A Szovjetunió idején számos egyedi és eredeti autómodell született, amelyek még mindig felkeltik a legnagyobb autórajongók érdeklődését és csodálatát. Sajnos a legtöbbjük örökre eltűnt és csak fényképeken maradtak fenn. A néhány megmaradt példány múzeumokban pihen, hogy gyönyörködhessenek bennük a látogatók.
Ezek az autók jól mutatják a szovjet tervezők különleges fantáziáját, akik egyedi módon próbáltak meg minél magasabb minőségű autókat adni a Szovjetunió polgárainak.
1 IMZ-NAMI-A50 „Mókus” (1955)
A vicces miniatűr autó a Zaporozhets korai prototípusa. MegleMeglehetősen szokatlan kialakítású volt – az autó úgy nézett ki, mintha hátrafelé haladna. Az autó a nevét egy aranyos rágcsálóra való hasonlósága miatt kapta.
2 ZIS 112 „Küklopsz” (1951)
1951-ben a Szovjetunió bemutatta első nagykategóriás sportautóját. Az amerikai Buick LeSabre prototípus mintája alapján készítették.
3 Moskvich-2144 „Istra” (1985)
A Moskvich-2144 egy olyan autó, amely megelőzte korát. Motorja dízel üzemanyagot, benzint, kerozint és még növényi olajat is használhatott üzemanyagként.
4 Moskvich 408 „Tourist” (1967)
A „Tourist” a Moszkvics-408-as alapján készült, melyet az 1960-as években meglehetősen szép és elegáns karosszéria jellemzett. Egy kabrió a Szovjetunióban? Ez valami igazán hihetetlen.
5 Minibusz „Start” (1963)
A kisbusz szokatlan futurisztikus kialakítású volt, és akár 10 fő befogadására is alkalmas volt.
6 SMZ S-1L (1952)
Ez egy kétüléses, háromkerekű jármű, amelyet fogyatékkal élők számára terveztek. Súlya 275 kilogramm volt, maximális sebessége pedig nem haladta meg a 30 km/h-t.
7 YATB-3 (1939)
Ez egy emeletes trolibusz volt. Sajnos nem maradt fenn napjainkig. A képen egy olyan másolat látható, amelyet kifejezetten a Kém (2012) című filmhez építettek.
A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK
8 „Pangolina” (1980)
Az autót Alekszandr Kulygin szovjet mérnök állította össze. A projekt tervezését a Lamborghini Countach ihlette.
9 NAMI-1 (1927)
Az első személygépkocsi a szovjet uralom alatt készült. Egyébként külön érdekessége, hogy jobbkormányos volt.
10 Szovjet féllánctalpas GAZ-VM (1937)
Az autó két változatban létezett – „phaeton” utas karosszériával és „pickup” a rakományhordás céljából.
11 LuAZ-967 (1965)
Egy négykerék-meghajtású jármű, amely tudott úszni. A vízen úgy közlekedett, hogy a kerekeit 3 km/órás sebességgel pörgette. Hát nem lenyűgöző?
12 VNIITE-PT (1964)
Egy szovjet taxi az 1960-as évekből, amely minden tesztelésen és próbán teljes mértékben megfelelt, de soha nem került forgalomba a Szovjetunió útjain.
13 ZIS-101 „Sport” (1939)
Az autót egyetlen példányban gyártották Moszkvában.
15 GAZ-SG3 „Strela” (1952-1954)
Ez volt a világ első sugárhajtóműves autója. Egyetlen céllal hozták létre, hogy átlépjék vele a 700 km/h-ás sebességhatárt, de egy pilóta 300 km/h-ás sebességgel idegen tárgynak ütközött vele a tesztpályán, így a rekordbeállításra sosem került sor.
A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK