9 marketingfogás, amivel az egész emberiséget behülyítették a reklámkészítők

    A reklámok célja meglehetősen egyszerű: rövid filmek vagy hirdetések segítségével vásárlásra,- és lehetőleg minél hevesebb fogyasztásra ösztönözni az embereket. Néha azonban a dörzsölt marketing-szakemberek olyan tökéletes reklámokat hoznak létre, amik annyira elterjednek a köztudatban, hogy idővel egyszerűen az emberek életének szerves részévé válnak – ezek az egyébként profitszerzés céljából kitalált marketingfogások.

    HIRDETÉS

    Nem egyszer fordult már elő a történelem során, a Liked.hu-nál pedig most megmutatjuk a legnagyobbakat és legemlékezetesebbeket ezek közül.

    1. 9 Kávészünet.


      Az 50-es években a Pan-American Coffee Bureau egy reklámkampányt indított a kávéfogyasztás növelése érdekében, amiben munkahelyi „kávészünetek” segítségével illusztrálták italuk élénkítő hatását. A kampány szlogenje – „Áll meg egy csésze kávéra!” – igyekezett a háziasszonyoktól a sportolókon és az irodai dolgozókon át a gyári munkásokig bezárólag minél több embert megszólítani.

      A hirdetés beváltotta a hozzáfűzött reményeket: az eladások pörögtek, a kávészünet fogalma pedig olyannyira elterjedt lett, hogy egyes vállalatok már a munkavállalói szerződésben is rögzítik. Hasonló a helyzet egyébként a „reggeli a nap legfontosabb étkezése” mítosszal is, amit egy amerikai müzligyártó cég kezdett el terjeszteni még a 40-es években az eladásaik növelése érdekében. Soha-semmilyen tudományos bizonyíték sem volt rá, hogy a reggeli fontosabb lenne, mint bármelyik másik étkezés, az emberek többsége azonban mind a mai napig szentül hisz benne.

      HIRDETÉS
      HIRDETÉS
      HIRDETÉS
    2. 8 Használjunk több terméket, mint amennyi szükséges.


      Egyes reklámcégek az eladások növelése érdekében úgy próbálnak meg manipulálni bennünket, hogy a reklámfilmjeikben több terméket használnak, mint amennyi indokolt lenne - ezzel elérve, hogy hamarabb fogyjon el nálunk az adott termék és rohanjunk a boltba újat venni. Ez a „tudatalatti használati utasítás” meglehetősen hatásos.

      Gondoljunk csak például a borotvahab reklámokra, ahol mindig jó vastagon kenik be magukat a szereplők, miközben semmi sem indokol ekkora habmennyiséget, vagy jusson eszünkbe, amikor a rágógumi reklámokban a szereplők kapásból két rágót tesznek a szájukba, hogy a sampon reklámok hevesen habzó fejű szereplőiről már ne is beszéljünk. Az ilyen reklámokban mind-mind indokolatlan mennyiségű terméket használnak, melyekkel csak és kizárólag az a céljuk a gyártóknak, hogy túlzott fogyasztásra ösztönözzék a vásárlókat.

    3. 7 Vegyél Te is a drágább termékekből, ahogy mindenki más.


      A zsírok ugyanolyan fontosak a szervezetünk számára, mint a fehérjék, a szénhidrátok és a vitaminok, nem beszélve arról, hogy elégedettség érzéssel töltenek el bennünket - ezért kis túlzással szinte "szeretünk" egészségtelen, zsírban tocsogó ételeket enni. Éppen ezért a gyártóknak sokszor nem könnyű megismertetni és megszerettetni a vásárlókkal egy új, egészségesebb, és nem mellékesen sokkal drágább terméket.

      Ehhez nagyon rafinált módon sokszor azt a módszert szokták alkalmazni, hogy az ilyen megosztó termékek polcait egyszerűen félig töltik fel a boltokban – azt a látszatot keltve, hogy az emberek imádják, és elkapkodják az adott terméket.

      HIRDETÉS
      HIRDETÉS
    4. 6 Ha energiaitalt iszunk, mi is szuper-emberekké válunk.


