17 érdekes tény, amit az emberek többsége nem tud a legnépszerűbb világmárkákról

Gondoltad volna, hogy a Volkswagen valójában nem autóból gyártja a legtöbbet? Hát azt, hogy az Adidas és a Puma között olyan nagy a nézeteltérés, hogy a két világcég németországi székhelyén a mai napig utálják egymást az ott élő emberek? Nem?! Akkor az alábbi cikk valószínűleg számodra is tartogat izgalmas meglepetéseket, most ugyanis ilyen és ehhez hasonló kevésbé ismert érdekességeket hoztunk nektek a világ legnépszerűbb cégeinek rejtett oldaláról.


  1. 1 Sírig tartó ellentét az Adidas és a Puma cég alapítói között.


    Valószínűleg sokan hallottatok már róla, hogy az Adidas-t és a Puma-t két testvér, Adolf és Rudolf Dassler alapították, egy igen komoly nézeteltérés következtében. Ez a nézeteltérés pedig a két cég világhírűvé válása után csak még tovább erősödött, az eltérő politikai nézetek miatt ugyanis olyan ellenségeskedés és rivalizálás kezdődött a testvérpár között, ami egészen a halálukig tartott.

    Arról azonban már kevesebb mindenkinek van tudomása, hogy ez a rivalizálás tulajdonképpen a két testvér halála után is folytatódott, az Adidas és a Puma cég székhelyéül szolgáló németországi Herzogenaurach-ban ugyanis mind a mai napig utálják egymást a rivális cégnél dolgozó emberek.

    Olyannyira, hogy a németek egy gúnynevet is adtak a városnak: a „hajlított nyakúak városának” nevezik, mivel az évtizedek során szokássá vált, hogy ha két ember találkozott az utcán az emberek azonnal egymás cipőjét kezdték vizslatni, hogy vajon Puma- vagy Adidas párti az illető.

  2. 2 Jack Daniel’s kávé


    Az amerikai Jack Daniel’s vállalat a World of Coffee céggel együttműködve whisky ízű kávét termel. Természetesen nincs alkohol az élénkítő italban, ám annak íze megszólalásig hasonlít a jó öreg Tennessee Whisky ízére. Ezt egyébként karamell és egyéb más ízfokozók segítségével érik el.

  3. 3 A magyar feltaláló, aki pert nyert az Adidas ellen.


    Oroszi László 1995-96-ban fejlesztette ki az irányítósávos futballcipőt, majd találmányát le is védette. A cipő nagy sikert aratott, és még a német sportszergyártó céghez, az Adidashoz is eljutott az újítás híre. A cég képviselői 2 párt is kértek Oroszitól. 2000-ben aztán az Adidas Oroszi bordázott felületével ellátott modelleket dobtak piacra. Az Adidas Precision és az Adidas Mania  névre hallgató modellek hatalmas sikert arattak, nyilván nem kevés bevételt hozva ezzel a cégnek.

    Oroszi szabadalombitorlással vádolta a céget, de mint kiderült, a szakember aki segédkezett neki a levédetéskor, hibát követett el. Ennek a hibának az lett az eredménye, hogy a kidolgozott bordázott felület szabadalma csak Magyarországra terjedt ki, ezért nemzetközi pert nem lehetett indítani. Ebből kifolyólag a pereskedés szörnyen bonyodalmas lett és több mint egy évtizedig el is húzódott.

    2014-ben végül Oroszi javára döntött a bíróság. Bár erkölcsileg ez hatalmas sikernek fogható fel, de a kártérítési per még csak ekkor vehette kezdetét.  A korábban akár százmilliós nagyságrendűnek hitt kártérítés sajnos nem valósult meg. A hosszadalmas, 14 évig húzódó jogorvoslati eljárásban végül 2016-ban hirdették ki a Fővárosi Ítélőtábla döntését. A bíróság jogerősen helyt adott Oroszi gazdagodás-visszatérítési igényének. Az ítélet szerint az Adidasnak egyértelműen fizetnie kell, ám csak töredékét a valós anyagi kárnak.

  4. 4 Nike és az Aztec cipők.


    Bármilyen hihetetlen is, a Nike szintén pórul járt az Adidasnak köszönhetően. Történt ugyanis, hogy a Nike már épp készült piacra dobni legújabb, Aztec névre keresztelt futócipőjét, amikor váratlan telefonhívást kapott a versenytárstól. Mint kiderült, az Adidasnak ekkor már piacon volt egy úgynevezett „Aztec Gold” cipője, ezért hatalmas perrel fenyegette meg a versenytársat, hogyha az tényleg piacra mer dobni egy hasonló nevű cipőt.

    A fenyegetés után a Nike egyik társalapítója, Bill Bowerman végül úgy döntött, hogy a cég visszakozik, így végül minden marketing és ezzel kapcsolatos kampány tervüket asztal alá söpörve, Cortez néven dobták piacra a legújabb futócipőjüket. A névválasztás sem véletlen: Hernán Cortés (innen jött a Cortez név) spanyol konkvisztádor vezette ugyanis azokat a spanyol csapatokat, akik a 16. században végül leigázták az Azték birodalmat, és ezáltal létrehozták a ismert Mexikót.

  5. 5 Chevrolet Camaro vs. Ford Mustang


    Amikor a General Motors 1966-ban bemutatta a Ford Mustang riválisának szánt Chevrolet Camaro sportautót, az újságírók megkérdezték a Chevrolet sajtófelelősét, hogy „mi az a Camaro?”. A férfi erre azt válaszolta: „ez egy apró, mérges állat, ami Mustang-okat eszik”.

  6. 6 Háború a www.Nissan.com címért.


    Gyakran előfordul, hogy a cégek és magánszemélyek között hatalmas vita alakul ki a domain nevek birtoklása végett, ám olyanra, mint ami a www.nissan.com címért dúlt, még nem volt példa.

    Történt ugyanis, hogy 1994-ben az izraeli származású Uzi Nissan teljesen legálisan megvásárolta a www.nissan.com címet, hogy saját webhelyet hozzon létre a számítástechnikai eszközöket és szolgáltatásokat kínáló cégének. Igen ám, de 5 évvel később a japán autógyár, a Nissan is bejelentkezett ugyanezért a webcímért.

    Az autógyár végül 10 millió dollárra perelte a férfit, mivel az nem volt hajlandó eladni nekik a webcímet. Ezután egy hosszadalmas jogi huzavona következett, ami alatt az izraeli származású férfi teljesen tönkrement, ám csodák-csodájára végül mégis megnyerte a 10 éven át húzódó pert.

    Sok köszönet persze nem volt benne, az autógyárat ugyanis csak 16 millió forintnak megfelelő dollár kártérítésére ítélte a bíróság, mialatt Uzi Nissan-nak teljesen becsődölt a saját cége. Az izraeli férfi azonban csak azért sem adta fel, a www.nissan.com ma is az ő tulajdonában van, ám ma már csakis arra használja, hogy az autógyár iránti gyűlöletét fejezze ki a weboldallal. (nézzétek meg nyugodtan)

  7. 7 Steve Jobs - olasz ruházati márka.


    2012-ben Olaszországban, a testvérpár Vincenzo és Giacomo Barbato megalapították a maguk saját olasz ruházati márkájukat. Nem lacafacáztak sokat a névválasztással, egyszerűen „Steve Jobs”-nak keresztelték el a cégüket.

    Nem véletlenül ismerős ez a név, ugyanis épp így hívják az Apple cég egykori alapítóját is, aki bár ekkor már nem élt, de a családja és az Apple nagyon felháborodott a pimasz testvérpár névválasztásán. Tenni azonban nem nagyon volt mit, mivel Steve Jobs neve ekkor még nem volt védjegyoltalom alatt, ezért a testvérpár teljesen jogerősen szabadalmaztatta a számítástechnikai zseni nevét viselő céget. Az Apple persze megpróbálta bírósági úton megtiltani a névhasználatot, de ez végül nem sikerült.

  8. 8 A Sony és az úszáshoz tervezett fülhallgatók katasztrófája.


    2014-ben a japán megpróbált egy teljesen új piacra betörni: valamilyen oknál fogva úgy gondolták, hogy vízálló fülhallgatókat dobnak piacra azzal a céllal, hogy az emberek majd zenét akarnak hallgatni úszás közben és a víz alatt. A rendkívül elegánsan, vizespalackokba csomagolt fülhallgatókat el is kezdték terjeszteni a strandok és egyéb sportlétesítmények közvetlen közelében, ám a próbálkozás totális kudarcot vallott, mint kiderült: az emberek egyáltalán nem akarnak zenét hallgatni a víz alatt. Pech.

  9. 9 Az Uber elleni tiltakozás, ami visszafelé sült el.


    2014-ben a londoni taxisok fellázadtak és hatalmas tiltakozásba kezdtek az Uber telefonos alkalmazás ellen, ami olcsóbb és gyorsabb utazást tett lehetővé a londoni lakosok számára. A tiltakozás épp ellenkezőleg sült el: másnapra 850%-kal megnőtt a londoni Uber-felhasználók száma.

  10. 10 A Michelin-gumiember valódi neve: Bibendum.


    A Michelin cég logójában szereplő mályvacukor-beütésű gumiemberke valódi neve „Bibendum”. Az 1894-es Lyon-i kiállításon mutatták be először, megtervezésében pedig a Michelin-testvérek is segédkeztek. Bibendum valójában fehér kerékpár gumiabroncsokból készült, ám ma már nagyot változott a dizájnja, ma már fehér autógumik alkotják. Még egy kis érdekesség: Bibendum a világ egyik legrégebbi védjegy-tulajdonosa.



Hozzászólások

Mit készítsünk?!
Kép
Fotó vagy GIF.
GIF
GIF képek vagy MP4 formátumú videók.
Videó
Youtube, Vimeo vagy Vine.
Szöveg
Szöveg-orientált bejegyzés, beágyazásokkal, videókkal és képekkel.
Lista
Klasszikus internetes lista, számozással.
Szavazás
Véleménynyilvánítás az előre megadott kérdésekre.
Visszaszámlálás
Ugyanaz, mint a sima lista, csak fordított számozással.
Önismeret teszt
Egy sor kérdés, melyek végül lelepleznek valamit rólunk.
Kvíz
Tudáspróba, melyekre csak jó vagy rossz válasz van.
Nyílt lista
Egy lista, melyet a látogatók szabadon bővíthetnek.
Ranglista
Egy lista, melynek elemeire a látogatók szavazhatnak.