HIRDETÉS BEZÁRÁS
ÉrdekességekFilmek és TV

Ilyen filmes trükköket alkalmaztak a speciális effektek nélküli, némafilmes korszakban

    Akár hisszük, akár nem, bizony a számítógépes effektek megjelenése előtt is volt élet, és már a némafilmes korszak idején is jelentek meg olyan filmtörténeti remekművek, melyek bizony gondolkodóba tudták ejteni az embereket. Hogyan csinálhatták ezeket a jeleneteket?! Tényleg az életüket kockáztatták a színészek?! Persze nem, viszont a mai speciális effektekkel ellentétben, ekkoriban még sokkal ravaszabbnak kellett lenniük a rendezőknek…

    HIRDETÉS

    Safety Last! (1923)

    Amit látunk: Harold Lloyd egy óramutatóba kapaszkodik, több tíz méter magasan a város felett.

    Ami valójában történt: Mivel ekkor még nem volt green screen effekt és bluebox technika, ezért a rendezőknek a nézők számára láthatatlan világot kellett segítségül hívniuk, (vagyis amit nem lát a kamera) mely ebben az 1923-as filmben a következőképpen nézett ki:

    Modern idők (1936)

    Amit látunk: Charlie Chaplin egy görkorcsolyán gurulva majdnem a mélybe zuhan, egy vékony kis szegély menti meg az életét.

    Ami valójában történt: Charlie Chaplin természetesen egy pillanatig sem volt veszélyben, hiszen nem is lett volna mibe beleesnie…

    Ella Cinders (1926)

    Amit látunk: Colleen Moore szemei látszólag teljesen össze-vissza, abnormális módon forognak.

    Ami valójában történt: Ezt a jelenetet az úgynevezett Matte-technikával hozták létre, melynek lényege, hogy a színésznő arcának egyik majd másik felét kitakarva, végül két felvételből raktak össze egyet. Fontos volt persze, hogy a színésznőnek nem volt szabad kicsit sem mozgatni a fejét, hiszen ezzel tönkretette volna a felvételt.




    Little Lord Fauntleroy (1921)

    Amit látunk: Mary Pickford megcsókolja a saját maga arcát.

    Ami valójában történt: Ekkoriban még más volt a technika, és habár azt könnyen meg lehetett volna csinálni, hogy a színésznő egy felvételen szerepeljen másodmagával, azt megoldani, hogy a saját arca mögé kerüljön a feje, már jóval nehezebb volt. Éppen ezért egy különleges árnyékolási technikát hívtak segítségül, melynek köszönhetően ez a három másodperces jelenet 15 óra kemény munkába került a filmkészítőknek.

    The Black Pirate (1926)

    Amit látunk: Douglas Fairbanks egy kés segítségével lecsúszik a hajó vitorláján.

    Ami valójában történt: Na már most, Douglasnak persze teljes sebességgel kellett volna lezuhannia, hiszen a késsel szétvágott vitorla tulajdonképpen semmilyen ellenállást sem biztosít. Éppen ezért ellensúlyozniuk kellett a színész súlyát a látványos felvétel érdekében, mely valahogy így nézett ki a színfalak mögött…

    Ifjabb Sherlock detektív (1924)

    Amit látunk: Buster Keaton a szerencsének (és a két teherautónak) köszönhetően épp át tud siklani a híd hiányzó része felett.

    Ami valójában történt: A valóságban két (~félbevágott) felvételt láthatunk, Buster Keaton pedig természetesen nem a teherautók tetején suhant át, hanem az akkor még ép, érintetlen hídon.

    Ben Hur (1925)

    Amit látunk: Jézus csodával határos módon meggyógyítja a leprás lányokat.

    Ami valójában történt: Annak érdekében, hogy ezt a hatást vászonra lehessen vinni, Karl Struss egy különleges színszűrős technológiát talált fel. Ezen szűrők alkalmazásával elérhető volt, hogy a lányokra kent smink felvétel közben is eltüntethető legyen.

    A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK

Mi a reakciód?

Tipp: a felhasználók képet is csatolhatnak a hozzászólásaikhoz!
  • Szia, guest

IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE,

hogy elküldhessük neked a legjobb cikkeinket

*heti egy e-mailt fogunk küldeni

Még több Liked.hu

Továbbiak betöltése Betöltés...Nincs több bejegyzés.