10 dolog, ami a rendszeres séta hatására történik a testünkkel

Hallottad már valaha „A séta a legjobb orvosság” kifejezést? Ez az idézet Hippokratésztól származik, aki már évezredekkel ezelőtt is előszeretettel javasolta pácienseinek a sétát a testi és lelki egészség fenntartásához. Bő kétezer évvel később pedig a tanai még mindig helytállónak bizonyulnak, hiszen akár már napi 15-30 perc séta is bizonyítottan hatalmas változásokat okozhat a testünkben és ezzel együtt az egész életünkben. Hogy pontosan miket, azt most 10 pontban gyűjtöttük nektek össze.


  1. 1 Pozitív változások az agyban.

    depositphotos

    Tanulmányok kimutatták, hogy az alacsony intenzitású aerob gyakorlatok – mint amilyen a sétálás is – védelmet nyújtanak a korai demencia ellen, csökkentik az Alzheimer-kór kialakulásának kockázatát és javítják a mentális egészségünk.

  2. 2 Látásjavulás.

    depositphotos

    Annak ellenére, hogy józan paraszti ésszel az ember úgy gondolja, hogy a szemeinkre van legkevésbé hatással a sétálás, ez nem így van. A rendszeres sétálás segíthet a glaukóma (zöldhályog) leküzdésében és enyhíti a magas szemnyomást.

  3. 3 Szívbetegségek megelőzése.

    depositphotos

    Az Amerikai Szív Társaság (American Heart Association) tanulmányai szerint a séta épp olyan hatékony a szívbetegségek és stroke megelőzésében, mint a futás. A rendszeres séta ugyanis csökkenti a magas vérnyomást, a koleszterinszintet és javítja a vérkeringést.

  4. 4 Megnövekedett tüdőkapacitás.

    depositphotos

    A gyaloglás egy aerob testmozgás, amely növeli az oxigénáramlást a véráramban, eltávolítja a felesleges toxinokat és hulladékokat, valamint fitten tartja a tüdőnket. A jobb és mélyebb légzés miatt pedig egyes tüdőbetegségek kockázatait is csökkenthetjük, illetve a már esetlegesen meglévők tüneteit enyhíthetjük.

  5. 5 Hasnyálmirigyre gyakorolt kedvező hatások.

    depositphotos

    Nehéz elhinni, de tanulmányok bizonyították, hogy a rendszeres séta sokkal hatékonyabb eszköz a cukorbetegség megelőzésére, mint a futás. Az ezzel kapcsolatos kutatás rávilágított, hogy a sétálók csoportjában lévő alanyok csaknem 6-szor nagyobb glukóztolerancia javulást értek el, mint a rendszeresen futó alanyok csoportja a 6 hónapos megfigyelési időszak alatt.

  6. 6 Javuló emésztés.

    depositphotos

    Napi 30 perc séta nemcsak jelentősen csökkenti a vastagbélrák kialakulásának kockázatát, de elősegíti a bélmozgásainkat, ezzel javítja az emésztést és a székrekedést.

  7. 7 Tónusos izmok.

    depositphotos

    Az izomtónus és testsúlycsökkenés gyaloglás útján is elérhető. Tízezer séta közben megtett lépés már felér egy konditermi edzéssel, különösen, ha a séta bizonyos szakaszaiban leejtőn vagy emelkedőn sétálunk. A konditeremben történő edzéssel ellentétben azonban itt csak a legritkább esetekben keletkezik izomláz, így akár intenzíven végezhető minden egyes nap.

  8. 8 Keményebb csontok és ízületek.

    depositphotos

    A séta elősegíti a mozgékonyságot, erősíti a csontokat, ezáltal csökkenti a csonttörés kockázatát. A témában végzett tanulmányok azt javasolják, hogy napi 30 perc sétát iktassunk be az életünkbe, ezzel ugyanis már látványosan csökkenthetjük az ízületi fájdalmakat, a merevséget és a gyulladást.

  9. 9 Hátfájás csillapítás.

    depositphotos

    A sétálás igazi mentőöv lehet azok számára, akik rendszeres hátfájásokkal küzdenek. Mivel a séta javítja a vérkeringést, ezért a gerincstruktúrára is jótékony hatással van, hosszútávon javítja a testtartást és a gerinccsigolyák rugalmasságát, ami létfontosságú lehet az egészséges gerinc szempontjából.

  10. 10 Nyugodtabb gondolkodás.

    depositphotos

    A gyaloglás képes csökkenti a depressziós tüneteket még a súlyos depressziós zavarokban szenvedő betegeknél is. Nem beszélve arról, hogy egy kellemes séta a legjobb baráttal vagy egy romantikus séta a szívünknek kedves személlyel természetes hangulatfokozóként hathat a közérzetünkre. 

    Nem véletlenül szeretjük annyira a nagy sétákat a tavaszi/nyári napsütésben. 🌞❤

Hozzászólások 0

Mit készítsünk?!
Önismeret teszt
Egy sor kérdés, melyek végül lelepleznek valamit rólunk.
Kvíz
Tudáspróba, melyekre csak jó vagy rossz válasz van.
Szavazás
Véleménynyilvánítás az előre megadott kérdésekre.
Bejegyzés
Sok-sok szöveg, beágyazásokkal, videókkal és képekkel.
Lista
Klasszikus internetes lista, számozással.
Visszaszámlálás
Ugyanaz, mint a sima lista, csak fordított számozással.
Nyílt lista
Egy lista, melyet a látogatók szabadon bővíthetnek.
Ranglista
Egy lista, melynek elemeire a látogatók szavazhatnak.

Send this to a friend