A Szovjetunió idején számos egyedi és eredeti autómodell született, amelyek még mindig felkeltik a legnagyobb autórajongók érdeklődését és csodálatát. Sajnos a legtöbbjük örökre eltűnt és csak fényképeken maradtak fenn. A néhány megmaradt példány múzeumokban pihen, hogy gyönyörködhessenek bennük a látogatók.
Ezek az autók jól mutatják a szovjet tervezők különleges fantáziáját, akik egyedi módon próbáltak meg minél magasabb minőségű autókat adni a Szovjetunió polgárainak.
1 IMZ-NAMI-A50 „Mókus” (1955)
A vicces miniatűr autó a Zaporozhets korai prototípusa. MegleMeglehetősen szokatlan kialakítású volt – az autó úgy nézett ki, mintha hátrafelé haladna. Az autó a nevét egy aranyos rágcsálóra való hasonlósága miatt kapta.
2 ZIS 112 „Küklopsz” (1951)
1951-ben a Szovjetunió bemutatta első nagykategóriás sportautóját. Az amerikai Buick LeSabre prototípus mintája alapján készítették.
3 Moskvich-2144 „Istra” (1985)
A Moskvich-2144 egy olyan autó, amely megelőzte korát. Motorja dízel üzemanyagot, benzint, kerozint és még növényi olajat is használhatott üzemanyagként.
4 Moskvich 408 „Tourist” (1967)
A „Tourist” a Moszkvics-408-as alapján készült, melyet az 1960-as években meglehetősen szép és elegáns karosszéria jellemzett. Egy kabrió a Szovjetunióban? Ez valami igazán hihetetlen.
5 Minibusz „Start” (1963)
A kisbusz szokatlan futurisztikus kialakítású volt, és akár 10 fő befogadására is alkalmas volt.
6 SMZ S-1L (1952)
Ez egy kétüléses, háromkerekű jármű, amelyet fogyatékkal élők számára terveztek. Súlya 275 kilogramm volt, maximális sebessége pedig nem haladta meg a 30 km/h-t.
7 YATB-3 (1939)
Ez egy emeletes trolibusz volt. Sajnos nem maradt fenn napjainkig. A képen egy olyan másolat látható, amelyet kifejezetten a Kém (2012) című filmhez építettek.
A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK