HIRDETÉS BEZÁRÁS
Érdekességek

A Zara üzletek 9 trükkje, amivel megfékezhetetlen vásárlási vágyat keltenek a vásárlókban

Nem véletlenül olyan hatalmas a sikere mindenhol.

    A Zara napjaink egyik legnagyobb és legsikeresebb ruházati üzletlánca. A birodalom alapítója, Amancio Ortega egyetlen egy üzlettel kezdte, ahol kezdetben csak híres divattervezők olcsón lemásolt ruháit árulta. A cég ma már 450 millió terméket értékesít évente, ami hatalmas árbevételt jelent évről-évre. De gondolkoztál már valaha azon, hogy mi állhat vajon a Zara sikerének hátterében? Miért vásárolnak ilyen sokan náluk?

    HIRDETÉS

    Az Ikea és a H&M trükkjei után, most a Zara marketingstratégiáját vettük górcső alá, hogy leleplezzük azokat a rafinált trükköket, melyekkel ellenállhatatlan vágyat ébresztenek bennünk a vásárlásra.

    10 A legdrágább dolgok a bejáratnál találhatók, hogy horogra akadjunk.

    forrás: popsugar.com

    A Zara üzletekben minden ruhának megvan a maga helye. A legdrágább ruhák a bejáratnál helyezkednek el annak reményében, hogy első látásra szerelmesek legyenek beléjük a vásárlók. Esetükben a Zara az impulzív vásárlásra támaszkodik: jöttél, láttad, megvetted.

    Azok a vásárlók, akik az olcsóbb ruhákat keresik, át kell verekedniük magukat az üzleten. Hátul találhatók ugyanis a kifutó és akciós termékek. Amíg azonban ide elérsz, nagy eséllyel meglátsz egy ruhát, egy táskát, egy cipőt vagy kiegészítőt, amit egyszerűen nem leszel képes otthagyni.

    9 Az egymáshoz passzoló ruhák, táskák és cipők egymás közelében helyezkednek el.

    forrás: styledemocracy.com

    A Zara üzletekben nincsenek hagyományos értelemben vett ruházati osztályok. A cipők, a táskák és kiegészítők rendszerint a stílusban hozzájuk illő ruhadarabok közvetlen közelében találhatók. Ezzel sok időt megspórolnak számunkra az üzleteket berendező szakemberek, hiszen nem kell külön gondolkodnunk azon, hogy melyik ruhához melyik kiegészítőt vásároljuk.

    Ami egyrészről hasznos, az másrészről trükkös: ennek köszönhetően a vevő logikája ugyanis kikapcsol, könnyebben vehető rá a vásárlásra, hiszen kis túlzással neki szinte csak fizetnie kell.

    HIRDETÉS
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS

    8 A Zarának nincsenek hirdetései, de nem azért, mert spórol.

    forrás: martinroll.com

    A Zara jelentéktelen 0,3%-os profitot költ csak reklámcélokra, ez azonban nem a cég marketing-szakembereinek hanyagsága, hanem egy jól átgondolt stratégia része.

    A Zara a reklámplakátok helyett a pénzt katalógusokba fekteti, ezáltal egyfajta kizárólagossági érzetet teremtve a vásárlókban, hogy a ruhák minősége önmagáért beszél és nem igényel külön hirdetéseket. Végül is a Balenciaga és a Versace sem reklámozza magát a tévében vagy a metró-aluljáróban, és mégis mindenki tudja róluk, hogy a prémium kategóriát képviselik.

    7 A márka tudat alatt sugallja nekünk, hogy a segítségével az elit részévé válhatunk.

    A Zara soha nem fog üzletet nyitni egy Auchan, Tesco vagy más áruházak belsejében. A márka aprólékosan megválasztja a butikjai helyét, melyek esetében csak a legnagyobb bevásárlóközpontok és legforgalmasabb sétálóutcák jöhetnek szóba. Legközelebb figyeld meg: a Zara közvetlen közelében szinte mindig van egy elit üzlet. A cég ezzel próbál további prémium hatást kelteni a vásárlókban.

    Egyébként a hercegnő Kate Middleton maga is nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Zara az elit kategória felé mozdulhasson el: a hercegnő már nagyon régóta rajongója a Zara ruhadaraboknak. Esküvője másnapján például egy éppen akkor befutó kék ruhában tűnt fel, ami miatt azonnal „szétszedték” a vásárlók a Zara üzleteit az Egyesült Királyságban.

    HIRDETÉS
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS

    6 A Zara több új kollekciót dob piacra egy szezonon belül.

    A Zara stratégiája a gyors, romlandó divat. A márkának sikerült megváltoztatnia a ruházathoz való hozzáállásunkat: vegyünk egy ruhát, majd amint ráuntunk, vegyünk helyette másikat. Míg más márkák a szezonális kollekció piacra dobása után máris a következő szezon kollekciójával kezd foglalkozni, a Zara egy szezonon belül több kollekciót is dob piacra, ezzel elérve, hogy a vásárlók egy szezonon belül többször is náluk hagyják a pénzüket.

    A stratégiájuk pedig úgy látszik működik, hiszen mint már korábban is említettem, átlagosan évi 450 millió terméket értékesítenek, ami egészen elképesztő szám a divatiparban.

    5 Amit a világ egyik részén nem vásároltak meg az emberek, azt egy másik ország üzletébe szállítják.

    forrás: popsugar.com

    A Zara ruhái sokkal nagyobb utat járnak be, mint más ruházati cégek termékei. Történik mindez azért, mert ha azokat a ruhákat, amiket például itt, nálunk nem vásárolnak meg az emberek, azt nem selejtezik le rögtön, hanem egy másik országban próbálják meg árusítani a vásárlóknak. Az európai piacon feleslegessé vált termékek legtöbbször például Oroszországban végzik.

    A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK

Mi a reakciód?

7 hozzászólás
Tipp: a felhasználók képet is csatolhatnak a hozzászólásaikhoz!
  • Szia, guest

IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE,

hogy elküldhessük neked a legjobb cikkeinket

*heti egy e-mailt fogunk küldeni

Még több Liked.hu

Továbbiak betöltése Betöltés...Nincs több bejegyzés.