HIRDETÉS BEZÁRÁS

Hogyan állítsuk meg az autót, ha a fékek hirtelen meghibásodnak: gyors és biztonságos módszer

Ez az egyik legrosszabb dolog, ami vezetés közben előfordulhat.

    A fékrendszer meghibásodása egy rendkívül veszélyes probléma, ami szerencsétlen esetben akár még egy viszonylag új autónál is előfordulhat.

    HIRDETÉS

    Ilyen helyzetben a sofőrnek számos lépést kell tennie, hogy biztonságosan és minél gyorsabban megállítsa a járművet. Ehhez érdemes követni a vészhelyzeti vezetés területén szakértők által kidolgozott ajánlásokat.

    Hogyan fékezzünk 002

    A modern autók fékrendszer-ellenőrző rendszerrel és fékfolyadék-szint érzékelővel vannak felszerelve. A teljes rendszer meghibásodása ritka, mivel még az egyik fékvezeték elszakadása esetén is a másik három továbbra is működőképes marad. Ha a fékfolyadék szintje a kritikus szint alá csökken, a műszerfalon kigyullad a rögzítőfék jelzőfénye. Ezzel egyidejűleg a fedélzeti számítógép jól hallható hangjelzéseket ad.

    A fékrendszer teljes meghibásodása esetén azonban a pedál „beesik” és nem teszi lehetővé a lassítást. Hasonló jelenség figyelhető meg az alkatrészek túlmelegedése esetén is, amikor a pedálnyomás hatékonysága jelentősen lecsökken.

    HIRDETÉS
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS
    benjamin-brunner-al01Ad0f_KI-unsplash

    Akárhogy is, az autó alap fékrendszer nélküli megállításának képessége egy nagyon hasznos készség, amivel a sofőröknek mindenképpen rendelkezniük kell. A pontos teendők az autó műszaki jellemzőitől és az adott helyzettől függenek, de az alapvető lépések minden esetben megegyeznek.

    Az elsődleges fékrendszer meghibásodása esetén az autó sebességét kétféleképpen lehet biztonságosan csökkenteni: motorfékkel és a kézifék használatával. Az első módszer a fokozatos sebességváltást foglalja magában, amelynek köszönhetően a motor ellenállása lehetővé teszi a tengelyek forgásának lassítását.

    erik-mclean-r9caP648X_w-unsplash
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS

    A motorfékkel történő fékezést időben és helyesen kell végrehajtani.

    A sebességfokozatot körülbelül 3-5 másodpercenként kell alacsonyabbra kapcsolni, a körülményektől függően. A túl gyors sebességváltás az autó előrelendüléséhez és az irányítás elvesztéséhez vezethet. Fontos, hogy érezd az autót, és figyeld a fordulatszámmérőt és a sebességmérőt.

    A kézifék is helyettesítheti az elsődleges fékrendszert, de nagyon körültekintően kell használni. Az elektronikus rögzítőfék menet közben ugyanis teljesen blokkolja a hátsó kerekeket, ha lenyomod és nyomva tartod, nem pedig egyszer megnyomod, mint egy álló autónál. A klasszikus kézifék lehetővé teszi a vezető számára, hogy maga szabályozza az kézifék fékerejét, de ez is különleges megközelítést igényel.

    Hogyan fékezzünk 001

    A rögzítőfék („kézifék”) nagy sebességnél történő használata esetén nagy a megcsúszás valószínűsége. Az autó még száraz úton is elkezd „csúszkálni”, ezért a sofőrnek a kormány segítségével kell majd korrigálnia. Ehhez a művelethez akkor érdemes folyamodni, ha a lehető leggyorsabban kell megállítani a fékhibás gépjárművet. A megcsúszásból a kormánykerék megcsúszás irányába történő elfordításával lehet kijönni – ez ugyanis stabilizálja a jármű irányát.

    A legjobb, ha a két módszert kombinálod, már persze, ha van elég időd és helyed. Először a motorfékkel kell fékezni, majd a sebesség körülbelül 30 km/h-ra történő csökkentése után használhatod a rögzítőféket. Ha a megállást sürgősen kell végrehajtani, a rögzítőfék lehetővé teszi a feladat gyorsabb végrehajtását, de a vezetőnek az egyik kezével a kormánykerék megcsúszás irányába történő korrigálásával kell majd irányítania az autót, a másik kezével pedig a kéziféket kezelni.

    A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK

Mi a reakciód?

Tipp: a felhasználók képet is csatolhatnak a hozzászólásaikhoz!
  • Szia, guest

IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE,

hogy elküldhessük neked a legjobb cikkeinket

*heti egy e-mailt fogunk küldeni

Még több Liked.hu

Továbbiak betöltése Betöltés...Nincs több bejegyzés.