HIRDETÉS BEZÁRÁS
Érdekességek

20+ titok és történet a légiutas-kísérőkről, amit soha nem mondanának el a hétköznapi utasoknak

    Az utasok legtöbbször nem is tudják, hogy mi történik pontosan egy repülőgép fedélzetén utazás közben, milyen bonyolult és óramű pontossággal kiszámolt műveletek váltják egymást, mivel a légiközlekedési alkalmazottak rendkívül titokzatosak és nem szívesen beszélnek (vagy nem is beszélhetnek) a munkájukról.

    HIRDETÉS

    Ettől függetlenül azonban az interneten anonim módon gyakran osztanak meg történeteket és érdekes tényeket a munkájukról, a Liked.hu-nál pedig ezek közül válogattuk most ki a legjobbakat.

    1 ,,Légiutas-kísérőként dolgozom. Néha, amikor egy utas nagyon feldühít, szándékosan leveszem a fényerőt az előtte lévő ülés hátulján lévő képernyőn. Így nem tudja normálisan nézni a filmet.”

    Utaskísérő tények 7

    2 ,,A barátom légiutas-kísérőként dolgozik az Emiratesnél. Minden alkalommal, amikor Szaúd-Arábiába repülnek, a személyzet bezárja az összes szekrényt, amiben az élelmiszereket, vizeket és egyéb készleteket tárolják. A hatóságok gyakran feljönnek a gépre, és mindent elvisznek, ami mozdítható.”

    Utaskísérő tények 6
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS

    3 ,,Ha adsz a legénységnek egy doboz csokit, ingyen rágcsálnivalókat, sőt még sört is adnak. A barátom körülbelül 20 évig volt légiutas-kísérő, ő mesélt róla. Ez persze nem mindenhol működik.”

    Utaskísérő tények 5

    4 ,,Egy nap véletlenül elcsíptem egy beszélgetést, miközben szálltam fel a gépre. Az egyik légiutas-kísérő nem ért oda időben, mert előző nap bulizni volt. A gép hivatalosan technikai okok miatt indult késve. Csak hogy tudd, mik lehetnek ezek az okok.”

    Utaskísérő tények 4

    5 ,,A legpiszkosabb helyek a repülőgépeken az összecsukható asztalok. Az ellenőrzések során itt találják a legtöbb kórokozót.”

    Utaskísérő tények 3
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS

    6 Egy magánrepülőtér földi kiszolgálásában dolgoztam. Általában minden el nem fogyasztott ételt kidobnak a repülés után, de ha egy járat több órát késik, és az ételt már megcsinálták, akkor azt is kidobták vagy nekünk adták, és inkább csináltak egy újat.”

    Utaskísérő tények 2

    7 ,,Egy brit légitársaságnál dolgoztam. A szabályok szerint a repülés közben meghalt utasokat a leszállásig a helyükön kellett hagyni. Takaróval le kellett takarni őket, és úgy kellett tennünk, mintha aludnának – hogy ne ijedjenek meg utasok.”

    Utaskísérő tények 1

    8 ,,A pilóták a legtöbbször a telefonjukat nyomkodják vagy olvasnak repülés közben.”

    Utaskísérő tények 0

    A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK

    9 ,,Egyszer segítettem egy házaspárnak megnyugtatni a síró gyereküket a fedélzeten. Erre a légiutas-kísérő adott egy egész készlet ingyenes harapnivalót, sőt még egy kártyát is, amivel ingyen tartózkodhattam a repülőgép társalgó területén.”

    Utaskísérő tények 1

    10 ,,A légiutas-kísérők is szomorúak, ha késnek a járatok. A legtöbb légitársaságnál csak a repülés idejére kapnak fizetést, a várakozási időkért pedig senki nem fizet nekik külön.”

    Utaskísérő tények 2
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS

    11 ,,A személyzet néhány havonta megváltoztatja a vészhelyzeti kódszavakat. Ha a személyzet tagja ezt a szót mondja a telefonban a pilótának, az azt jelenti, hogy veszély van a fedélzeten. A pilóta ilyenkor blokkolja a pilótafülkét, és többé nem nyitja ki az ajtót.”

    Utaskísérő tények 3

    12 ,,Egy légitársaságnál dolgozom. Tudom, hogy a repülőgép-karbantartók néha ugyanazzal a ronggyal törlik át a padlót, a lámpákat és a székeket. Ha megkérdezel valakit, aki repülőgépet tart karban, lefogadom, hogy soha nem enne repülőgépes kaját.”

    Utaskísérő tények 4

    13 ,,A légitársaságunknál a légiutas-kísérőknek meghatározott repülési időkorlátjuk van – ezért minden perc értékes. Ugyanakkor a műszakok között legalább 12 óra pihenő szükséges.”

    Utaskísérő tények 5
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS

    14 ,,Légiutas-kísérőként dolgoztam. Sokan utálnak repülni, és én is közéjük tartozom. Komolyan. Eleinte jó érzés volt új helyeket és országokat látni, de egy ponton túl Róma vagy Új-Delhi már csak egy újabb munkanap volt, semmi több.”

    Utaskísérő tények 6

    15 ,,Egy latin-amerikai légitársaságnál dolgoztam. Néhány pilóta visszaélt a pozíciójával, és obszcén ajánlatokat tett a légiutas-kísérőknek. Megdöbbentem, amikor egy 40 éves pilóta meghívott engem, egy 19 éves lányt, hogy üljek az ölébe repülés közben.”

    Utaskísérő tények 7

    16 ,,Nagyon sokszor repülök, így pontosan tudom, hogy az ingázó járatoknál egyáltalán nem mossák fel a padlót és nem takarítanak székeket a következő indulás előtt.”

    Utaskísérő tények 8

    A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK

Mi a reakciód?

Tipp: a felhasználók képet is csatolhatnak a hozzászólásaikhoz!
  • Szia, guest

IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE,

hogy elküldhessük neked a legjobb cikkeinket

*heti egy e-mailt fogunk küldeni

Még több Liked.hu

Továbbiak betöltése Betöltés...Nincs több bejegyzés.