HIRDETÉS BEZÁRÁS

19 titok a repülésről, amit a pilóták és a légikísérők nem mondanak el az utasoknak

A repülés világánál kevés izgalmasabb dolog létezik.
🔥 12 hozzászólás

    Mindegy, hogy gyakran utazunk-e repülővel vagy soha nem ültünk még rajta – a repülőgépek és a repülés világa mindenképpen egy nagyon izgalmas világ, amiről szeretnénk minél többet megtudni. Sajnos ez nem mindig ilyen egyszerű, a repülésbiztonsági szakemberek, a pilóták és a légiutas-kísérők ugyanis ritkán mesélnek a szakmájukat érintő titkokról és érdekességekről, elsősorban azért hogy nekünk, utasoknak csak a kényelmes és pihentető repülésre kelljen koncentrálnunk.

    HIRDETÉS

    Liked.hu-nál most megosztunk veletek néhány olyan titkot a pilóták munkájáról, a repülőgépek működéséről, és a jegyvásárlásról, ami nemcsak segít kielégíteni a repüléssel kapcsolatos kíváncsiságot, de egyúttal hasznos is lehet a jövőben.

      1. 19 Honnan tudjuk, hogy hol jár most a repülő, amivel utazunk, vagy hogy letért-e a pályáról?

        Repulogep repules

        Nincs két egyforma repülőút, mivel minden egyes repülést nagy mértékben befolyásol az időjárás, és más egyéb körülmények, például a diszpécserek ajánlásai.

        Még a tapasztalt légiutas-kísérők, akik heti rendszerességgel repülnek ugyanazon az útvonalon sem tudják megmondani, hogy hol jár éppen a repülő, és természetesen a pilótához sem engednek be, hogy ezt megkérdezzük.

        Egy megoldás létezik: a telefonunkra telepített (offline módban is használható) GPS-es nyomkövető alkalmazások viszonylag pontosan képesek meghatározni a tartózkodási helyünket, a magasságot, de akár még a gép sebességét is.

      2. 18 Lelakatoljuk a bőröndünket? Becsomagoltassuk őket?

        e07a61531685562e3f19a0c257

        Sajnos nem létezik 100%-ig biztos megoldás a bőröndök lezárására, ami nem is véletlen, hiszen előfordulhat olyan alkalom, hogy a reptéri munkásoknak biztonsági kockázat miatt szándékosan kell felnyitniuk azokat, ellenkező esetben nem tehetnék fel őket a repülőre. Éppen ezért felesleges túl sok időt és pénzt áldoznunk a bőrönd megfelelő lezárására, helyette inkább ügyeljünk arra, hogy az értékeinket felvigyük magunkkal a kézipoggyászban a fedélzetre.

        HIRDETÉS
        HIRDETÉS
        HIRDETÉS

        Egyébként a repülőgép fedélzetén lévő WC-k zárjai is könnyen nyithatók, szóval nem kell félnünk attól, hogy beragadunk vagy valaki más (például a gyermekünk) bezárja magát: a légiutas-kísérők mindig képesek lesznek kinyitni még kívülről is.

      3. 17 Mi a légiutas-kísérő feladata, és mi nem az?

        Legiutaskiserok feladata

        A légiutas-kísérő fő feladata a biztonságos repülés biztosítása. Egy ilyen utaskísérő tanfolyam átlagosan 6 hétig tart, és a tanfolyam idejének 98%-át a különféle biztonsági technikákra, például a fedélzeten keletkező tűz eloltására fordítják.

        A légiutas-kísérők munkája 99%-ban az utasok kiszolgálásából áll, és a szabályok szerint tilos olyan munkát vagy tevékenységet végezniük, ami potenciálisan veszélyes lehet számukra – ebbe beletartozik például a nehéz bőröndök poggyásztartóba történő beemelése is, mivel ez olyan sérülést okozhat, ami egy kritikus vészhelyzet esetén nagyban korlátozza az utaskísérő munkáját és ezért akár végzetes is lehet.

      4. 16 Miért kell bekötni az övet, amikor a gép a kifutón van?

        Biztonsagi ov a repulogepen

        Nagyjából azért, amiért egy autóban ülve is be kell: vagyis a repülőgépek a földön sincsenek teljes biztonságban, különösen a kifutópályára menet történhetnek olyan előreláthatatlan balesetek, (például az egyik gép nekimegy a másiknak) amikor a bekötött biztonsági öv akár életet is menthet. Repülés közben mindig figyeljük a biztonsági öv bekötésére felszólító lámpát, és ne kössük ki egészen addig, amíg erre a gép személyzete engedélyt nem ad.

        HIRDETÉS
        HIRDETÉS
        HIRDETÉS
      5. 15 Megvár minket a gép, ha késünk a reptéri ellenőrzés miatt?

        Repulogep lekeses

        Előfordul, hogy az utasok a reptéri sorok miatt nem érnek időben a kapukhoz, és még ennél is gyakoribb, hogy a rossz időjárási körülmények és forgalmi viszonyok, például havazás vagy forgalmi dugó miatt nem érnek időben a reptérre. Bár előfordul, hogy a gép személyzete vár néhány percet a késő utasokra, ez nagyban függ attól, hogy a reptér forgalma és a gép menetrendje lehetővé teszi-e a várakozást.

        Egyébként a jegyen feltüntetett indulási időpont az ajtók zárását mutatja, ezért célszerű mindig időben, inkább korábban a reptérre érni, elkerülve az ilyen kellemetlenségeket.

      6. 14 Miért nem engedik fel a terhes nőket a repülőre, ha az orvosok szerint biztonságos számukra a repülés?

        0eb0be58f5b7064e99d26a7719

        A terhes utasokra repülés közben a fő veszélyt a nyomáskülönbség és az idegi stressz jelenti, bár erre többé kevésbé fel lehet készülni, például lehet laza ruhát felvenni, több folyadékot inni, vagy sétálni kicsit repülést közben.

        A terhesség korai szakaszában a repülés teljesen ártalmatlan, már amennyiben a kezelőorvos nem azonosított olyan körülményeket, amik ezt meggátolják. A terhesség késői szakaszában járó utasoknak azonban a légitársaságok megtagadhatják a repülőgépre történő felszállást a fedélzeten bekövetkező koraszülés magas kockázata miatt.

      7. 13 Miért tesz egy második kört leszállás előtt a gép, ha jó idő van? Ez vészhelyzet vagy normális?

        Repulogep kesese

        Sok oka lehet annak, ha egy repülőgép körözni kezd leszállás előtt, és ezek mind a szokásos protokoll részét képezik. Legtöbbször ilyenkor előkészítik az utat egy olyan gép előtt, ami elsőbbséget élvez a leszállásban, mert kevés az üzemanyaga vagy súlyos beteg van a fedélzetén.

        Másik gyakori ok az időjárás, vagy az a tény, hogy egyszerűen két repülőgép érkezik egyszerre a reptérhez, és így az egyik kénytelen várni arra, míg megkapja a leszállási engedélyt. Olyan is van, hogy a reptérre érkezik egy orvosi transzplantációhoz szerveket szállító repülőgép, ami különleges státuszt, úgynevezett medivac repülést élvez. Az ilyen gépek mindig elsőbbséget élveznek más repülőgépekkel szemben, kivéve az éppen kényszerleszállást végző repülőkkel szemben.

        Fontos leszögezni, hogy a repülőgépeken mindig van elegendő üzemanyag ahhoz, hogy körözzenek leszállás előtt a reptér közelében, ezért nem kell ilyen miatt aggódni.

    A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK

Mi a reakciód?

12 hozzászólás
Tipp: a felhasználók képet is csatolhatnak a hozzászólásaikhoz!
  • Szia, guest
      • "ha a repülőgépen veszélyes kávét inni, akkor miért isznak a pilóták?"" egyébként nem tanácsos egynél több alkoholt inni az út során."
      • Menj el újságírónak, mert szépen össze raktad az össze nem illő mondatokat. Na, így kell sz@rt keverni. 
      • mért keverné a sz@rt ? ez a mondat: " egyébként nem tanácsos egynél több alkoholt inni az út során." a cím kérdésére alá rendelt 3. válasz....
    • Ha a víz nincs kiforralva rendesen (amit a kávéház használnak) okozhat hasmenést hányást stb... Ezért nem ajánlott sok kávét inni!! Nem az alkohol végett. 
  • Egyébként én sem értem a kávés bekezdés alatt hogyan jön oda az utolsó mondat, mi köze az alkoholnak a kávéhoz. Mintha akartak volna még egy bekezdést, aminek az utolsó mondata benn maradt volna a végleges változatban.
  • Hát kiakadtam, hogy miért kell egyből hülyegyerekezni, de úgy látom tényleg ő volt az egyetlen ép hozzászóló :D
  • Kedvenc viccem a műszaki hibák kapcsán:A légitársaság egyik gépe késve száll fel. A légikisasszony közli az utasokkal: - Elnézésüket kérjük a késésért, de a pilótának nem tetszett a motor hangja. A problémát most már megoldottuk, az új pilóta mindenkinek kellemes utazást kíván.
  • "nem sűrített levegő, hanem gáz, egészen pontosan nitrogén található, amitől az abroncsok kevésbé vannak kitéve a magasság és a hőmérséklet változásainak."A sűrített levegő és a nitrogén is gáz, a levegő 78%-a nitrogén. A nitrogén töltéstől pedig pont ugyanúgy ki lesznek téve a magasság és a hőmérséklet változásnak, mintha levegővel töltötték volna. Inkább nagyon durva vészfékezés esetén, amikor a gumi hőmérséklete nagyon magas, és éghető gázok is keletkeznek a gumi bomlásából, akkor az a belső oxigénmentes környezet miatt belül nem tud égni, még nagyobbra növelve a hőmérsékletet." Így például az egyik uszony nélkül (jobb oldali kép) a gép még minden gond nélkül képes felszállni és repülni."Így igaz. Mivel a repülőgépeknek nincs uszonya, mint a halaknak, ezért annak hiánya esetén képesek repülni.
    • Ezt a fizikát még gyakorolnod kéne , teljesen másként viselkedik a nitrogén....nyomástűrés , hőmérséklet tűrés , térfogat stb .
  • letezhet olyan ember aki arrebb megy, hogy 2 fillerrel olcsobb legyen a repules??😂

IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE,

hogy elküldhessük neked a legjobb cikkeinket

*heti egy e-mailt fogunk küldeni

Még több Liked.hu

Továbbiak betöltése Betöltés...Nincs több bejegyzés.