HIRDETÉS BEZÁRÁS

Miért néznek a pénztárosok mindig a szemünkbe, amikor kinyomtatják a blokkot? Nem csak az életkorunk megállapítása miatt

Észrevetted már, hogy a pénztárosok milyen figyelmesen néznek a szemedbe, mielőtt kinyomtatják a blokkot?

    HIRDETÉS

    És nem csak egy kósza futó pillantást vetnek rád, hanem szinte a lelkedbe próbálnak látni. Elsőre talán az jut eszedbe, hogy a korodat próbálják felmérni, mielőtt alkoholt ütnek be. De mi van akkor, ha nem is vettél alkoholt?

    bolti eladó, kassza, kommunikáció, munkahelyi szokások, pénztáros, pszichológia, Szemkontaktus, ügyfélszolgálat, vásárlói interakció, vásárlói viselkedés

    A valódi okok ennél sokkal érdekesebbek lehetnek! El fogok mondani hat kevésbé nyilvánvaló okot, amiért ezt csinálják.

    1. Pszichológiai horgony

    Bizonyos üzletekben kifejezetten megtanítják az alkalmazottaknak, hogy a vásárlók szemébe nézzenek. Ez segít bizalmat építeni és csökkenti a konfliktusok esélyét. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az a vásárló, akinek a szemébe néznek, ritkábban vitatkozik, még akkor is, ha a pénztáros véletlenül pluszban ütött be mondjuk egy zsemlét.

    bolti eladó, kassza, kommunikáció, munkahelyi szokások, pénztáros, pszichológia, Szemkontaktus, ügyfélszolgálat, vásárlói interakció, vásárlói viselkedés
    HIRDETÉS

    2. Intuitív védelem a konfliktusok ellen

    A szemek sok mindent elárulnak a hangulatodról. Ha valaki mérges, ingerült vagy feszült, az azonnal látszik. Egy tapasztalt pénztáros ezt észreveszi, és vagy felkészül a várható problémára („Hol a kedvezmény?! Miért ilyen drága?!”), vagy megpróbálja oldani a helyzetet egy kedves viccel.

    3. Harc a csalás ellen

    Igen, igen, a pénztárosok kicsit detektívek is. Néha a szemkontaktus segít kiszűrni azokat, akik megpróbálnak trükközni. Például olcsóbb terméket akarnak drágábbként feltüntetni, vagy áttesznek valamit a szatyorba anélkül, hogy fizetnének érte.

    bolti eladó, kassza, kommunikáció, munkahelyi szokások, pénztáros, pszichológia, Szemkontaktus, ügyfélszolgálat, vásárlói interakció, vásárlói viselkedés

    4. Alkoholos állapot ellenőrzése

    Persze, nem minden vásárló ittas a boltban. De ha valaki spicces, a szemei azonnal elárulják. Ilyenkor a pénztáros gyanakodni kezd, különösen, ha az illető még alkoholt is vesz.

    5. Gyors személyiségfelmérés

    A szemekből ki lehet olvasni, hogy ki áll előtted: veszekedős, szószátyár, félénk vásárló, vagy valaki, aki gyorsan fizetni és menni akar. Ez segít eldönteni, hogyan kell viselkedni vele. Egyesekkel nagyon udvariasnak kell lenni, másokkal pedig muszáj váltani néhány szót.

    HIRDETÉS
    bolti eladó, kassza, kommunikáció, munkahelyi szokások, pénztáros, pszichológia, Szemkontaktus, ügyfélszolgálat, vásárlói interakció, vásárlói viselkedés

    6. Fáradtság

    A pénztárosok sok órát dolgoznak egyhuzamban, és a szemük az állapotuk legfőbb mutatója. Ha valaki nagyon fáradt, észrevétlenül hosszabban a vásárlóra meredhet, egyszerűen azért, mert már lelassult az agya. Szóval, ha a pénztáros hirtelen rád mered öt másodpercig, ne ijedj meg – lehet, hogy csak fáradt.

    7. Teljesen szakmai megszokás

    Amikor egy pénztáros sokat dolgozik, a szemkontaktus automatikus gesztussá válik. Ez olyan, mint a taxisofőröknél, akik megszokásból felmérik, hogy nyugodt utas száll be az autóba, vagy egy potenciális bajkeverő. A tapasztalat nagyon hasznos tud lenni.

    bolti eladó, kassza, kommunikáció, munkahelyi szokások, pénztáros, pszichológia, Szemkontaktus, ügyfélszolgálat, vásárlói interakció, vásárlói viselkedés

    Szóval, legközelebb, ha a pénztáros a szemedbe néz, mielőtt beüti a blokkot, ne kapd el a tekinteted. Mosolyogj rá, mondj valami kedveset. Talán épp te fogod egy kicsit jobbá tenni a napját. És valószínűleg ő is viszonozni fogja.

    A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK

Beszélgetés indítása

Jelentkezz be!

Tipp: a felhasználók képet is csatolhatnak a hozzászólásaikhoz!

    Iratkozz fel a hírlevelünkre,

    hogy elküldhessük neked a legjobb cikkeinket

    *heti egy e-mailt fogunk küldeni