HIRDETÉS BEZÁRÁS

Miért repülnek magasabban a magánrepülőgépek, mint a hagyományos utasszállító repülőgépek?

Ennek több oka is van.

    5 fő oka van annak, hogy a magánrepülők más repülési magasságokat preferálnak, mint a utasszállítók.

    HIRDETÉS

    Ebben a cikkben most megpróbálom röviden, lényegre törően bemutatni, hogy mik ezek.

    Airbus, biztonság, Boeing, Bombardier, Cessna, Embraer, Gulfstream, hatékonyság, időjárás, légiforgalom, magánrepülő, repülési idő, repülési magasság, repülőgép, sebesség, turbulencia, utasszállító, üzemanyag-fogyasztás
    • A magánrepülőknek optimálisabb a teljesítmény-tömeg aránya, és kisebb a szárnyfesztávolságuk, így könnyebben repülnek magasabbra.
    • A magánrepülésben más biztonsági előírások érvényesek, például gyorsabb süllyedésre van lehetőség, és egyedi nyomáskabin-rendszereket alkalmaznak.
    • A nagy magasságon történő repülés hatékonyabb a kisebb üzemanyag-fogyasztás és az optimalizált motorteljesítmény miatt.
    Airbus, biztonság, Boeing, Bombardier, Cessna, Embraer, Gulfstream, hatékonyság, időjárás, légiforgalom, magánrepülő, repülési idő, repülési magasság, repülőgép, sebesség, turbulencia, utasszállító, üzemanyag-fogyasztás

    A legtöbb utasszállító 9000-12 000 méteres magasságban repül. A „szolgálati csúcsmagasságuk” – a maximálisan megengedett repülési magasság – valamivel magasabb, de ezt ritkán érik el. A kis magánrepülők viszont rendszeresen repülnek 15 000 méteres magasságban.

    HIRDETÉS

    1. ok: Lehetőségük van rá:

    Airbus, biztonság, Boeing, Bombardier, Cessna, Embraer, Gulfstream, hatékonyság, időjárás, légiforgalom, magánrepülő, repülési idő, repülési magasság, repülőgép, sebesség, turbulencia, utasszállító, üzemanyag-fogyasztás
    • A magánrepülők kisebbek és lényegesen könnyebbek.
    • A modern üzleti sugárhajtású repülőgépeknek jobb a teljesítmény-tömeg arányuk, így gyorsabban emelkednek és nagy sebességet tudnak tartani a nagy magasságban is.
    • A Boeing-ek és az Airbusok a terjedelmük és a motorjaik ellenére is nehezebbek a fedélzeten lévő utasokkal és a rakománnyal.
    Airbus, biztonság, Boeing, Bombardier, Cessna, Embraer, Gulfstream, hatékonyság, időjárás, légiforgalom, magánrepülő, repülési idő, repülési magasság, repülőgép, sebesség, turbulencia, utasszállító, üzemanyag-fogyasztás
    • A nagy magasságban alacsonyabb a légellenállás, ami kevesebb üzemanyag-fogyasztást eredményez.
    • A magánrepülők kisebb szárnyfelülettel is hatékonyan repülnek a nagy magasságban.
    • A Boeing 777X például a szárnyak meghosszabbításával próbál elérni hasonló hatékonyságot – a repülőgép a földön behajtja a szárnyait a biztonságos manőverezéshez a repülőtéren.
    HIRDETÉS

    2. ok: Biztonsági követelmények:

    Airbus, biztonság, Boeing, Bombardier, Cessna, Embraer, Gulfstream, hatékonyság, időjárás, légiforgalom, magánrepülő, repülési idő, repülési magasság, repülőgép, sebesség, turbulencia, utasszállító, üzemanyag-fogyasztás
    • A magánrepülésben eltérőek a biztonsági előírások, mint a utasszállításban.
    • A légköri nyomáscsökkenés esetén a magánrepülők gyorsabban süllyedhetnek a biztonságos 3000 méteres magasság alá.
    • A 10 000 méter feletti magasságból történő süllyedés meghaladja a biztonságos időbeli határokat, még oxigénmaszkok használata esetén is.
    Airbus, biztonság, Boeing, Bombardier, Cessna, Embraer, Gulfstream, hatékonyság, időjárás, légiforgalom, magánrepülő, repülési idő, repülési magasság, repülőgép, sebesség, turbulencia, utasszállító, üzemanyag-fogyasztás
    • A magánrepülőkön a motorok a hátsó részben helyezkednek el, nem pedig a szárnyak alatt.
    • Ez a konfiguráció távol tartja a motorokat a hermetikus kabintól, és csökkenti a repülőgép sérülésének esélyét.

    Kivételek:

    • A Concorde és a Tu-144 szuperhangsebességű repülőgépek 18 000 méteres magasságban repültek.
    • A Concorde aerodinamikai kialakítása és kisebb ablakai tették lehetővé a gyorsabb süllyedést.
    Airbus, biztonság, Boeing, Bombardier, Cessna, Embraer, Gulfstream, hatékonyság, időjárás, légiforgalom, magánrepülő, repülési idő, repülési magasság, repülőgép, sebesség, turbulencia, utasszállító, üzemanyag-fogyasztás

    3. ok: Hatékonyság és sebesség:

    Airbus, biztonság, Boeing, Bombardier, Cessna, Embraer, Gulfstream, hatékonyság, időjárás, légiforgalom, magánrepülő, repülési idő, repülési magasság, repülőgép, sebesség, turbulencia, utasszállító, üzemanyag-fogyasztás
    • A nagy magasságon a levegő ritkább, ami kevesebb üzemanyag-fogyasztást eredményez.
    • A magasságnövekedés üzemanyag-igényes, de ez kevésbé kritikus a könnyebb magánrepülőknél.
    • A magánrepülők kisebb szárnyfelülettel is hatékonyan repülnek a nagy magasságban.
    HIRDETÉS

    4. ok: Kevesebb légiforgalom:

    Airbus, biztonság, Boeing, Bombardier, Cessna, Embraer, Gulfstream, hatékonyság, időjárás, légiforgalom, magánrepülő, repülési idő, repülési magasság, repülőgép, sebesség, turbulencia, utasszállító, üzemanyag-fogyasztás
    • A magánrepülők rugalmasabban tervezhetik a repülést, mivel a utasszállítókhoz képest kevesebb a forgalom a nagy magasságban.
    • A kevesebb forgalom egyenesebb útvonalakat és rövidebb repülési időt tesz lehetővé.
    • A magánrepülők ritkábban kényszerülnek útvonalmódosításra vagy késésekre a légiforgalom miatt.

    5. ok: Kevesebb a turbulencia:

    Airbus, biztonság, Boeing, Bombardier, Cessna, Embraer, Gulfstream, hatékonyság, időjárás, légiforgalom, magánrepülő, repülési idő, repülési magasság, repülőgép, sebesség, turbulencia, utasszállító, üzemanyag-fogyasztás
    • 10 000 méteres magasságban még mindig előfordulhat turbulencia, de a valószínűsége alacsonyabb.
    • Minél magasabban repülnek, annál kevesebb a turbulencia.
    • A kevesebb forgalom miatt a magánrepülők könnyebben kikerülhetik a turbulenciát és a kedvezőtlen időjárási körülményeket.
    HIRDETÉS

    A modern repülőgépek maximális repülési magassága:

    Airbus, biztonság, Boeing, Bombardier, Cessna, Embraer, Gulfstream, hatékonyság, időjárás, légiforgalom, magánrepülő, repülési idő, repülési magasság, repülőgép, sebesség, turbulencia, utasszállító, üzemanyag-fogyasztás
    • A legtöbb utasszállító 10 000 méter körül repül, de 12 500 méterig is emelkedhetnek.
    • Egyes széles törzsű repülőgépek, mint az Airbus A380 és a Boeing 787, akár 13 100 méterig is repülhetnek.
    • A modern üzleti sugárhajtású repülőgépek 15 500 méteres maximális repülési magassággal rendelkeznek.
    • Néhány népszerű modell, mint a Gulfstream G650 és a Bombardier Global Express, 15 500 méteren repülnek.
    • Más modellek, mint az Embraer Legacy és a Cessna Citation Longitude, 13 700 méteres maximális repülési magassággal rendelkeznek.
    Airbus, biztonság, Boeing, Bombardier, Cessna, Embraer, Gulfstream, hatékonyság, időjárás, légiforgalom, magánrepülő, repülési idő, repülési magasság, repülőgép, sebesség, turbulencia, utasszállító, üzemanyag-fogyasztás

    A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK

Beszélgetés indítása

Jelentkezz be!

Tipp: a felhasználók képet is csatolhatnak a hozzászólásaikhoz!

    Iratkozz fel a hírlevelünkre,

    hogy elküldhessük neked a legjobb cikkeinket

    *heti egy e-mailt fogunk küldeni