Nagyon könnyű észrevenni azokat a pozitív különbségeket, amiket a technológiák fejlődése tett lehetővé az életünkben, különösen, ha összehasonlítjuk azzal, hogyan is életünk mondjuk néhány évtizeddel ezelőtt. Mivel azonban semmi sem tökéletes, így sajnos a technika fejlődése sem jelent mindig egyértelmű javulást.
Bizonyos dolgok ugyanis a modernizáció előtt sokkal hatékonyabbak, egyszerűbbek, vagy csak szimplán olcsóbbak voltak, mint manapság. Mai listánkon megpróbáltunk összegyűjteni 10 olyan tárgyat és szolgáltatást, amikkel alapvetően nem volt semmi baj, de a technika miatt most sokkal rosszabbak.
10 QR-kódos étlapok
Bár néhány helyzetben okos megoldás lehet, a QR-kódos étlap sok fejfájást okoz, ha ez az egyetlen opció egy étteremben. A rossz Wi-Fi a vendéglőben például megnehezítheti az internet-hozzáférést, vagyis a vendég nem mindig tudja megnézni az étlap tételeit. Arról nem is beszélve, hogy a fotók és a szövegek általában nagyon kicsik a mobiltelefon képernyőjén, ami szintén megnehezíti az ideális fogás kiválasztását.
Ezenkívül, ha valaki nem tudja könnyen használni az internetet, vagy mobiltelefon nélkül megy el otthonról, az képtelen étkezni az ilyen éttermekben. Általában véve tehát a jó öreg nyomtatott étlap messze felülmúlja a digitálisat.
9 Rengeteg bolti alkalmazás
Ma már gyakorlatilag minden nagy kereskedelmi vállalkozásnak van valamilyen pontgyűjtő vagy kuponos programja, amihez csak akkor férhetsz hozzá, ha letöltöd az alkalmazásaikat. A probléma az, hogy ha gyakran vásárolsz több helyen vagy étkezel több gyorsétteremláncnál, akkor tele lesz a mobiltelefonod véletlenszerű alkalmazásokkal, amelyek sok tárhelyet foglalnak a készülékeden. A legjobb megoldás ebben az esetben talán az lenne, ha a pontokat a boltok és az éttermek saját maguk tartanák számon a privát rendszerükben.
8 Érintőképernyők az autókban
A mobiltelefonjaink és táblagépeink érintőképernyői megkönnyítik a használatot, és vitathatatlanul modernebbé teszik ezeket az elektronikus eszközöket. Azonban, amikor autókról van szó, egy érintőképernyő, amellyel a rádió hangerőt, a légkondicionáló hőmérsékletét és más dolgokat lehet szabályozni, nem a legjobb választás, mert arra kényszeríti a vezetőt, hogy levegye a szemét az útról, hogy jobban lássa, mit csinál. Amikor mindent gombokkal lehetett vezérelni, sokkal intuitívabb volt a használatuk, és egy rövid „hozzászokós” időszakot követően a sofőrnek már nem kellett levennie a szemét az útról ahhoz, hogy kezelni tudja őket.
7 Robotok által végzett ügyfélszolgálat
Amikor valamilyen problémába ütközünk, és a cégek segítségét kérjük, az utolsó dolog, amire szükségünk van, hogy felhívjunk egy számot, ahol egy robot hang veszi fel a készüléket. Elméletileg persze gyorsabban kellene segítenie, mint egy emberi ügyintézőnek, de az esetek többségében ez nem így van. A probléma az, hogy ezek a programok nem mindig értik meg, amit mondunk, ami megnehezíti az akadályok leküzdését, és csak extra frusztrációt okoz. Mindez elkerülhető lenne, ha egyszerűen valódi ügyintézőkhöz irányítanának bennünket, már rögtön a hívás elején.
6 Túlzásba vitt streaming szolgáltatások
Maga a streaming szolgáltatás ötlete, vagyis egy olyan platform, ahol nagy választékban nézhetünk filmeket és sorozatokat, alapjában véve egy nagyszerű és korszakalkotó ötlet. Azonban az utóbbi években úgy tűnik, hogy minden gyártó és tévécsatorna igyekszik létrehozni a saját streaming platformját. Emiatt a fogyasztónak hatalmas mennyiségű szolgáltatás közül kell választania.
Mára a tartalmak szétszóródtak a különböző platformokon, és nem mindenki engedheti meg magának, hogy több havi díjat fizessen egyszerre, ami valahol nagyon kiábrándító, hiszen a streaming elején, amikor még csak például Netflix létezett, ez az egy szolgáltatás nagyban megkönnyítette az életünket.
5 Fölöslegesen Wi-Fi-s készülékek
Ma már számos háztartási gép, mint például a mosógépek, a hűtőszekrények és még a mikrohullámú sütők is képesek csatlakozni a Wi-Fi hálózathoz. Legyünk őszinték: ha van ilyen eszközöd, mikor volt utoljára szükséged arra, hogy például a hűtődet az internethez csatlakoztasd? Mikor volt utoljára szükséged arra, hogy Wi-Fi-n keresztül kezeld a mosó-szárítógépedet? Ez egy tipikusan olyan funkció, ami csak drágábbá teszi a termékeket, de nem nyújt semmi értékeset a fogyasztóknak.
A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK