Azért kérdezem ezt, mert sokan szinte az autók megjelenése óta szentírásnak veszik a 2 atmoszférás nyomást a személygépkocsiknál. Sok autó esetében ez valóban megfelelő… de itt sokan elkövetnek egy gyakori hibát.
Sokan elfelejtik, hogy a gumiabroncs méretétől függően a szükséges nyomás eltérő lehet, és attól függően is, hogy mennyire van megterhelve az autód – a nyomást ennek megfelelően kell beállítani.

És íme erre egy szemléletes példa: a fenti táblázat, amely egyébként sok autón megtalálható a tanksapka fedelének belső oldalán vagy a sofőrajtó karosszériaoszlopán. Itt feketén-fehéren le van írva, hogy mekkora nyomásnak kell lennie a gumikban az adott abroncsméret, valamint az utasokkal és csomagokkal terhelt autó esetén.
A legtöbb autós esetében az autó terheltsége általában nem változik jelentősen nap mint nap. Így nincs szükség a guminyomás folyamatos állítgatására. Ahogy a fenti táblázatból is látszik, a 2,1-2,2 Bar nyomás általában elegendő a kényelmes és biztonságos közlekedéshez három utassal és kevés csomaggal.

Viszont amikor az autó teljesen meg van pakolva, mind az 5 ülés foglalt, és a csomagtartó is tele van, akkor már felfelé kell módosítani a nyomást.
Hogy lásd, mennyire kell állítani a nyomást minimális és maximális terhelés között, nézzünk meg egy másik táblázatot egy Volkswagen Golf 6 példáján. Itt jól látszik, hogy a normál nyomás minimális terhelésnél 2,0 Bar körül van, míg teljes terhelésnél 2,3 és 2,8 Bar között kell lennie.

Mivel a legtöbb sofőr csak ritkán közlekedik teljesen megpakolt autóval, ezért erre a nyomáskorrekcióra sincs gyakran szükség.
Tehát, az első hibát megbeszéltük. Ahhoz, hogy ezt elkerüld, figyelned kell arra, hogy a guminyomás megfeleljen az autód terheltségének és az abroncsaid méretének.
A második hiba pedig az, hogy sokan már eleve rosszul mérik meg a guminyomást. Hiszen sokan hogy csinálják? Mennek az úton, beugranak egy benzinkútra, ahol ott vannak a nyomásmérővel ellátott pumpák, megmérik a nyomást… majd elkezdik kiengedni a levegőt, mert a nyomásmérő legtöbbször a megengedettnél magasabb értéket mutat. Pontosan ez a második nagy hiba. Ezt nem szabad csinálni!
A nyomást kizárólag hideg gumiabroncsokon szabad mérni. Ez azt jelenti, hogy az autó az elmúlt 3 órában nem volt használatban, vagy csak néhány kilométert tett meg alacsony sebességgel.

Ellenkező esetben úgy jársz, mint az előbb említett példában: akkor mérsz nyomást mérni, amikor a levegő a gumikban a lehető legmelegebb, és ezért a nyomásmérőn túl magas értéket fogsz látni…
Ezután leengeded a „megfelelő” értékre, de amikor a gumik kihűlnek, a nyomás a normális alá csökken. Pontosan ezért javasolja minden autógyártó, hogy ezeket a méréseket csakis „hidegen” végezd el.

És persze ne feledkezz meg annak a műszernek a pontosságáról sem, amivel a mérést végzed. Hogy biztosra menj, érdemes több nyomásmérő adatait is összehasonlítani, így megbizonyosodhatsz róla, hogy a tiéd nem csal.
A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK