- Tizennégy országon kellett volna áthaladnia.
- Az elmúlt 50 évben a világ legnagyobb vállalatai többször is megpróbálták folytatni az út építését, de minden próbálkozásuk kudarcba fulladt.
- Azonban a természeti akadályokon túl az út további építését csempészek, migránsok, partizánok, őslakos törzsek és sok más „figura” is nehezíti.
És ez tulajdonképpen így is van. Itt található a világ leghosszabb útvonala, mely 30 ezer kilométer hosszan húzódik, de egy kis kivétellel.

Közép-Amerikában az út egy szakaszon megszakad. Kiderült, hogy a gyakorlatban ezen a helyen lehetetlen akadálytalan utat építeni.
Pedig például még Lisszabontól Vlagyivosztokig is simán el lehet jutni, Közép-Amerikában mégis leküzdhetetlen nehézségekbe ütközik az ember.

A Csendes-óceán menti autóutat még a 20. század elején kezdték el építeni.
Míg Alaszkától Panamavárosig gond nélkül eljuthatsz, a Darién-rés környékén eltűnik az út.

Itt vad dzsungelek és mocsarak vannak, amelyek Panama és Kolumbia között terülnek el. Ez a terület gyakorlatilag elválasztja Közép- és Dél-Amerikát.

A Darién-rés dzsungelében könnyedén összeszedhetsz egy csomó ismeretlen betegséget, ezért nem tolonganak azok, akik itt szívesen építkezésbe kezdenének. Vagyis rengeteg olyan tényező jön itt össze egyszerre, ami akadályozza az építkezést.
A világ még így sem heverte ki a Panama-csatorna építésének emlékét, amelynek során körülbelül 30 ezer ember vesztette életét.
A Darién-rést az autósok a Csendes-óceánon közlekedő kompokkal kerülik ki. Azt sem szabad elfelejtened, hogy Latin-Amerika nem egy egyszerű vidék; például az Amazonas folyón sem tudott még senki egyetlen hidat sem építeni.

Ez a hely ezért a „Szakadék” (vagy „Mélység”) nevet kapta, és alaposan rá is szolgál erre a névre.

Ahhoz, hogy gyalog megtedd a hiányzó utat az országút két része között – ami nagyjából 160 kilométer –, körülbelül 150 napra lenne szükséged, annyira járhatatlan és veszélyes itt a vidék.
Az igazság kedvéért hozzá kell tenni, hogy ezen a megszakított szakaszon részben, kerülőutakon keresztül, sikerült utat építeni.
Így panamai oldalon az út Yavisa városánál ér véget, a kolumbiai oldalon pedig Turbónál. Ezzel a két országút közötti „áthidalhatatlan” távolság már csak 85 km.
Innen tovább, a kolumbiai Buenaventurától egészen az argentínai Ushuaia városáig azonban már kiváló út vezet.
Ha kíváncsi vagy rá, hogy miért nem sikerült még soha hidat építeni az Amazonas folyóra, akkor ajánlom figyelmedbe az alábbi cikket:
A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK