HIRDETÉS BEZÁRÁS
Érdekességek

10 autós trükk, ami segít, hogy kevesebb pénzt költs tankolásra

Érdemes beépíteni őket a mindennapokba.

    Az üzemanyagárak folyamatos rekorddöntögetése miatt az átlagos emberek számára ma már az üzemanyagköltség ugyanolyan részét képezi a havi költségvetésnek, mint mondjuk a lakbér vagy a rezsi fizetése. Bár látszólag lehetetlennek tűnik ennek csökkentése, révén, hogy teljes mértékben ki vagyunk szolgáltatva a benzinkutak árainak, valójában nem lehetetlen, ám ehhez ismernünk kell kicsit az autók működését. Így megtudhatjuk például azt, hogy a ki nem cserélt és/vagy szennyezett légszűrő jelentősen megnöveli az üzemanyagfogyasztást.

    HIRDETÉS

    Liked.hu-nál most 10 jól bevált trükköt gyűjtöttünk össze, melyek segítségével jelentős mértékben spórolhatunk a havi üzemanyagköltségünkön.

      1. 10 Folyamatosan ellenőrizd a gumiabroncs nyomását

        Kereknyomas uzemanyag benzin

        Az egyik olyan tényező, amelyre hajlamosak vagyunk kevésbé figyelni, az a gumiabroncs állapota. Ez nagy probléma, egy lapos gumiabroncs ugyanis bár vezetés közben nem biztos, hogy feltűnik, valójában nagy mértékben befolyásolja az üzemanyag-fogyasztást. Figyeljünk arra, hogy mindig a gyártó által meghatározott értéknek megfelelő nyomás legyen a kocsi első és hátsó kerekeiben.

      2. 9 Időben cserélj légszűrőt

        Levegoszuro uzemanyag fogyasztas

        Idővel rengeteg por, kosz, és bogártetem halmozódhat fel egy autó légszűrőjében, ami befolyásolja az oxigén motortérbe jutását. Ennek következtében az üzemanyag-fogyasztás megnő, a motor pedig gyorsabbak kopik. Szélsőséges esetekben a megnövekedett fogyasztás akár 20%-os is lehet.

        HIRDETÉS
        HIRDETÉS
        HIRDETÉS
      3. 8 Gördülékeny vezetési stílus elsajátítása

        Vezetesi stilus uzemanyag fogyasztas

        Néha kicsit mindannyiunkból előbújik a szunnyadó Forma 1-es versenyző, ám nem árt tudni, hogy ilyenkor nemcsak a gyorshajtási büntetést kockáztatjuk, hanem az üzemanyagfogyasztást is jelentősen megnöveljük. A fölösleges és kétségbeesett gyorsítások és fékezések miatt az üzemanyagfogyasztásunk akár 40-50%-kal is megnőhet, a motor kopásáról és túlterheléséről nem is beszélve.

      4. 7 Csökkentsd a kis utazások számát

        Utiterv uzemanyagfogyasztas

        Egy autó fogyasztása akkor a legintenzívebb, amikor melegíti a motort. Ennek megfelelően minél többször hajtunk végre kis utazásokat hétközben, annál nagyobb lesz az üzemanyagköltségünk. Próbáljunk meg minél több dolgot egyszerre elintéznünk, hogy ne kelljen minden nap külön fodrászhoz, postára vagy a bankba rohangálnunk.

        HIRDETÉS
        HIRDETÉS
        HIRDETÉS
      5. 6 Szokj le az alacsony sebességi fokozatban történő nagy sebességű közlekedésről

        Sebessegvaltas uzemanyagfogyasztas

        Ez a tanács főként a manuális váltós tulajoknak szól: ne legyetek lusták fel-és le váltogatni a sebességi fokozatokat. 50-60 km/h-ás sebességnél például már nyugodtan 4-esbe válthatsz, ezzel a látszólag jelentéktelen lépéssel pedig körülbelül 20%-ot spórolhatsz az üzemanyag fogyasztáson

      6. 5 Távolítsd el a felesleges dolgokat a kocsiból

        Sulycsokkentes uzemanyagfogyasztas

        Értelemszerűen minél több súlyt kell cipelnie a motornak, annál nagyobb lesz a fogyasztás. Ezért fontos, hogy sose legyenek nálunk felesleges, nehéz dolgok a kocsiban, minden 45 kg ugyanis körülbelül +2%-ot ad hozzá az üzemanyag-fogyasztáshoz.

    A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK

    1. 4 Ne hagyd a lábad a fékpedálon

      Fek pedal uzemanyagfogyasztas

      Sokaknak talán logikusnak tűnhet, hogy biztonsági okokból az egyik lábukat mindig a fékpedál fölé helyezik, ezzel azonban észrevehetetlenül is hozzáérhetnek a fékpedálhoz, ezáltal mechanikai ellenállást okozva és megnövelve az autó üzemanyagfogyasztását gázadáskor. A fékek elkoptatásáról nem is beszélve.

    2. 3 Használj gyártó által ajánlott motorolajat

      Motorolaj uzemanyagfogyasztas

      A gyártó által ajánlott olaj pár százalékkal csökkentheti az üzemanyagfogyasztást. Ez elsőre jelentéktelennek tűnhet, de egy év alatt azért szép kis összeget spórolhatunk ezáltal.

      Az üzemanyag-fogyasztás növekedését ez esetben a túlságosan sűrű, rossz minőségű olaj okozhatja, amivel nehezebben tud megbirkózni az autó motorja.

      HIRDETÉS
      HIRDETÉS
      HIRDETÉS
    3. 2 Válassz megfelelő oktánszámú üzemanyagot

      Oktanszam uzemanyagfogyasztas

      Mindenki imádja az autóját, ám ez nem jelenti azt, hogy feltétlenül a legdrágább, prémium minőségű üzemanyagot kell beletankolni. A legjobb, ha minden esetben a gyártó által ajánlott oktánszámú üzemanyagot használjuk, ellenkező esetben ugyanis a megnövekedett üzemanyagköltségeken túl a motort is hazavághatjuk.

    4. 1 Kerüld a rossz utakat

      Rossz utak uzemanyagfogyasztas

      Természetesen nem mindig van választási lehetőség, ha azonban egy rövidebb, de rosszabb minőségű főút, vagy egy kiváló minőségű, ám kicsit hosszabb autópálya között kell választanunk, akkor mindig célszerű a másodikat választani. Bár az út hosszabb, a rossz utak és közlekedési lámpák elkerülésével mégis sok üzemanyagot spórolhatunk. A folyamatos kátyúkerülgetés és a piros lámpánál állás akár 30%-kal is megnövelheti az üzemanyagköltségeket, a futóműben és vele együtt a szívünkben okozott károkról nem is beszélve.

    A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK

Mi a reakciód?

18 hozzászólás
Tipp: a felhasználók képet is csatolhatnak a hozzászólásaikhoz!
  • Szia, guest
  • Most akkor ez hogy van? Gázt is adsz meg fékezel is egyszerre? Bizonyára nincs egy olyan elmebeteg sem aki bal lábbal fékez. 
    • Először be akartam szólni, hogy ne legyél már hülye, aztán rájöttem, hogy igazad van! :D 
      • Kicsit odafigyelsz, látod, hogy automata váltós kocsiról van szó a  kép alapján...
      • Sokszor látom, hogy minden indok nélkül villan elöttem a féklámpa. Erről a típusról van szó, nem történt semmi, de ő azért a fék fölé rakja a lábát és picit nyomva tartja, mert bármi történhet.
    • Nem, ezt félreértitek! Én is ezt szoktam csinálni, hogy a fékpedál fölé rakom a lábam, Budapesti lakos révén számítanom kell a hirtelen bevágó BMW-sekre!És ezért LEHET ,hogy észrevétlenül, NÉHA, VÉLETLEN rá-rá nyomok a fékre, kicsiket, nem telitalppal!!! Szerintem itt erre gondolt a költő! :)
    • Hát márpedig vannak olyan általad elmebetegnek titulált emberek, méghozzá a versenypilóták 😀
  • 2. Pont: A gyártó az egyik kocsimba 92 felettit írt, a többi autómba 95 felettit. Ha a Wartburgba belerakom a jó magyar 95-ös benzint, akkor rángat. Ha a Pajeroba rakom bele, az meg katasztrófa mit művel vele... Azt se rossz nézni azért, hogy minek felel meg itthon a benzin. Ausztriában pl simán belerakom mindkettőbe a 95-ös benzint, itthon meg ha nincs magas oktánszámú a kúton, akkor megyek máshoz... 
  • 50-el negyedikben többet fog fogyasztani mint harmadikban!Ha erőltetjük a motort, a fogyasztás megnő!
  • Autós szaklapok azt írják, hogy magasabb fordulatszámon közlekedj a városban, mert az alacsony fordulatszám árt a motornak stb... melyik az igaz?
    • Attól függ, melyik motor, melyik autóban. Ha remeg a motor a túl alacsony sebesség + túl magas fokozat kombi miatt, akkor mindegy, hogy mit ír egy cikk szerzője, vissza kell váltanod. 1.0 swiftem kicsit pörgősebb motor, de ha 55km/h-t mutat a mérő, akkor már nem remeg 5-ben, de inkább 60, mint 55. 50-nél már túl sok neki az 5., tehát ott vissza 4. Innen lassulva gyorsan jönnek a visszaváltások, a 40 negyedikben sem tetszik neki. A legfontosabb: figyelni, hogy remeg-e a motor. A legjobb kitapasztalni és jóval a remegés előtt elváltani. Gyorsításhoz visszaváltani, ez bármelyik autóra igaz, ha döcögésből kell rakétává válni.
      • 0.8-as motornál is kb ugyan ez a helyzet. Kb 2300nál el lehet váltani. De sajnos 90-100km/hnál már 4000 a fordulat. 
    • A gyartok a motorokat magas fordulatszamra tervezik. Ott jo az olajzas a vizkeringetes es minden egyeb amit a motor hajt meg. Tovabba ha nagyobb erot kell kifejtenie a motornak akkor tobbet eszik hiaba az alacsony fordulat ( mint a biciklin alacsony sebesegi fokozatban konnyeb tekerni es elindulni tul nagy sebbesegnel meg farasztobb.) Ra kell erezni hogy a motor melyik sebbeseg/fordulatszamnal erzi jol magat. Altalaban ez a 2500 rpm koruli ertek. Ertelemszeruen ha 1500 korul mesz 50 el 4 edikbe tobbet fog enni mint 3 ban 2000 korul es ennel tobbet fog enni 2 esben 3500 fordulaton. ..

IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE,

hogy elküldhessük neked a legjobb cikkeinket

*heti egy e-mailt fogunk küldeni

Még több Liked.hu

Továbbiak betöltése Betöltés...Nincs több bejegyzés.