeket a titkokat?
A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK