-
1 Első az építkezés, utána jön a tudás.
A japán tanulók tudását 10 éves korig csak nagyon ritkán tesztelik. Az iskola első éveiben a lexikális tudás nem olyan fontos. A jó modor, az emberek és állatok tiszteletben tartása, igazságosság, önkontroll és a természetről való gondoskodás fontos, ezért ezt tanítják.
-
2 Az iskolában nincs takarító.
A tanulók takarítják a tantermeket, a folyosókat és a wc-t. Fiatalon megtanulnak együtt dolgozni és a másiknak segíteni. Ezáltal megtanulják a saját és mások munkáját értékelni. Emellett a tanulók nem fognak semmit összekoszolni vagy megrongálni, mert utána nekik kell majd mindent rendbe tenniük.
-
3 Együtt ebédelnek az osztályteremben.
Az általános iskolában a tanár és a diákok mind együtt ebédelnek az osztályteremben. Ez erősíti a tanár-diák kapcsolatot. Természetesen olyan ételt kapnak, mely fejlődésüket és tanulásukat segíti.
-
4 Többet tanulni népszerű.
Már fiatal korban nagyon népszerűek az iskola után a magánórák. Az órákat délután tartják, gyakori, hogy a tanulók hétvégén és a szünetben is tanulnak.
-
5 Kalligráfiát és japán költészetet tanulnak.
A shodo kalligráfia és a haiku költészet ugyanolyan fontos, mint bármely más tantárgy. Az ilyen tantárgyak megtanítják a gyerekeket arra, hogy tiszteljék ősi kultúrájukat.
-
6 99.9%-os a jelenlét.
A japán tanulók szinte sohasem hiányoznak az óráról, nem késnek el és a tanulók 91 %-a valóban hallgat arra, amit a tanár mond – melyik másik ország büszkélkedhet ilyen mutatókkal?
-
7 Az egyetem nyugis.
Az egyetemet megelőző iskolai évek a legnehezebbek – aztán kezdődik a móka. Erre a néhány évre úgy is tekinthetnek, mint egy “nyaralásra”, mielőtt a munka tengerébe dobnák őket. Persze komolyan veszik a tanulmányaikat, de nem lehet zokon venni, ha egy jól megérdemelt szünetet is kivesznek.
Minden iskolarendszernek van előnye és hátránya, de Japánnak bizonyíthatóan sikerült fontos dolgokat elérnie, amiért ilyen magas helyezés volt a jutalma.
A kelet-ázsiai országok különösen kimagasló oktatási rendszerrel büszkélkedhetnek, melyek közül talán Japán emelkedik ki leginkább. Nem is véletlenül persze, az oktatási rendszerük ugyanis számos szempontból eltér a ,,megszokottól”.
Tavaly Japán a világranglista 4. helyét foglalta el, mely az OECD PISA kutatásán alapul, s amelyben a tanulók matematika és környezetismeret tudását mérik fel.
Svédország ugyanezen kutatás alapján a 35. helyre került. De mi a titka ennek a magas helyezésnek. A válasz az oktatási rendszerben van.
Az alábbiakban most bemutatunk 7 olyan dolgot, mely kétségkívül hozzájárult Japán sikeréhez.
A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK