- Első lengőkar (eredeti): 18 000 Ft
- Első lengőkar (utángyártott): 15 600 Ft
- Első lengéscsillapító (eredeti): 40 400 Ft
- Első lengéscsillapító (utángyártott): 22 800 Ft
- Első féktárcsa (eredeti): 30 800 Ft
- Első féktárcsa (utángyártott): 15 200 Ft
- Hűtőradiátor (eredeti): 70 000 Ft
- Hűtőradiátor (utángyártott): 36 000 Ft
- Első fényszóró (eredeti): 36 500 Ft
- Első fényszóró (bontott): 20 000 Ft-tól
- Gyorsan elromlik a forgattyúházgáz-szellőző szelep, amit a szelepfedelével együtt kell cserélni.
- Gyakori a motorolaj-szivárgás és a túlzott olajfogyasztás. A kenőanyag-fogyasztás gyakran eléri a 2 litert 1000 kilométerenként.
- Minden benzines motor hőmérsékletérzékeny. Ez gyakran a hűtőfolyadék szivárgásához vezet.
- A 4,4 literes motor turbói a magas hőmérséklet miatt gyorsan tönkremegy. Hengerfal-kopás is előfordulhat.
- Megbízhatóbbak, de előfordulhatnak turbóproblémák.
- Nem viselik el a rossz minőségű üzemanyagot, és a gázolajszűrőt 30 000 kilométerenként cserélni kell.
- Ha a leeresztőcsavart nem húzzák meg megfelelően, megrepedhet a motor olajteknője. A motor cseréjéhez le kell szerelni a motorról.
- Rendszeresen kell cserélni az olajat és a szűrőt – 50 000-60 000 kilométerenként. Ellenkező esetben gyorsan rángások jelentkeznek a sebességváltáskor.
- A dorestyling modelleknél gyakori a mechatronikai adapter meghibásodása.
- Gyakoriak a kardántengely és a hátsó diffi házzal kapcsolatos problémák.
- Nehézkes indítás
- Motorhibák
- Világítási problémák
- Hibaüzenetek megjelenése a műszerfalon
- Légzsákhibák
- Kényelmi funkciók hibái (pl. elektromos ablakemelők, klímaberendezés)
- Első felső lengőkar (eredeti): 42 000 Ft
- Első felső lengőkar (utángyártott): 35 000 Ft
- Első hosszanti lengőkar (eredeti): 47 000 Ft
- Első hosszanti lengőkar (utángyártott): 44 000 Ft
- Első féktárcsa (eredeti): 49 000 Ft
- Első féktárcsa (utángyártott): 43 000 Ft
- Motor olajteknő (eredeti): 600 000 Ft
- Motor olajteknő (utángyártott): 80 000 Ft
- Szelepfedel (eredeti): 112 000 Ft
- Szelepfedel (utángyártott): 108 000 Ft
- Bi-xenon fényszóró (eredeti): 1 100 000 Ft
- Bi-xenon fényszóró (bontott): 300 000 Ft-tól (készlet)
- Olajáramlási problémák: A motorolaj-nyomásérzékelő késői jelezése gyakran olajáramlási zavarokhoz vezet, ami forgattyústengely-csapágyak sérülését, sőt a főtengely meghibásodását is okozhatja. Ez esetben motorfelújításra vagy cserére van szükség.
- Előfordul a főtengely elülső szimering szivárgása is. A javításhoz a szimeringet a motorolaj-szivattyúval együtt kell cserélni.
- 130 000-150 000 km körül gyakran meghibásodik a turbófeltöltő. A javításhoz ki kell szerelni, amiért le kell választani a karosszériát az alvázról.
- A benzines motoroknál rövid életű a vezérműlánc. Már 100 000 km megtétele után is cserélni kell. Gyakoriak a hűtőfolyadék-szivárgások és a hűtőventilátor viszkózakuplungjának meghibásodása is.
- Már 50-60 000 km után cserélni kell az első szilentblokkokat, gömbcsuklókat és kerékcsapágyakat.
- A légrugózású rendszerben cserélni kell a légrugókat, javítani kell a szelepegységet, a vezetékeket és a kompresszort.
