Amióta világ a világ, az autógyártó cégek tervezői igyekeznek minél futurisztikusabb modelleket létrehozni. Valamiért ennek a múlt század közepén különösen nagy divatja volt, melynek eredményeként aztán olyan lélegzetelállító modellek születtek, amik még mai szemmel nézve is rendkívül különlegesnek mondhatók.
A Liked.hu-nál nosztalgiáztunk kicsit, és összegyűjtöttünk néhány olyan autót a múltból, amik bár több évtizeddel ezelőtt jelentek meg, mégis mind a mai napig megállnák a helyüket bármelyik sci-fi film kellékeként.
1 Bizzarrini Manta (1968)
Az egyik legikonikusabb fejlesztés az olasz autóiparban, mert ezzel kezdődött az ék alakú formák, éles élek és sík felületek korszaka. Az autó fő jellemzője a belseje – mely csak három ülést biztosít, amelyek mind egy sorban helyezkednek el.
2 Toyota EX-II (1969)
Az autónak három változata volt, amelyek mindegyike külön célra készült – vásárlásra, poggyászszállításra és kikapcsolódásra. Külsőleg leginkább egy motoros rakodókocsihoz hasonlított.
3 Steinwinter Supercargo 2040 Cab-Under (1983)
Ez a sportkocsinak tűnő csoda valójában egy vontató kocsi volt, amely hatékonyan tudott nehéz terheket szállítani. A projektnek azonban számos hiányossága volt, többek között az autó túl alacsony súlypontja, a nehéz motorhűtés miatti gyakori túlmelegedés és a rossz látási viszonyok.
4 Isdera Commendatore 112i (1993)
Vonzó, mégis tömör kialakítású gép. Lenyűgöző erő, és 340 kilométer/órás végsebesség jellemezte.
5 Machimoto (1986)
Ez a koncepcióautó a Volkswagen Golf platformra épült. Az autónak nyitott teteje és különleges ülésrendszere volt, amely lehetővé tette, hogy egyszerre hat ember üljön le.
6 Honda Fuya-Jo (1999)
Ezt az autót a fiatalabb generáció számára tervezték, akik tudják, hogyan kell szórakozni. A kerekeken lévő „bódé” egy DJ-konzol stílusú panelt és egy erőteljes audiorendszert is tartalmazott. A székek bárszék formájúak voltak.
7 Aston Martin Bulldog (1980)
Ez egy szokatlan szuperautó, amely két turbós motorral büszkélkedhet közvetlenül a közepén, valamint egy nyitható motorháztetővel, ami mögött 5 fényszóró rejtőzködött.
8 Dymaxion (1933)
Ez egy csodálatos háromkerekű autó, aerodinamikus formával. Lenyűgöző hosszúság jellemezte – több mint hat méter -, és 140 kilométer per órás sebességre tudott felgyorsulni.
9 Sir Vival (1958)
Ez az autó az egyik legrondább, de ugyanakkor legbiztonságosabb autó. Az újítás kidolgozója, Walter Jerome kitalálta, hogy a motort és az utasteret úgy osztja szét, hogy szinte össze sem érnek.
Az utasok hátul, az utastérben, a sofőr pedig egy speciális kilátóban ült. Az autót minden oldalról védett lökhárítók vették körül. Az ajtók nem kifelé nyíltak, hanem csúsztathatóak voltak. A fejlesztő igyekezett figyelembe venni az összes olyan biztonsági szabványt, ami ekkoriban ismert volt.
Sajnos a Sir Vival végül egyik autógyártót sem érdekelte, mivel meglehetősen ügyetlen volt az utakon, és túl drága lett volna a gyártása.
10 Ferrari Modulo 512 (1970)
Ez nem egy repülő csészealj, hanem egy futurisztikus gép, ami már a megalkotásakor is büszkélkedett néhány olyan jellemzővel, melyre csak sokkal később, a modern autók voltak képesek. A Ferrari Modulo 900 kilogrammos tömegével akár 354 kilométer/órás sebességre is képes volt.
A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK