HIRDETÉS

10 trükk, amivel az Apple olyan terméket ad el nekünk, amit egyébként nem engedhetnénk meg magunknak

    2020-ban a Forbes szerint az Apple immár tizedik alkalommal lett a világ legértékesebb márkája. A vállalat jelenleg több, mint 2 trillió dollárt ér, míg az olyan nagyágyúk, mint a Coca Cola vagy a Samsung értéke például „csak” 80 milliárd dollár körül mozog. Az iPhone 11 bemutatását például minden eddiginél nagyobb figyelem követte, az eseményt csak a YouTube-on keresztül 5 millió ember követte élőben.

    HIRDETÉS

    De minek köszönheti a vállalat ezt a népszerűséget és mivel éri el azt, hogy borsos árai ellenére mégis az ő termékeit választják a vásárolt? A Liked.hu-nál most ezeket az okokat próbáltuk meg összegyűjteni.

    1. 10 A felhasználók lustasága a cég sikerének egyik legnagyobb kulcsa.

      11517465 image crop 1896x1285 1571919323 728 a0005b63d3 1572516130

      Az iPhone és MacBook termékek a lehető legkönnyebben kezelhetők, mivel ezeknek a termékeknek az átlag célközönsége meglehetősen ,,lusta”. Nem akarnak semmit letölteni, telepíteni vagy konfigurálni, ezért az Apple mindent megtesz annak érdekében, hogy a felhasználóknak csak be kelljen kapcsolniuk ezeket a készülékeket, és máris mindent elérjenek rajtuk, amire csak szükségük lehet.

      A cég ezen felül igyekszik elérni, hogy a termékei rosszul kompatibilisek legyenek más termékekkel és operációs rendszerekkel, mivel ezzel tulajdonképpen rákényszerítheti a felhasználókat, hogy akik mondjuk iPhone-t vettek maguknak, azok egy MacBook-ot, iPod-ot vagy Apple Watch-ot is vásároljanak maguknak, és fordítva.

      HIRDETÉS
      HIRDETÉS
      HIRDETÉS
    2. 9 Az iPhone-ok sokkal gyorsabban "lejárnak", mint más telefonok.

      iOS frissites

      Amikor új iPhone modell érkezik, az Apple szerelmesei azonnal elnyomhatatlan kényszert éreznek rá, hogy megvásárolják azokat, és nem is csak a márka iránti hűségük miatt. A cég egyik marketing stratégiája, hogy pszichológiailag befolyásolja a vásárlóit: az új készülékek megjelenésével egyidejűleg az iPhone felhasználók észreveszik a jelenlegi készülékeik hiányosságait – lassabban tölt be a Facebook, nincs elég hely a készüléken a kényelmes szórakozáshoz, és így tovább Ennek valójában két oka van:

      • az új eszközök megjelenésével egyidejűleg általában új operációs rendszer is érkezik, mely rosszul kompatibilis a korábbi modellekkel. Ha a felhasználó új iOS verzióra frissít tényleg azt érzi, hogy a készüléke jelentősen rosszabb lett. Korábban a cég a telefonok akkumulátor idejével is trükközött, és bár állítólag ezt a felhasználók érdekében tették, hatalmas botrány keveredett ebből és kénytelen volt elállni a régi készülékek ilyen módon történő befolyásolásától.
         
      • egy új modell megjelenése után a felhasználó akaratlanul is jobban koncentrál a jelenlegi készüléke hibáira, még azokat az apró kellemetlenségeket is észreveszi, melyek korábban nem szúrtak volna neki szemet. Ez szintén növeli az új iPhone készülék megszerzése iránti vágyat.
    3. 8 Minden márkaüzlet célja, hogy úgy néz ki, mint az üvegkocka a Fifth Avenue-n.

      11517565 image crop 2000x1289 1571919898 728 a6047f2499 1572516130

      Az Apple Store-oknak nagyon szigorú követelményeknek kell megfelelniük: bizonyos lépéstávolságra kell lenniük a város központjától, és a legnépszerűbb bevásárlóközpontok és sétálóutcák közvetlen közelében kell elhelyezkedniük. A formatervezést tekintve a skandináv minimalista stílusra támaszkodnak, és csak három anyagból készülhetnek: rozsdamentes acél, természetes fa és üveg. Az Apple Store-ok központja és mintapéldánya a New York-i Fifth Avenue-n található üvegkocka.

      HIRDETÉS
      HIRDETÉS
    4. 7 Az Apple nem is igazán a termékeket, hanem a velük kapcsolatos történeteket népszerűsíti.

      11517515 image crop 2000x1294 1571919390 728 c8a1e491d2 1572516130

      Az Apple értékesítési taktikája maximális izgalmat vált ki azokból is, akiket egyébként nem igazán érdekel a márka. Egyetlen ilyen vállalat sem készít akkora eseményt az újonnan debütáló termékeinek, mint az Apple. A cég az ilyen eseményeket aktívan él a történetmesélés lehetőségével: narratívákat készít és történeteket mutat be azokról az emberekről, akik szeretik az Apple-t.

      Az évek során a felhasználói tábor és a média egyre nagyobb elvárásokkal áll neki az ilyen Apple rendezvényeknek, melyet nem mindig sikerül teljesítenie a cégnek. A legjelentősebb visszaesés az iPhone 5 megjelenésekor volt tapasztalható, amikor a cég tulajdonképpen egy az egyben a 4-es készüléket próbálta meg újra eladni a vásárlóknak, minimális változtatásokat végezve a készüléken. Ekkor a cég telefonjai iránti kereslet jelentősen lecsökkent.

      Ma már az Apple jobban koncentrál az új készülékei megjelenésére, mint eddig bármikor, és egyes összeesküvés elméletek szerint a készülékek megjelenésekor internetre kerülő vicces mémeket is maga a cég indítja útnak, hogy ezzel még inkább népszerűsítse termékeit az online felületeken. Lehet benne valami.

    5. 6 Az Apple Store-ok belseje félig üres.

      70811121 190347511964893 610706716561560754 n.jpg nc htinstagram.fbud8 1.fna .fbcdn

      Az okostelefonok és laptopok így nagyobb figyelmet kapnak, és jobban csalogatják az ügyfeleket. Nincsenek hagyományos értelemben vett pénztárosok, viszont a vásárlók bármelyik alkalmazottnál tudnak kártyával fizetni, készpénzzel viszont csak az arra kijelölt helyeken.

      Akár egy egész napot is eltölthetünk az Apple Store-okben: sok amerikai ember számára ez a napi rutin részét képezi. Bemennek a boltba, majd szörföznek a neten és a leveleiket ellenőrzik, a cég pedig nem gátolja őket meg ebben, mivel ezzel is növekszik az emberek márka iránti lojalitása.

    A bejegyzés a hirdetés alatti gombbal folytatódik

25 hozzászólás

SZÓLJ HOZZÁ!


    • Ez az ami nem igaz. Amikor partiális kompatibilitás van, lásd bizonyos featureok hiányoznak a megszokottból, de mégsem teljesen inkompatibilis valami valamivel és bizonyos dolgokat viszont meg tudsz csinálni akkor ezt minek neveznéd? 
      • Én is úgy tanultam, hogy a kompatibilitás csak igen, vagy nem lehet Elsősorban hardver-hardver, vagy hardver-szoftver viszonylatban. "Partiális kompatibilitás"-ról sosem hallottam, sem arról, hogy szoftver-szoftver viszonylatban használnák ezt a szót. "Hiányzó feature" egy programban az számomra részleges eltérés az alapszoftverhez képest, de NEM kompatibilitás.
        • Én meg inkább "Ifost" veszek, mert "lusta" vagyok az androiddal sz*pni (munkában szívunk eleget különféle oprendszerekkel). És mellette nyaralni is megyek. Nem utolsó szempontpont, hogy a bmw rendszere az androiddal nem boldogul, az iponenal igen, mindegy milyen hány év különbség van az autó és a telefon közt. Az android svájcifankhiteles susukis csórók oprendszere, akik többnek akarnak látszani mint amik. :D
  • Minden termék márkátol függetlenül a vásárló kényelmét kellene szolgálnia nem pedig a termék hiányoságait növelö új készülékrevalo váltás kényszert.   Ijen világot élünk és ez csak a mobilok.    Gondoljátok bele ez minden másra igyan így igaz.   &ÉSZBE KELENE KAPNI VAGY A GYEREKEINK OJAN SZINTEN LESZNEK. AMI VISZA FORDITHATATLAN 
  • Azért szar sok telefonon az android, amiért szar a windows. Nem lehet egy os-t százezer féle hardware-re optimalizálni. Az apple elég zárt rendszerereket épít. Ezzel megbízhatóbb, ha tetszik ha nem.  Van egy 15!éves Macbook Pro-m. A weboldalakat már lassan tölti be persze, de még mindíg simán vágok vele 1080P-s videókat, illetve photoshoppolok képeket. Ha munkára kell akkor apple, ha játszani akkor meg windows/android. Mielőtt váltottam volna osx-re nem is tudom hányszor húztam újra windost. Osx-et sosem kellett buzerálnom. Érdemes teszt jelleggel kipróbálni :)
  • Kár, hogy az Apple nem gyárt consumer terméket, csak annak gondoljátok, de persze, vegyetek 300 ezer forintos egyéb telefont Nyílt forráskódú operációsrendszerrel :)
  • Én az egyszerűsége miatt szeretem az iphone-t. Jó az akku tényleg egy határ [email protected] de hiába jönnek ki az androidok 5000maph akkuval a sok google alkalmazás leszívja háttérbe is. Azt szeretem még az iphone-ba ami appot letörlök az le van törölve. Nem úgy mint a Windows vagy az android. Egyébként a rivális Samsung sem bírja tovább. Míg az Iphone 5-6 évig használható addig a Samsung és társai 3-4 év és kuka. A 2 éves hűség idő alatt már be laggolnak. Nekem meg van még a 4s. is. Facebookra emailra hívásra még mindig alkalmas. 
  • Bármelyik reál vagy természettudomány irányából közelítünk, a kompatibilitás nem igen vagy nem kérdése. Mennyire kompatibilis? :-)
  • Ebben a cikkben elég sok mellébeszélés van. Elég ha csak a 9-es pontot nézzük, ami gyakorlatilag egy komplett hazugság. Hol mondható el az bármelyik androidos oprendszerről, hogy még 6 éves telefonok is támogatottak és pontosan, hogy gyorsabban fut rajtuk, mert folyamatosan optimalizálják. Van egy olyan érzésem, hogy a cikk írója megszállott Android fan. :)
    • Aha. Olyan szinten hazugság, hogy konkrétan bírósági ítéletben mondták ki hogy az Apple szándékosan lassította a régebbi modelleket és ezért kártérítést is kell fizetnie. :D Járj már utána egy kicsit a dolgoknak mielőtt csak úgy kijelentesz valamit.
      • Akkut kímélve ugyan és erre nem hívták fel a figyelmet (mert az új akkuval visszaszaladt a teljesítmény), de félig igaz, amit leírsz.
      • Ehez kèpest az összes iPhone eszközöm  jól működik több régi darab van benne . Régi androidos eszközöm egysem műkszik màr :);) 
Mit készítsünk?!
Kép
Fotó vagy GIF.
GIF
GIF képek vagy MP4 formátumú videók.
Videó
Youtube, Vimeo vagy Vine.
Szöveg
Szöveg-orientált bejegyzés, beágyazásokkal, videókkal és képekkel.
Lista
Klasszikus internetes lista, számozással.
Szavazás
Véleménynyilvánítás az előre megadott kérdésekre.
Visszaszámlálás
Ugyanaz, mint a sima lista, csak fordított számozással.
Személyiség teszt
Egy sor kérdés, melyek végül lelepleznek valamit rólunk.
Kvíz
Tudáspróba, melyekre csak jó vagy rossz válasz van.
Nyílt lista
Egy lista, melyet a látogatók szabadon bővíthetnek.
Ranglista
Egy lista, melynek elemeire a látogatók szavazhatnak.

Küldd el egy barátodnak!