- Első felső lengőkar (eredeti): 120 000 Ft
- Első felső lengőkar (utángyártott): 40 000 Ft
- Első alsó lengőkar (eredeti): 260 000 Ft
- Első alsó lengőkar (utángyártott): 85 000 Ft
- Első féktárcsa (eredeti): 90 000 Ft
- Első féktárcsa (utángyártott): 45 000 Ft
- Fő hűtőradiátor (3 l, dízel) – eredeti: 850 000 Ft
- Fő hűtőradiátor (3 l, dízel) – utángyártott: 250 000 Ft
- Olajszivattyú (3 l, dízel) – eredeti: 80 000 Ft
- Olajszivattyú (3 l, dízel) – utángyártott: 35 000 Ft
- Xenon fényszóró (eredeti): 1 400 000 Ft
- Xenon fényszóró (bontott): 300 000 Ft-tól
- Hűtőfolyadék-szivárgás
- Gyorsan nyúló vezérműlánc
- Gyakori dugulás a rövid utazások során (dízelpartikulátos szűrő)
- Motorhűtő hőcserélő szivárgása
- Rövid életű vezérműlánc és lánckerék (100 000 km körül cserélni kell)
- A M274 motoroknál a vezérműtengelyek cseréje is szükséges
- Gyorsan kopó kiegyensúlyozó tengely az M272 motoroknál
- Hengerfal-kopás (főtengelyjavítás szükséges)
- Rövid életű hűtőrendszer termosztát
- Olaj túlmelegedés (elektronikai vezérlőpanel meghibásodása)
- Hidrokuplung és szelepek meghibásodása a 3 literes dízelmotoros modelleknél
- Gyakoriak a szenzorok és vezérlőegységek meghibásodásai
- Első hosszanti lengőkar (eredeti): 140 800 Ft
- Első hosszanti lengőkar (utángyártott): 76 800 Ft
- Első lengéscsillapító (eredeti): 222 200 Ft
- Első lengéscsillapító (utángyártott): 72 000 Ft
- Vízpumpa (eredeti): 180 000 Ft
- Vízpumpa (utángyártott): 88 000 Ft
- Hűtőradiátor (eredeti): 222 000 Ft
- Hűtőradiátor (utángyártott): 104 800 Ft
- Első féktárcsa (eredeti): 72 600 Ft
- Első féktárcsa (utángyártott): 33 800 Ft
- Első fényszóró (eredeti): 1 140 000 Ft
- Első fényszóró (bontott): 240 000 Ft-tól
- Gyorsan kopó vezérműlánc (cseréhez a motort ki kell szerelni)
- Meghibásodó forgattyúházgáz-szellőző rendszer (olajfogyasztás növekedése)
- Hengerfal-kopás és csapágyhibák
- Négy vezérműlánc a sebességváltó oldalán (rövid élettartam)
- Hengerfal-kopás
- Hengerhüvely elválása (a motor beszorulhat)
- Rövid élettartamú vezérműtengely-hajtáslánc-elemek és nagynyomású befecskendező szivattyú
- Gyorsan elromló befecskenzővezeték
- Repedések a kipufogócsonkokban, hibás szívócsatorna-pillangószelepek
- Szivárgó hűtőrendszer-csövek és hőcserélő
- EGR-rendszer problémák
- Hidraulikus vezérlőegység meghibásodása
- Állandó kardántengely és első hajtómű javítási igény
- Rövid élettartamú kardántengely csapágy
- Első felső lengőkar (eredeti): 216 000 Ft
- Első felső lengőkar (utángyártott): 48 000 Ft
- Első lengéscsillapító (eredeti): 171 200 Ft
- Első lengéscsillapító (utángyártott): 82 000 Ft
- Első féktárcsa (eredeti): 134 000 Ft
- Első féktárcsa (utángyártott): 32 800 Ft
- Hűtőradiátor (eredeti): 122 400 Ft
- Hűtőradiátor (utángyártott): 75 600 Ft
- Első fényszóró (eredeti): 407 200 Ft
- Első fényszóró (bontott): 200 000 Ft-tól
- Gyakori a hengerfal-kopás, ami motorfelújítást vagy cserét igényel.
- Gyorsan elromlanak a gyújtótekercsek.
- Gyakori a hűtőfolyadék-szivárgás.
- A magas üzemi hőmérséklet miatt a hűtőrendszerrel kapcsolatos problémák súlyosak lehetnek.
- Problémák adódnak a befecskendezőrendszerrel, a turbóval és az EGR-szelep rendszerrel.
- Rövid a vezérműlánc élettartama.
- Gyorsan eldugul a DPF szűrő.
- Első felső lengőkar (eredeti): 330 200 Ft
- Első felső lengőkar (utángyártott): 51 200 Ft
- Első alsó lengőkar (eredeti): 372 800 Ft
- Első alsó lengőkar (utángyártott): 48 000 Ft
- Első légrugó (eredeti): 741 760 Ft
- Első légrugó (utángyártott): 57 600 Ft
- Első féktárcsa (eredeti): 114 400 Ft
- Első féktárcsa (utángyártott): 38 000 Ft
- Hűtőradiátor (eredeti): 388 000 Ft
- Hűtőradiátor (utángyártott): 75 600 Ft
- Első fényszóró (eredeti): 489 600 Ft
- Első fényszóró (bontott): 320 000 Ft-tól
Vannak autók, amik gyári hibákkal és drága javítási költségekkel keserítik meg tulajdonosaik életét. Ma bemutatok öt modellt, amikre könnyen minden pénzed rámehet.
Miért nem éri meg egyes autókat megvenni?
Bizonyos prémiummodellek ára gyorsan zuhan. A használtpiacon könnyen beszerezhetők, de nehezen adhatók el, mert a fenntartásuk rendkívül költséges. Ha időben cseréled a meghibásodott alkatrészeket, és ragaszkodsz az eredeti vagy jó minőségű utángyártott darabokhoz, néhány év alatt akár az autó értékének többszörösét is a kocsira költheted.
Összehasonlításképpen: a KIA Rio IV viszonylag olcsón javítható. Használtan 2 000 000 és 4 200 000 Ft között kapható. A könnyebb viszonyítás végett megmutatom, hogy ennek a kisautónak mennyibe kerülnek a leggyakrabban cserélt alkatrészei:
1. BMW X5 (e70)
A második generációs BMW X5-öt 2006 és 2013 között gyártották. Jelenleg kb. 4 000 000 és 9 000 000 Ft közötti áron kapható a használtpiacon.
Az X5 e70-nek számos tipikus problémája van, amelyekkel sok tulajdonos szembesül, függetlenül a vezetési stílustól és a karbantartástól.
A benzines motoroknál:
A dízelmotorok:
Az automata sebességváltóknál:
Az öregedés miatt:
Az idősödő autók gyakran elektronikai problémákkal küzdenek. Gyakoriak a szenzorok és vezérlőegységek meghibásodásai, a vezetékek elkorhadása és az érintkezők oxidációja. Ezek a hibák a következőket okozhatják:
A javítás költsége a hiba jellegétől és súlyosságától függően változhat, de akár több millió forintra is rúghat.
Néhány alkatrész ára:
2. Land Rover Discovery 4
A Land Rover Discovery 4 2009 és 2016 között gördült le a gyártósorról. A használtpiacon 6 800 000 és 17 000 000 Ft között mozog az ára.
A kínálat nagy részét dízelmodellek teszik ki, 2,7 és 3 literes motorokkal. Mindkét erőforrásnak komoly gyenge pontjai akadnak:
Néhány alkatrész ára:
3. Mercedes-Benz E-Osztály (W212)
A Mercedes-Benz E-Osztály W212 karosszériában 2009 és 2016 között gyártották. A használtpiacon 5 000 000 és 13 500 000 Ft közötti áron kapható.
A dízelmotorok (2,1 l) jellemző hibái:
A benzinmotorok (M271 és 274) jellemző hibái:
A 7 sebességes automata sebességváltó hibái:
Az öregedés okozta elektronikai hibák:
Néhány alkatrész ára:
4. Volkswagen Touareg (7L)
A Volkswagen Touareg első generációja 2002 és 2010 között gördült le a gyártósorról. A használtpiacon 20 00 000 és 7 750 000 Ft között mozog az ára.
A kisebbik benzines motorok (pl. V6 3.2 FSI) jellemző hibái:
A 4,2 TFSI benzines motor jellemző hibái:
A dízelmotorok (pl. V10 5.0 TDI) jellemző hibái:
Az automata sebességváltó (pl. Tiptronic) jellemző hibái:
Néhány alkatrész ára:
5. Porsche Cayenne (955/957)
Az első generációs Porsche Cayenne 2002 és 2010 között gördült le a gyártósorról. Jelenleg körülbelül 2 000 000 és 11 000 000 Ft közötti áron kapható a használtpiacon.
A legproblematikusabbak a 4,5 és 4,8 literes, V8-as benzinmotorok:
A hathengeres benzinmotor gyenge pontja a gyorsan nyúló vezérműlánc.
A dízelmotoroknál:
Néhány alkatrész ára:
Te milyen autókat vennél fel még a mindenképpen kerülendő használtautók listájára? Oszd meg velünk hozzászólásban!
A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK