HIRDETÉS BEZÁRÁS
Egyéb

12 dolog, amitől a szállodai dolgozók a falra másznak

Az ilyen vendégeket senki sem látja szívesen.

    Minden vendég egyedi tulajdonságokkal rendelkezik, amik színessé teszik a szállodai dolgozók életét. A tapasztalt recepciósok és vezetők már az első szó vagy a személyi igazolvány megpillantása előtt meg tudják mondani, honnan érkezett a vendég és mire számíthatnak tőle.

    HIRDETÉS

    Összegyűjtöttük, hogyan ronthatja el a vendég a szállodai dolgozók napját és szerezhet mínuszokat magának a személyzetnél.

    12. „Jaj, elrontottam a foglalást”

    Szallodai dolgok 010

    Sok vendég foglal egyszerre több szobát is, és csak pár nappal az utazás előtt dönti el, hogy melyikben fog lakni. Ezen kívül előfordul, hogy elfelejtik lemondani a felesleges foglalásokat, és ezt érkezéskor kell megoldani.

    Mások a legolcsóbb opciót foglalják le, még akkor is, ha a megfelelő csak $4-ral drágább. Végül panaszkodnak, sóhajtoznak, és különféle ürügyekkel kérik áthelyezésüket. A szezonban pedig nem lehet hova tenni ezeket a szerencsétleneket.

    • Egyszer bejött a szállodánkba egy foglalás, ami több szobára szólt ugyanazon a néven. Ráadásul mindegyik foglalás visszavonhatatlan volt. Kérdeztük a vendégeket, hogy hogyan szeretnének elhelyezkedni: közel egymáshoz vagy nem. Kiderült, hogy csak egy szobára volt szükségük, de a vendég nem tudta eldönteni, melyik tetszik neki jobban. Szerencsére időben kiderült, és törölni tudtuk a feleslegeseket. © Ddad99 / Reddit

    11. „Itt alszunk egy kicsit”

    A legtöbb szállodában a bejelentkezés ideje pontosan meghatározott, általában 14 óra. Természetesen a légitársaságok és a vasúttársaságok nem igazítják a menetrendjüket ehhez a feltételhez, így a vendégek néha hamarabb érkeznek. Nem mindig sikerül őket 14 óra előtt bejelentkeztetni a szobába. A kijelentkezés 11 órakor van, és a vendégeknek addig ki kell jelentkezniük. Ellenkező esetben a takarítónők nem fognak tudni rendet rakni.

    • A vendégek néhány órával a bejelentkezés hivatalos ideje előtt érkeztek. A szoba még nem volt kész, ezért megkértem őket, hogy várjanak a kanapékon. Nem ellenkeztek, gyorsan elővették a takaróikat, lefeküdtek és elaludtak. A többi vendég zavartan figyelte őket, és igyekeztek suttogva beszélni. © FrancisSobotka1514 / Reddit
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS

    10. „Én mindent kifizettem”

    Szallodai dolgok 009

    A legtöbb szállodában ingyenes és fizetős kiegészítő szolgáltatások várják a vendégeket. Az ingyenesek közé általában a szappan, a sampon, a tea, a kávé stb. tartozik. A fizetősek közé a törölközők és a fürdőköntösök. És bár az emberek kifizetik a tartózkodásukat a szobában, ez nem jelenti azt, hogy automatikusan mindent megvásárolnak, ami ott van.

    Ha a vendég távozik, és magával visz mindent, amit be tud pakolni a bőröndjébe, nemcsak rengeteg dühös üzenetet kockáztat ezzel a szállodától, de a helyi rendőrséggel is megismerkedhet. Ha nagyon megtetszett a köntös, bármikor megkérdezheted, hogy mennyibe kerül, és megvásárolhatod magadnak ajándékba.

    • Két elbűvölő hölgy egy hónapig lakott nálunk a szállodában. Minden nap udvariasan megkérték a takarítónőket, hogy hozzanak még samponos és szappanos üvegeket. Mivel ezek az apróságok a szoba árában benne voltak, mi mindent kiadtunk nekik. Az utolsó napon kis szuvenírekkel mentem be hozzájuk, hiszen a vendégek sokáig nálunk laktak. Micsoda meglepetés volt, amikor 40 darab samponos és tusfürdős üveget láttam becsomagolva a bőröndben. Úgy tűnik, nem volt fáradtság számukra ezt a hatalmas mennyiséget keresztül cipelni a fél világon. © MaidOfClarity / Reddit

    9. „Jaj, hát végül hatan jöttünk, nem ketten. De elférünk mindannyian”

    Szallodai dolgok 008

    Amikor a recepció előtt a várt pár helyett 4 vendég tűnik fel, az adminisztrátor lassan őszülni kezd. Általában ilyenkor biztos, hogy hosszas beszélgetés vár rá. A vendégek bizonygatni fogják, hogy nekik nem kellenek pótágyak, van elég hely, simán elférnek mindannyian egy ágyon, ezért nem kell semmi extrát fizetniük. Sajnos azonban a bútorok, az ágynemű és a fürdőszoba sem bírja el ezt a rohamot.

    • 2 vendég helyett 4 érkezett. Örömmel felajánlottam egy második szobát, de nem volt rá szükségük. „Mi vékonyak vagyunk, elférünk mindannyian” – csicseregtek a lányok. Hiába magyaráztam, hogy lehetetlen négyen beköltözni, tovább fárasztottak. Végül a kijelentkezéskor a szoba úgy nézett ki, mint ha hurrikán söpört volna végig rajta. © Opulous / Reddit
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS

    8. „Azt hittem, ez egy rongy”

    Szallodai dolgok 007

    Néhány vendég közömbös a szállodai berendezés iránt. A díszpárnák és a takarók a padlóra kerülnek, az arctörlőkkel cipőt tisztítanak, a strandtörölközőket az ajtó elé dobják és a lábukat törlik bele. Vagy sminkelnek velük.

    Ez nemcsak arra kényszeríti a szállodásokat, hogy több pénzt költsenek mosásra és új textília vásárlására, de kellemetlenséget okoz az utánuk következő vendégeknek is.

    • Egy lány bejelentkezett a szállodába, és másnap reggel kérte az ágynemű cseréjét, mert nagyon koszos volt. Valóban, a párnahuzatot furcsa, narancssárga foltok borították. A takarítónőkkel sokáig próbáltuk kideríteni, mi a helyzet, hiszen bejelentkezéskor minden rendben volt a szobában. Amíg észre nem vettük, hogy a vendég hajszíne hihetetlen módon megváltozott egy éjszaka alatt. Sötét hajból élénkpiros lett. A foltok pedig a festéktől maradtak. Természetesen a mosás nem sikerült – ki kellett dobni. © aklaino89 / Reddit

    7. „Otthon érzem magam”

    Szallodai dolgok 006

    Sokan a szállodai szobát második otthonuknak tekintik. Maguk a szállodások is igyekeznek ezt az üzenetet közvetíteni, akár a reklámfüzetekben, akár magában a névben. Ez a kifejezés azonban nem több, mint egy művészi túlzás. Amikor a vendégek elkezdik mozgatni a bútorokat, szögeket verni a falba, hegyekben mosatlan edényt halmozni az étteremben, az enyhe irritációt kelt a dolgozókban.

    • Egy kedves pár bejelentkezett hozzánk, és fogast kértek. Megígértem, hogy hozok néhányat. A vendégek elutasították – mondván, ez nem nagy ügy. Másnap reggel dübörgést hallok a szobájukból. Bemenetem, hogy megnézzem, minden rendben van-e. Kiderült, hogy az ügyes úriember szögeket vert a falba, hogy ruhákat akasszon rájuk. © Grab_Stet / Reddit

    Még nincs vége, a bejegyzés a hirdetés alatti gombbal folytatódik!

    A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK

    6. „Csak egy kis harapnivaló”

    Szallodai dolgok 005

    Sok szállodában tilos ételt bevinni a szobába, és ez nem véletlen. Először is, az étkezés nyomai megjelenhetnek a padlón és az ágyneműn is. Másodszor, a morzsák vonzzák a hangyákat és más rovarokat, amelyektől később lehetetlen megszabadulni.

    Néhány vendég inkább a szobában főz. Ezeket a kísérleteket leggyakrabban a vízforralók szenvedik meg. Sajnos ezek a készülékek nem igazán alkalmasak spagetti, gombócok és garnélarák főzésére. A szagok pedig később felzaklatják a szálloda többi lakóját.

    • Egy dühös vendég jött a recepcióra, és kijelentette, hogy a szobájában lévő vízforraló elromlott. Megígértem, hogy kicserélem, és kértem, hogy adja oda a tönkrement példányt. Átadja a vízforralót, amiben garnélarák úszkál. Félkész. A következő beszélgetés zajlott le:
      – Asszonyom, mit keresnek ezek a garnélarákok a vízforralóban?
      – Hát, gondoltam, főzök magamnak ebédet.
      – Asszonyom, de a vízforraló nem erre való.
      – Akkor mire való? © Javaman1960 / Reddit
    • A vendégek szobájában beindult a tűzjelző. Pánik van, a vendégek rohangálnak, én gyorsan futok, hogy megnézzem, mi a helyzet. A szobában egy zavart család ül, idegesen összerezzenve a csipogástól. Az ágy mellett egy villanyrezsó áll, rajta egy serpenyő sercegő hússal. Hosszú ideig próbáltam elmagyarázni, hogy a szobában tilos húst sütni. És minden mást is. © wildcat12321 / Reddit

    5. „Csak a medencébe megyek”

    Szallodai dolgok 004

    Néhány vendég annyira otthonosan érzi magát a szállodában, hogy a számukra maximálisan kényelmes öltözékben mozognak a területen. Különösen a tengerparti szállodák szenvednek ettől. Itt a vendégek strandruhában kóborolnak a hotel minden területén, nem igazán foglalkozva azzal, hogy hol tartózkodnak: a medence mellett vagy az étteremben. Ez zavarja nemcsak a dolgozókat, de a többi vendéget is.

    • Egy impozáns vendég érkezett a szobába. Drága zakó, bőr bőrönd, finom cipő. Másnap reggel korán úgy döntött, hogy még lenyűgözőbb öltözékben boldogít minket. Reggelire fürdőnadrágban vonult be. A többi vendég abbahagyta az evést, amikor meglátta ezt a szépséget. Sajnos nagyon ciki volt, de kénytelenek voltunk megkérni, hogy a közös helyiségekben egy kicsit jobban öltözködjön. © ItsSwicky / Reddit
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS

    4. „Nálatok borzalmas minden, ezért tovább akarunk maradni, és egy jobb szobát is szeretnénk kapni”

    Előfordul, hogy a szállodai tartózkodás néhány vendég számára egy „hogyan szerezhetek még kedvezményt?” című izgalmas kalandjátékká válik. A személyzet hajlandósága a kompromisszumra és a különböző bónuszok felajánlása a vendég megelégedettsége érdekében egyesek számára igazi gyötrelmet okoz.

    • Egy vendég két éjszakára foglalt szobát, de másnap este 7 órakor távoznia kellett. Nagyon meglepődött, hogy nem térítjük meg neki a második éjszaka árát. Egyszerűen nem értem. Hiszen senki sem kéri az étteremben, hogy térítsék meg az étel felét, ha nem eszi meg. © kukuboy17 / Reddit

    3. „Szeretnék egy piros virágot, vagy egy állatot”

    Szallodai dolgok 003

    Néhány vendég a furcsa kéréseivel válik emlékezetessé. Úgy tűnik, nyaralni is azért mennek, hogy megvalósítsák azokat a titkos vágyaikat és szeszélyeiket, amelyeket a hétköznapi életben nem engedhetnek meg maguknak.

    • Egy vendég kávét rendelt. Nem instant kávét, hanem igazi kávét. Amikor odaadtam neki az americano-t, gyanakodva nézte a folyadékot, és azt mondta: „Ez nem igazi kávé”.
      – Elnézést, asszonyom, parancsol?
      – Kávét akarok a kávéfőzőből.
      – Igen, asszonyom, ez kávé, és kávéfőzőben főzték.
      – Nincs is kávéfőzőtök.
      – De itt van, asszonyom (egy ipari kávéfőző áll mögöttem).
      – Nem, ez nem az, főzzön kávét egy másikban, vagy adja vissza a pénzemet.
      – Asszonyom, örömmel visszatérítem a pénzt, de akkor meg kell kóstolnia a kávét, és panaszkodnia kell az ízére. Mert itt van a kávéfőző, itt a kávébab, és itt van a kávébabból a kávéfőzőben főzött kávé. A kezében. © Tymanthius / Reddit
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS

    2. „Minek nekem a mosoda? Inkább magam mosok”

    Szallodai dolgok 002

    A vendégek szorgalma és önállósága csodálatos dolog. De sokan túlzásba viszik, mert úgy gondolják, hogy ezzel nem okoznak plusz gondot a személyzetnek. Ahelyett, hogy beadnák a ruháikat a mosodába, egyesek kézzel mossák ki őket, majd a megfelelő felületekre teregetik.

    • Sétáltam a szállodában, és észrevettem valami szokatlan dolgot. Közelebbről megnéztem. Az egyik házikóból kivezető internetkábelen valami rejtélyesen lengedezett. Kiderült, hogy a vendégek frissen mosott ruhadarabjai voltak. Pólók, nadrágok, ruhák és alsóneműk is. Mivel nem találtak mosókötelet, a vendégek úgy döntöttek, hogy a kábeleket használják erre a célra. Szerencsére a kábel nem szakadt el. © matchafoxjpg/ Reddit

    1. „Nem látták a gyerekemet?”

    Szallodai dolgok 001

    Természetesen a szülők álma, hogy teljes nyugalomban és pihenésben tölthessék a nyaralásukat. Ez kisgyermekkel néha nehézkes lehet. Ilyen esetben érdemes nagy szállodát választani, ahol van animátorcsapat és gyerek klub. A kis szállodákban nem biztos, hogy elérhető ez a szolgáltatás. Azonban a medence vagy a játszótér területén semmiképpen sem szabad felügyelet nélkül hagyni a gyermeket. A személyzet fizikailag nem fog tudni rájuk vigyázni.

    • A szállodánkban volt egy kis játszótér. Műanyag házikó, pár csúszda – semmi különös. Egyszer arra sétáltam, és láttam, hogy egy 5 éves gyerek a házikó tetején ül, egy másik, 7 éves pedig teljes erővel üti a falakat, hogy leejtse. A többi gyerek visszafogott kíváncsisággal figyelte a jelenetet. Elindultam a szülők keresésére. Ők boldogan kávéztak a strandon. „Elnézést” – mondtam – „de a gyerekeik tönkreteszik a játszóteret. És közben meg is sérülhetnek.” Az anya üveges és kétségbeesett tekintettel meredt rám, és azt motyogta: „Jaj, úgy döntöttünk, hogy hagyjuk őket, hogy maguknak szabják meg a határokat. Tanulniuk kell és maguknak kell rájönniük a hibáikra.” Sóhajtva válaszoltam: „Asszonyom, nagyon szorgalmasan feszegetik a határokat. Attól tartok, hogy az új játszótér árát bele kell majd kalkulálnunk a számlájukba. És remélem, hogy a gyerekeknek van balesetbiztosításuk.” © elnet1 / Reddit

    A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK

Mi a reakciód?

Tipp: a felhasználók képet is csatolhatnak a hozzászólásaikhoz!
  • Szia, guest

IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE,

hogy elküldhessük neked a legjobb cikkeinket

*heti egy e-mailt fogunk küldeni

Még több Liked.hu

Továbbiak betöltése Betöltés...Nincs több bejegyzés.