A mentőmellények néha nem ott vannak, ahol gondoljuk, és előfordul, hogy még a WC-ben is kellemetlen meglepetés érhet.
Ma bemutatok nektek 13 érdekes titkot a repülésről, amit még a tapasztalt utazók sem mindig ismernek.
1. A kapitány és a másodpilóta soha nem eszik ugyanazt.

Ez a szabály a biztonságot szolgálja – ha az egyikük rossz minőségű ételtől megbetegszik, a másik még mindig bevethető marad. Érdekes módon ezt a szabályt sehol sem írják elő, de hallgatólagosan betartják. A pilótáknak tehát nem kell választaniuk a csirke és a hal között.
2. A repülőgépet havonta 1-2 alkalommal takarítják ki alaposan.
Gondoltad volna, hogy ez nem minden felszállás előtt történik meg? Néha a járatok között olyan kevés az idő, hogy csak a felszíni és a látható szemetet tudják eltávolítani. Ezenkívül a kihajtható asztalkákat sem mindig sikerül letörölni – ezért vigyél magával nedves törlőkendőt és tisztítsd meg őket alaposan!
3. A fejhallgatókat gyakran újra használják.

Nem mindenki használja a fejhallgatót, ezért egy részük bontatlan marad. Miért ne használnák őket újra? Ez okos fogyasztás. A helyzet azonban az, hogy azokat gyakran újrahasználják, amiket már használtak – egyszerűen zacskóba teszik és lezárják, de előtte letörlik őket. A takarókat is újra használják, és meglehetősen ritkán mossák.
4. A megmaradt ételt kötelező kidobni.
Míg a fejhallgatók újrahasznosítása megengedett, az ételt semmilyen formában nem szabad újrafelhasználni, még akkor sem, ha bontatlan.
5. Az alkoholt fogyasztó utasokat nem engedhetik fel a gépre.

A repülőtéren könnyen csábító lehet egy pohár ital a várakozás során. Azonban mértéket kell tartani! Az ittas embert egyszerűen nem engedik fel a járatra, mindegy, hogy van-e jegye. A fedélzeten történő alkoholfogyasztás tekintetében a légitársaságok által engedélyezett járatokon a stewardess határozza meg a megengedett véralkoholszintet. Még a business class és a first class utasoknak is megtagadhatják a további adagot, ha úgy ítélik meg, hogy már eleget ittak.
6. A légiutas-kísérők csak a repülési időért kapnak fizetést.
A repülőgép késése, takarítása, gurulása nem számít bele a munkaidőbe. Pedig ez néha nem kevés időt tesz ki. Igaz, hogy van néhány légitársaság, amely már a beszállástól kezdve fizet a légiutas-kísérőknek.
7. A felszállás és a leszállás közben a fényt azért kapcsolják le, hogy felkészítsék az embereket az evakuálásra.

Azt hitted, hogy ez a kényelem érdekében történik? A biztonság érdekében! Sötétben repülve ugyanis a szemnek alkalmazkodnia kell a sötétséghez, egy esetleges evakuálás esetén. Mivel a balesetek többsége felszálláskor és leszálláskor történik, ezért ezt a forgatókönyvet nem szabad figyelmen kívül hagyni – muszáj felkészülni rá minden lehetséges módon.
8. Lehet, hogy az ülésed alatt nincs mentőmellény.
Gyakran csak fél füllel hallgatjuk a légiutas-kísérők evakuációs utasításait. Azonban mindenki tudja, hol van az oxigénmaszk és a mentőmellény. Elméletileg az ülés alatt vagy az előttünk lévő ülés alatt kell lennie. De vajon mindig így van? Jó kérdés! Javasoljuk, hogy mindig ellenőrizd, mert egyes utasok emléktárgyként elviszik őket magukkal. A légiutas-kísérők pedig nem mindig veszik észre időben.
9. Az oxigénmaszk csak 15 percre biztosít oxigént az utasoknak.

Meglepődtél? De ez a 15 perc a legtöbb esetben elegendő ahhoz, hogy a pilóta levigye a repülőgépet olyan magasságra, ahol már kényelmesen lehet lélegezni oxigénmaszk nélkül is. Ez a folyamat általában 10-15 percet vesz igénybe.
10. A tartalék üzemanyag 45 percre elegendő.
Minden repülőgépen van tartalék üzemanyag, amelyet elsősorban a menetrend váratlan megváltoztatására használnak. Például, ha viharfelhőt kell kikerülni. Ha a pilóta úgy ítéli meg, hogy nem elegendő az üzemanyag, kényszerleszállást kér a legközelebbi repülőtéren.
11. Dohányzás tilos a fedélzeten, de a mellékhelyiségben hamutartók vannak.

Igen, furcsa mód tényleg vannak hamutartók a mosdókban! Vannak ugyanis olyan emberek, akik minden tilalom ellenére rágyújtanak repülés közben. Ilyenkor pedig szükség van a hamutartókra, hogy biztonságosan el lehessen oltani a cigarettát. A szabálysértővel szemben természetesen minden esetben eljárnak.
12. A raktérben holttesteket, egzotikus állatokat, hüllőket és szervátültetésre szánt szerveket is szállíthatnak.
Erről soha nem fogsz tudni semmit! És ez így van jól. A legtöbb ember tudatában van annak, hogy ez megtörténhet, de mégsem túl kellemes belegondolni, hogy ez pontosan azon a repülőgépen is megtörténhet, amivel repülünk. Egyébként, ha a fedélzeten szervátültetésre szánt szervek is vannak, akkor azoknak a repülőgépeknek a legjobb útvonalakat adják, hogy gyorsabban is megérkeznek. Végül is sietni kell egy ilyen rakománnyal!
13. A mosdó ajtaját kívülről is ki lehet nyitni.

Ezért ne tartózkodj ott túl sokat!
A repülés még a modern korban is eléggé luxusnak számít. A segítségével néhány óra alatt a kontinens másik végén lehetünk. A régen hetekig tartó utazásokat pillanatok alatt most pillanatok alatt is megtehetjük. De a repülőgép egy fokozottan veszélyes közlekedési eszköz, ezért nagyon fontos betartani a fedélzeti szabályokat, még akkor is, ha első pillantásra furcsának és nevetségesnek tűnnek.
A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK