13 pszichológiai trükk, ami bárkinek segíthet a mindennapi kommunikációban

Senki sem születik szószátyárnak, éppen ezért ha új közösségbe - például új munkahelyre - kerülünk, sokszor problémánk adódhat a kommunikációval és a közeledéssel mások felé.


  • Ha egy válasz nem tetszik – például a személy akihez beszélsz nem válaszol, vagy nem egyértelmű amit mond, esetleg szemmel láthatóan hazudik – ne tedd fel újra a kérdést. Ehelyett nemes egyszerűséggel hallgass és nézz mélyen a szemébe. Ezzel a technikával ,,sarokba szoríthatod” őt, melynek eredményeképpen kénytelen lesz a valódi (igaz) gondolatait feltárnia előtted.
  • Ha valaki rád kiabál vagy inzultálni próbál, maradj nyugodt és teljesen közömbös. Ha bár az első reakciónk azt sugallná, hogy viszonozzuk a kiabálást, hamarabb és könnyebben kijöhetünk ebből a szituációból, ha teljes közönyösséggel fogadjuk azt. A támadást indító fél így hamarabb meghátrál majd, ráadásul ez a módszer bűntudatot is kelt a ,,támadást” indító félben, ezért valószínűbb, hogy (ha később is, de) ő lesz majd az, aki bocsánatot kér az agresszív viselkedése miatt.
  • Ha van egy személy, aki mindig kritizál téged (megjegyzéseket tesz rád, vagy kifiguráz) egy társaságban, akkor szedd össze minden bátorságodat és próbálj meg a lehető legközelebb kerülni mindenhol, pl. mellé állni, mellé ülni, stb. A hirtelen közeledésed miatt így belátja majd, hogy nem rettensz meg tőle és mivel az ilyen emberek általában csak mások előtt próbálják meg ,,játszani az agyukat”, ezért szemtől-szemben veled, már egészen biztosan nem lesz olyan nagy a szája és rövidesen (vagy azonnal) abbahagyja majd a csipkelődést.



  • Nem ritka, hogy sokan feszélyezve érzik magukat, ha idegen helyen, az otthonuktól távol kell élniük/dolgozniuk. Ennek leküzdésére a legegyszerűbb trükk, hogy próbáljunk meg minél többet rágózni, különféle idegen helyeken. Mivel az ember mindig békés, biztonságos helyen szokott étkezni (rágni), ezért ezzel a trükkel segíthetjük leküzdeni (az agyunkban) az idegen helyen történő, mentális eredetű szorongást és egy idő után sokkal nyugodtabbak, magabiztosabbak leszünk.
  • Egy régi és bevált módszer a szóbeli feleletek közben felmerülő stresszhelyzetek leküzdésére, hogy a diák azt a képzetet próbálja kelteni magában, hogy az őt kérdező tanár egy közeli hozzátartozója vagy barátja, és ezáltal úgy tekinteni rá, mintha jóban lennének. Ez a módszer segít erőt gyűjteni nem csak az iskolában, de például az állásinterjúk alkalmával is, próbáljátok ki.
  • Ha egy társaságban mindenki egyszerre kezd el nevetni, az emberek ösztönösen arra a személyre néznek közben, aki neki az adott társaságból a leginkább szimpatikus. Ebből ered a ,,vigyázz, hova nézel” közmondás.
  • Egy előre megbeszélt találkozó mindig hordoz magában valamennyi feszültséget és bizonytalanságot, ezért ilyen helyzetekben sokkal nehezebb ,,magunkat adni”. Próbáljunk meg az ilyen helyzetekben őszintén mosolyogni, nevetgélni és nem feszengeni az adott helyzet okozta problémákon, (kezeljük lazán, érzésből a dolgokat) idővel pedig sokkal jobban fogjuk majd tudni kezelni a hasonló helyzeteket.

1. / 2 oldal

Hozzászólások 0

Mit készítsünk?!
Önismeret teszt
Egy sor kérdés, melyek végül lelepleznek valamit rólunk.
Kvíz
Tudáspróba, melyekre csak jó vagy rossz válasz van.
Szavazás
Véleménynyilvánítás az előre megadott kérdésekre.
Bejegyzés
Sok-sok szöveg, beágyazásokkal, videókkal és képekkel.
Lista
Klasszikus internetes lista, számozással.
Visszaszámlálás
Ugyanaz, mint a sima lista, csak fordított számozással.
Nyílt lista
Egy lista, melyet a látogatók szabadon bővíthetnek.
Ranglista
Egy lista, melynek elemeire a látogatók szavazhatnak.

Send this to a friend