HIRDETÉS

9 marketingfogás, amivel az egész emberiséget behülyítették a reklámkészítők

    A reklámok célja meglehetősen egyszerű: rövid filmek vagy hirdetések segítségével vásárlásra,- és lehetőleg minél hevesebb fogyasztásra ösztönözni az embereket. Néha azonban a dörzsölt marketing-szakemberek olyan tökéletes reklámokat hoznak létre, amik annyira elterjednek a köztudatban, hogy idővel egyszerűen az emberek életének szerves részévé válnak – ezek az egyébként profitszerzés céljából kitalált marketingfogások.

    HIRDETÉS

    Nem egyszer fordult már elő a történelem során, a Liked.hu-nál pedig most megmutatjuk a legnagyobbakat és legemlékezetesebbeket ezek közül.

    1. 9 Kávészünet.


      Az 50-es években a Pan-American Coffee Bureau egy reklámkampányt indított a kávéfogyasztás növelése érdekében, amiben munkahelyi „kávészünetek” segítségével illusztrálták italuk élénkítő hatását. A kampány szlogenje – „Áll meg egy csésze kávéra!” – igyekezett a háziasszonyoktól a sportolókon és az irodai dolgozókon át a gyári munkásokig bezárólag minél több embert megszólítani.

      A hirdetés beváltotta a hozzáfűzött reményeket: az eladások pörögtek, a kávészünet fogalma pedig olyannyira elterjedt lett, hogy egyes vállalatok már a munkavállalói szerződésben is rögzítik. Hasonló a helyzet egyébként a „reggeli a nap legfontosabb étkezése” mítosszal is, amit egy amerikai müzligyártó cég kezdett el terjeszteni még a 40-es években az eladásaik növelése érdekében. Soha-semmilyen tudományos bizonyíték sem volt rá, hogy a reggeli fontosabb lenne, mint bármelyik másik étkezés, az emberek többsége azonban mind a mai napig szentül hisz benne.

      HIRDETÉS
      HIRDETÉS
      HIRDETÉS
    2. 8 Használjunk több terméket, mint amennyi szükséges.


      Egyes reklámcégek az eladások növelése érdekében úgy próbálnak meg manipulálni bennünket, hogy a reklámfilmjeikben több terméket használnak, mint amennyi indokolt lenne - ezzel elérve, hogy hamarabb fogyjon el nálunk az adott termék és rohanjunk a boltba újat venni. Ez a „tudatalatti használati utasítás” meglehetősen hatásos.

      Gondoljunk csak például a borotvahab reklámokra, ahol mindig jó vastagon kenik be magukat a szereplők, miközben semmi sem indokol ekkora habmennyiséget, vagy jusson eszünkbe, amikor a rágógumi reklámokban a szereplők kapásból két rágót tesznek a szájukba, hogy a sampon reklámok hevesen habzó fejű szereplőiről már ne is beszéljünk. Az ilyen reklámokban mind-mind indokolatlan mennyiségű terméket használnak, melyekkel csak és kizárólag az a céljuk a gyártóknak, hogy túlzott fogyasztásra ösztönözzék a vásárlókat.

    3. 7 Vegyél Te is a drágább termékekből, ahogy mindenki más.


      A zsírok ugyanolyan fontosak a szervezetünk számára, mint a fehérjék, a szénhidrátok és a vitaminok, nem beszélve arról, hogy elégedettség érzéssel töltenek el bennünket - ezért kis túlzással szinte "szeretünk" egészségtelen, zsírban tocsogó ételeket enni. Éppen ezért a gyártóknak sokszor nem könnyű megismertetni és megszerettetni a vásárlókkal egy új, egészségesebb, és nem mellékesen sokkal drágább terméket.

      Ehhez nagyon rafinált módon sokszor azt a módszert szokták alkalmazni, hogy az ilyen megosztó termékek polcait egyszerűen félig töltik fel a boltokban – azt a látszatot keltve, hogy az emberek imádják, és elkapkodják az adott terméket.

      HIRDETÉS
      HIRDETÉS
    4. 6 Ha energiaitalt iszunk, mi is szuper-emberekké válunk.


      Nagyjából ez az ideológia áll annak a reklámpiaci magatartásnak a háta mögött, hogy a világ legnagyobb energiaital gyártó cégei manapság kivétel nélkül a legőrültebb extrémsportok, versenyek és ifjúsági fesztiválok fő támogatói. A gyártók ezzel azt próbálják sugallni a fogyasztók felé, hogy ha fogyasztják a termékeiket, akkor ők maguk is hasonlóan szélsőséges, már-már emberfeletti teljesítményre lesznek képesek. Mivel pedig ezeknek a cégeknek a fő közönségük a könnyen manipulálható fiatalok – ezért meglepően hatásos is ez a marketingstratégia.

    5. 5 A közösséghez tartozás érzete miatt több kólát vásárolunk.


      A nagy gazdasági válság idején a Coca Cola termékek iránti kereslet érthető módon megcsappant. Will Darcy, a cég akkori marketing menedzsere ezért kitalálta, hogy mindenhol helyezzenek el plakátokat, amik a megfáradt munkavállalókat célozzák azzal a szöveggel, hogy „a szünet, ami felfrissít…és lehűt.”

      Ez a kampány nemcsak a termékek iránti kereslet erősödését hozta, de egyfajta nemzeti itallá is változtatta a Coca Colát az Egyesült Államokban. Az emberek egységesnek érezték magukat a Coca Cola termékek fogyasztásától, ami átlendítette a vállalatot a nehéz időszakon. Will Darcy ezzel olyan munkát végzett, hogy neve még a történelemkönyvekben is megtalálható.

    A bejegyzés a hirdetés alatti gombbal folytatódik

4 hozzászólás

SZÓLJ HOZZÁ!


  • "A képzeletbeli ajándékosztó alakjának elnevezésére régóta használt „Mikulás” elnevezés 1856-tól eredeztethető és egy olyan „lény”, illetve népi mesealak elnevezése, aki december 6-án, Szent Miklós napján megajándékozza a gyermekeket." - Wikipédia Emellett ott más érdekesség is olvasható hiteles forrásokból ami az igazságot meséli, nem pedig like-vadász oldalak légbőlkapott történetei.
  • "jusson eszünkbe, amikor a rágógumi reklámokban a szereplők kapásból két rágót tesznek a szájukba" - én meg az egész csomaggal, und?
  • De az biztos, hogy a Coca COla miatt lett piros a Mikulás ruhája. Merthogy eredetileg kék színű volt. Csak hát ugye van az a pénz...
Mit készítsünk?!
Kép
Fotó vagy GIF.
GIF
GIF képek vagy MP4 formátumú videók.
Videó
Youtube, Vimeo vagy Vine.
Szöveg
Szöveg-orientált bejegyzés, beágyazásokkal, videókkal és képekkel.
Lista
Klasszikus internetes lista, számozással.
Szavazás
Véleménynyilvánítás az előre megadott kérdésekre.
Visszaszámlálás
Ugyanaz, mint a sima lista, csak fordított számozással.
Személyiség teszt
Egy sor kérdés, melyek végül lelepleznek valamit rólunk.
Kvíz
Tudáspróba, melyekre csak jó vagy rossz válasz van.
Nyílt lista
Egy lista, melyet a látogatók szabadon bővíthetnek.
Ranglista
Egy lista, melynek elemeire a látogatók szavazhatnak.

Küldd el egy barátodnak!