HIRDETÉS BEZÁRÁS

A britek egyedi benzinmotort alkottak: 324 lóerő egy 2,1 literes lökettérfogatból, 85 kg súlyú és 10 000-es fordulatszámon jár – turbó nélkül

Nyolcvanöt kiló tömény mechanikai művészet.

Miután sokan csalódtak az elektromos autókban, a belső égésű motorok valóságos reneszánszukat élik – számos autógyártó és magánműhely kezdett új benzines modellek fejlesztésébe.

HIRDETÉS

Az egyik ilyen a brit Boreham Motorworks által készített Boreham Ten-K. Ezt a motort a Forma–1 technológiája ihlette, de nem a mostani, méregdrága MGU-K és MGU-H rendszerekkel teli korszak, hanem a régi vágású, szívómotoros éra.

Benzin, Ford, innováció, motor, restomod, retro, sportautó, technika, teljesítmény, Tuning
Fotó: Boreham Motorworks 📷

A 2,1 literes, négyhengeres Boreham Ten-K 324 lóerőt ad le 10 000-es fordulatszámon, a tömege pedig mindössze 85 kg – ez sokkal könnyebb a társainál, különösen az utcai autókhoz készültekhez képest. Itt nyoma sincs turbónak. A motort az újjáélesztett Ford Escort Mk1 RS-be szánják.

HIRDETÉS
Benzin, Ford, innováció, motor, restomod, retro, sportautó, technika, teljesítmény, Tuning
Fotó: Boreham Motorworks 📷

A Ten-K hengerenkénti pillangószelepet, szíjas vezérlést (két vezérműtengellyel) és maximálisan kikönnyített belső alkatrészeket használ. A mérnökök vékony falú 3D-nyomtatást alkalmaztak, ami „lehetővé teszi egy olyan szoborszerű motorblokk létrehozását, amely szorosan körülöleli a belső egységeket”. A motor jelenleg a fékpadi teszteken és a kalibráláson esik át – a cég szerint az erőforrás már most „túlteljesíti a kitűzött célokat”.

Benzin, Ford, innováció, motor, restomod, retro, sportautó, technika, teljesítmény, Tuning
Fotó: Boreham Motorworks 📷
HIRDETÉS

Beszélgetés indítása

Jelentkezz be!

Tipp: a felhasználók képet is csatolhatnak a hozzászólásaikhoz!

    Iratkozz fel a hírlevelünkre,

    hogy elküldhessük neked a legjobb cikkeinket

    *heti egy e-mailt fogunk küldeni