HIRDETÉS BEZÁRÁS

Hogyan kényszerítenek a marketingesek a nőkre abszurd szépségtrendeket

    A reklámok általában egy olyan tökéletes nő képét mutatják nekünk, aminek gyakran semmi köze a valósághoz. A marketing arra épít, hogy a potenciális vásárló azt gondolja: „Ha megveszem ezt a cuccot, talán én is olyan leszek, mint ez a lány a címlapon”. Mivel a tökéletesség elérhetetlen, ezért az ember egyre több energiát és pénzt fektet abba, hogy legalább egy lépéssel közelebb kerüljön a hőn áhított célhoz.

    HIRDETÉS

    Egy kutatás szerint a nők 80%-a úgy gondolja, hogy minden nőben van valami különleges. De magukban ezt nem látják. Utánajártunk, hogyan erőltetik ránk a reklámok a szépségideálokat, és miért nem szabad nekik bedőlni.

    Idealizálják a fiatalságot

    divat, egészség, fogyasztói társadalom, kozmetika, manipuláció, marketing, média, nők, önbizalom, önértékelés, plasztikai sebészet, pszichológia, reklámok, szépségideálok, szépségipar, társadalmi nyomás, testkép, trendek

    Az első liposzómás krém 1983-ban jelent meg. Akkor még nem sikerült elérni az öregedésgátló hatást, de ez lökést adott a hatékonyabb formulák kifejlesztéséhez. 2019-ben a Neutrogena bemutatta a 3D-s maszkot, amit egyénre szabottan nyomtatnak, figyelembe véve az arc minden sajátosságát. Táplálásban, hidratálásban és fiatalításban felveszi a versenyt a hagyományos változatokkal.

    Ma a retusált fotók a sztárokról, akik már bőven elmúltak 30-40-50 évesek, a magazinok címlapjain csak fokozzák a vágyat, hogy legalább olyan jól, vagy akár jobban nézzünk ki, mint egy hollywoodi díva. A reklámokból mindenhonnan azt halljuk, hogy harcoljunk a ráncok ellen.

    Pedig rengeteg példa van olyan ismert nőkre, akik megőrzik természetes szépségüket az öregedés során, mint például Helen Mirren színésznő vagy Yasmina Rossi modell. Csak annyi a dolgunk, hogy a figyelmünket az elérhetetlen, örök fiatalságról a nemesebb öregedésre irányítsuk, és elfogadjuk a szemek sarkában megbúvó bájos ráncokat.

    Esztétikai műtétekre ösztönöznek

    divat, egészség, fogyasztói társadalom, kozmetika, manipuláció, marketing, média, nők, önbizalom, önértékelés, plasztikai sebészet, pszichológia, reklámok, szépségideálok, szépségipar, társadalmi nyomás, testkép, trendek

    Egyre több nő fordul sebészhez, hogy kijavíttassa a hibákat a külsején, amik valójában nem is hibák. Feszessé akarnak tenni mindent, amit lehet és azt is, amit nem. Akik pedig félnek a szikéktől és egyéb éles eszközöktől, azoknak ott vannak a kozmetológiai újdonságok. Mint például a vibráló masszázs gép, a Gold Sculpting Bar.

    Emellett egyre népszerűbb az orrplasztika, még akkor is, ha a műtétnek gyakran negatív következményei vannak. De mit meg nem tesz az ember egy szép, vékony orrért, ugye? A külső fenntartása a beavatkozás után folyamatos pénzügyi befektetést igényel. És eközben valahol a kozmetikai cégek tulajdonosai csak számolják a pénzt és önelégülten dörzsölik a tenyerüket.

    HIRDETÉS

    Injekciókra kényszerítenek

    divat, egészség, fogyasztói társadalom, kozmetika, manipuláció, marketing, média, nők, önbizalom, önértékelés, plasztikai sebészet, pszichológia, reklámok, szépségideálok, szépségipar, társadalmi nyomás, testkép, trendek

    Évről évre egyre több a telt ajkú és éles arccsontú nő. Itt már nem is annyira az aktív reklám játszik szerepet, hanem a passzív. Görgetjük a közösségi média hírfolyamát, látjuk a lányokat a Jessica Rabbit külsővel, és mi is legalább annyira vonzóak akarunk lenni.

    Dél-Koreában egy új ajakkorrekciós eljárás hódít. A szájszéleket emelik meg, hogy mosolygós arckifejezést imitáljanak. Hamarosan minden esély megvan arra, hogy nálunk is ez legyen az új trend.

    A töltőanyagok szakszerű elhelyezésével finoman korrigálhatod azt, ami már van, vagy akár teljesen új külsőt is létrehozhatsz. Igaz, a szövődmények és mellékhatások kockázata elég magas, és ezt a szépséget gyakran meg kell újítani, de a szépségért mindent, ugyebár.

    Folyamatosan tökéletes szemöldököt és szempillát követelnek

    divat, egészség, fogyasztói társadalom, kozmetika, manipuláció, marketing, média, nők, önbizalom, önértékelés, plasztikai sebészet, pszichológia, reklámok, szépségideálok, szépségipar, társadalmi nyomás, testkép, trendek

    Nem lehet csak úgy élni a genetika által adott természetes szemöldökkel és szempillával. Elég, ha egy híresség vagy influenszer bemutat egy új szépségtrendet, az máris elterjed az interneten, és a nők körében is népszerű lesz.

    A szempillákat lehet laminálni, festeni, göndöríteni, hosszabbítani. A szemöldököt korrigálni, festeni, microbladinggel vagy tetoválással formázni. Mindez pénzbe kerül és folyamatos karbantartást igényel. Ráadásul kell találni egy jó szakembert is hozzá, még akkor is, ha rengeteg mester kínálja ma már ezeket a szolgáltatásokat.

    Nemrég a csillogó szemöldök volt divatban. A Valentino bemutatóján a modellek színes, csillogó ívekkel vonultak a kifutón. Egy másik divatház, a Dior, azt javasolja, hogy menjünk vissza pár évtizedet, és idézzük fel Twiggy idejének drámai alsó szempilláit.

    HIRDETÉS

    Mindig tökéletes manikűrt írnak elő

    divat, egészség, fogyasztói társadalom, kozmetika, manipuláció, marketing, média, nők, önbizalom, önértékelés, plasztikai sebészet, pszichológia, reklámok, szépségideálok, szépségipar, társadalmi nyomás, testkép, trendek

    Egyre kevesebben vannak, akik otthon csinálják a manikűrjüket. A műkörmösöknél hónapokra előre be vannak táblázva az időpontok. A kellékek gyártói folyamatosan bővítik a kínálatukat, mindenféle lakkot, strasszot, matricát, szalagot, ecsetet és sok mást kínálnak. Itt a lényeg, hogy ne vigyük túlzásba, és ne vesszünk el a kreatívkodásban.

    Pedig a manikűr nem csak szép, hanem hasznos is lehet. A La Roche-Posay kifejlesztett egy kis érzékelőt, amivel ellenőrizheted az UV-sugárzás hatását a bőrödre. Csak fel kell ragasztani a körmödre, és időnként ellenőrizni kell az adatokat a telefonos alkalmazásban.

    Azt mondják, hogy a fogaknak tökéletesen egyenesnek és vakítóan fehérnek kell lenniük

    divat, egészség, fogyasztói társadalom, kozmetika, manipuláció, marketing, média, nők, önbizalom, önértékelés, plasztikai sebészet, pszichológia, reklámok, szépségideálok, szépségipar, társadalmi nyomás, testkép, trendek

    A Technavio szerint a fogfehérítés globális piaca átlagosan közel 4%-kal fog nőni 2024 és 2027 között. Ennek ellenére néhány márka azt javasolja, hogy dobjuk fel ezt a trendet, és használjunk foglakkot. Ez teljesen ártalmatlan, és a fogorvosok is jóváhagyják.

    Nem elég fehéríteni (vagy festeni), egyenesíteni is kell. Több módszer is létezik, de a legoptimálisabb továbbra is a fogszabályozó viselése. Ez nem olcsó és elég hosszú folyamat. Más módszereket is lehet alkalmazni, de az áruk exponenciálisan nő.

    Ha nincsenek komoly problémák a harapásoddal, amik fizikai kellemetlenséget okoznának, akkor nem kell feltétlenül korrigálni. Igen, lehet, hogy nem néz ki túl esztétikusan, de nézz meg néhány hollywoodi sztárt: az ő fogaik sem mindig tökéletesek. Például Katy Perrynek görbe az alsó fogsora, ő maga a Sziklás-hegységhez hasonlítja. De ettől függetlenül az énekesnő nem akarja korrigáltatni ezt a sajátosságát.

    HIRDETÉS

    Soványra kényszerítenek

    divat, egészség, fogyasztói társadalom, kozmetika, manipuláció, marketing, média, nők, önbizalom, önértékelés, plasztikai sebészet, pszichológia, reklámok, szépségideálok, szépségipar, társadalmi nyomás, testkép, trendek

    A Harvard Egyetem tudósai végeztek egy kísérletet. Egy hónappal azután kezdték, hogy a műholdak elkezdték sugározni a televíziós jelet Fidzsire, egy olyan régióra, ahol a kerekded formákat tartották ideálisnak. 3 évvel később felmérést végeztek a lányok körében. 50%-uk „túl kövérnek” írta le magát. 15%-uk bevallotta, hogy meghánytatta magát, hogy olyan karcsú legyen, mint a kedvenc sorozataik, a Melrose Place és a Beverly Hills 90210 hősnői.

    A népszerű és egyben szokatlan fogyókúrás módszerek közül kiemelkedik a gyomorballon (néha ballonok) használata. Gasztroszkópia segítségével a gyomorba helyezik, és ott hagyják fél évig. Ez idő alatt a páciens helyes étkezési szokásokat alakít ki. A visszaesés kockázata jelentősen csökken, mivel a teltségérzet gyorsan bekövetkezik.

    Nincs semmi baj azzal, ha feszes az alakod. De a média által sugallt ideális méretek hajszolása lehet, hogy nem jár sikerrel, vagy ami még rosszabb, helyrehozhatatlan egészségügyi problémákhoz vezet. Jobb, ha magadra hallgatsz, a saját érzéseidre, és abban a súlyban maradsz, ami a legkényelmesebb és optimálisabb számodra.

    Azt sugallják, hogy azt kell viselned, amit ők akarnak

    divat, egészség, fogyasztói társadalom, kozmetika, manipuláció, marketing, média, nők, önbizalom, önértékelés, plasztikai sebészet, pszichológia, reklámok, szépségideálok, szépségipar, társadalmi nyomás, testkép, trendek

    „Azt hiszed, hogy ez a szoknya nem áll jól? Nézd meg jobban! Látod, milyen jól illik a képen látható lány ruhatárának többi eleméhez? Rajtad is ugyanilyen jól fog mutatni!” Nem, nem fog. Legalábbis a legtöbb esetben ez az igazság.

    A kereskedők minden erejükkel azon vannak, hogy elaltassák a vásárlók éberségét. A jól megválasztott styling a sokszorosára növelheti az eladásokat. Ezért ritkán lehet ma már önmagában fotózott termékeket látni. Valójában nem is annyira magát a terméket kínálják, hanem az ahhoz kapcsolódó életstílust. Mindig külön meg kell nézni a ruhát, csak a kinézetét értékelve, hogy lásd, illik-e hozzád.

    Úgy tűnik, itt az ideje megszabadulni ezektől a sztereotípiáktól. Ismersz még olyan dolgokat, amiket haszonszerzési céllal erőltetnek rá a nőkre?

    A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK

Beszélgetés indítása

Jelentkezz be!

Tipp: a felhasználók képet is csatolhatnak a hozzászólásaikhoz!

    Iratkozz fel a hírlevelünkre,

    hogy elküldhessük neked a legjobb cikkeinket

    *heti egy e-mailt fogunk küldeni