      Nagyjából ez az ideológia áll annak a reklámpiaci magatartásnak a háta mögött, hogy a világ legnagyobb energiaital gyártó cégei manapság kivétel nélkül a legőrültebb extrémsportok, versenyek és ifjúsági fesztiválok fő támogatói. A gyártók ezzel azt próbálják sugallni a fogyasztók felé, hogy ha fogyasztják a termékeiket, akkor ők maguk is hasonlóan szélsőséges, már-már emberfeletti teljesítményre lesznek képesek. Mivel pedig ezeknek a cégeknek a fő közönségük a könnyen manipulálható fiatalok – ezért meglepően hatásos is ez a marketingstratégia.

    5. 5 A közösséghez tartozás érzete miatt több kólát vásárolunk.


      A nagy gazdasági válság idején a Coca Cola termékek iránti kereslet érthető módon megcsappant. Will Darcy, a cég akkori marketing menedzsere ezért kitalálta, hogy mindenhol helyezzenek el plakátokat, amik a megfáradt munkavállalókat célozzák azzal a szöveggel, hogy „a szünet, ami felfrissít…és lehűt.”

      Ez a kampány nemcsak a termékek iránti kereslet erősödését hozta, de egyfajta nemzeti itallá is változtatta a Coca Colát az Egyesült Államokban. Az emberek egységesnek érezték magukat a Coca Cola termékek fogyasztásától, ami átlendítette a vállalatot a nehéz időszakon. Will Darcy ezzel olyan munkát végzett, hogy neve még a történelemkönyvekben is megtalálható.

    A bejegyzés a hirdetés alatti gombbal folytatódik

Másolás
17
7 hozzászólás, 17 pont

Szólj hozzá!

7 comments

Tipp: a bejelentkezett felhasználók képet is csatolhatnak a hozzászólásaikhoz!
  • Szia, guest
  • 1 éve
    "A képzeletbeli ajándékosztó alakjának elnevezésére régóta használt „Mikulás” elnevezés 1856-tól eredeztethető és egy olyan „lény”, illetve népi mesealak elnevezése, aki december 6-án, Szent Miklós napján megajándékozza a gyermekeket." - Wikipédia Emellett ott más érdekesség is olvasható hiteles forrásokból ami az igazságot meséli, nem pedig like-vadász oldalak légbőlkapott történetei.
  • 1 éve
    "jusson eszünkbe, amikor a rágógumi reklámokban a szereplők kapásból két rágót tesznek a szájukba" - én meg az egész csomaggal, und?
  • 1 éve
    De az biztos, hogy a Coca COla miatt lett piros a Mikulás ruhája. Merthogy eredetileg kék színű volt. Csak hát ugye van az a pénz...
    • Hm, a Mikulás-dolog alapja Szent Miklós története, a piros ruha az ő piros színű püspöki palástjából ered. (Nem, akkor még nem létezett a Coca-Cola). A kísérőit ábrázolták időnként manókként, őt soha. 
  • Hát én sokkal több borotvahabot használok, mint a reklémban, és rágóból sem kettőt eszek egyszerre, hanem az egész csomagot. Egynek még az ízét sem érezni!
Mit készítsünk?!
Kép
Fotó vagy GIF.
GIF
GIF képek vagy MP4 formátumú videók.
Videó
Youtube, Vimeo vagy Vine.
Szöveg
Szöveg-orientált bejegyzés, beágyazásokkal, videókkal és képekkel.
Lista
Klasszikus internetes lista, számozással.
Szavazás
Véleménynyilvánítás az előre megadott kérdésekre.
Visszaszámlálás
Ugyanaz, mint a sima lista, csak fordított számozással.
Személyiség teszt
Egy sor kérdés, melyek végül lelepleznek valamit rólunk.
Kvíz
Tudáspróba, melyekre csak jó vagy rossz válasz van.
Nyílt lista
Egy lista, melyet a látogatók szabadon bővíthetnek.
Ranglista
Egy lista, melynek elemeire a látogatók szavazhatnak.

Küldd el egy barátodnak!