Az „egyetlen példányban létező darabok” gyakran exkluzív, rendelésre készült modellek, az autóipar történetének egyedi kiállítási tárgyai. Az ezen a listán szereplő összes autó teljesen működőképes prototípus, amelyeket sajnos soha nem gyártottak sorozatban.
Bugatti Type 57
A Type 57 a Bugatti egyik legjobb szériája volt, de van egy modell, amely igazán kiemelkedik – a Type 57 / SC Aerolithe. Ezt a prototípust rövidített alváz, erősebb motor és egyedi karosszéria jellemezte, amely egy Elektron nevű kompozit anyagból készült. Ez az anyag rendkívül tűzveszélyes volt, ugyanakkor nagyon könnyű. Az eredeti autó holléte ismeretlen, feltételezhetően megsemmisült. Egy 3,3 literes, soros 8 hengeres, Roots-feltöltővel ellátott motor hajtotta, 210 lóerős teljesítménnyel. A bámulatos aerodinamika több mint 200 km/h-s végsebességet tett lehetővé.



Chevrolet Corvette Rondine
Ennek az autónak az az érdekessége, hogy a történelem legszebb Corvette-jét nem Amerikában, hanem Olaszországban gyártották, 1965-ben. A Corvette Rondine egy egyedi bemutatóautó volt, amelyet a Pininfarina azért alkotott, hogy bemutassa kiváló stílusérzékét. Az egész autósvilág értetlenül állt a tény előtt, hogy miért csak egyetlen példány készült belőle. Talán a közönség akkoriban még egyszerűen nem értette meg ezt a formavilágot.






BMW M1
Az eredeti BMW M1 óriási szenzációt keltett, amikor 1978-ban megjelent, mint a márka első valódi szuperautója. Harminc évvel később a BMW bemutatta az M1 Hommage-t, egy egyedi, retro-futurisztikus stílusú szupersportkocsit. Sokan számítottak rá, hogy a BMW végül rászánja magát a sorozatgyártásra, de ez nem következett be. A műszaki adatairól így semmit sem tudni.




Jaguar XJ13
Az XJ13 története az autóversenyzés egyik legnagyszerűbb históriája. A Jaguar titokban fejlesztett egy középmotoros, V12-es versenyautót az 1966-os Le Mans-i futamra. Ez az autó olyan legendákkal mérkőzhetett volna meg, mint a Ford GT40, a Porsche 917 és a Ferrari P3, de a FIA megváltoztatta a szabályokat, és az XJ13 így partvonalra került. Egészen 1971-ig megfeledkeztek róla, amikor is úgy döntöttek, hogy egy reklámfilmet forgatnak vele. Az egyik tesztkörön az autó defektet kapott és felborult. A sofőr túlélte, de az XJ13 egy halom ronccsá vált. Ennek ellenére a Jaguar nem sokkal később helyreállította. A 90-es évek végén az autó értéke több mint 7 millió fontot tett ki. Teljesítménye 500 lóerő, végsebessége 287 km/h.








Phantom Corsair
Kicsit emlékeztet a Batmobilra, de a neve Phantom Corsair. Ez egy őrült, hat személy szállítására tervezett kupé. Rust Heinz agyszüleménye volt, aki a Cord 812-t vette alapul. Rust egy exkluzív autószériát szeretett volna készíteni, de tragikus körülmények között elhunyt egy balesetben, így a Corsair egyetlen példányban maradt fenn. Egy 193 lóerős V8-as motor hajtotta.






Porsche 911 4-ajtós
Sokan úgy gondolták, hogy a Porsche első négyajtós limuzinja a Panamera volt. Pedig egy ilyen autó létrehozásának ötlete már a 60-as évek végén felmerült egy amerikainak köszönhetően. Az illető nagyon szerette volna megajándékozni vele a feleségét. A megrendelést egy olasz karosszériaépítő műhely teljesítette. Később megpróbálták ezzel az autóval felkelteni a Porsche érdeklődését a sorozatgyártás iránt, de az ötlet nem talált folytatásra, így ez a vagány járgány egyedi maradt.





Shelby GT500 Super Snake
Az 1967-es, egyetlen példányban létező Shelby Super Snake verseny motorral és a Goodyear prototípus abroncsaival büszkélkedhetett. Végsebesség-tesztekre használták, és tervezték egy korlátozott szériás gyártását is, de végül ezeket a terveket a projekt óriási költségei miatt elvetették. Motorja egy 7 literes, 485 lóerős V8-as volt.







Mazda Furai
Ami a Mazda sportautók jövőjének ígérkezett, az a lángok martaléka lett. A 2007-es Mazda Furai prototípus megtestesített mindent, amiben a JDM (japán belpiacos modellek) rajongói reménykedtek: egy háromrotoros Wankel-motorral szerelt szupersportkocsi volt. Sajnos megsemmisült, pontosabban leégett, és a Mazda ezt követően elállt a további gyártási tervektől.






Maybach Exelero
Ha valaha is elgondolkodtál azon, hogyan nézne ki egy Maybach kupé, íme a válasz. A Stola műhely alkotta meg a Mercedes-Benzzel közösen, egy szuper-luxus kupéként, amelyet egy 6 literes, duplaturbós, 700 lóerős Maybach V12-es motor hajtott. A modell iránti komoly érdeklődés ellenére csupán egyetlen autó készült belőle, amely több mint 8 millió dollárba került. Végsebessége 351 km/h, gyorsulása 0-ról 100 km/h-ra 4,4 másodperc.





Ferrari 365 GTB/4 Daytona Shooting Brake
Jóval a Ferrari GTC Lusso előtt létezett egy egyedi Ferrari kombi, a 365 GTB / 4 Daytona Shooting Brake. Ez egy teljesen áttervezett Daytona volt, egyedi formatervvel és hatalmas csomagtérrel, amelynek két felfelé nyíló üvegablaka volt. Egyetlen példányban készítette el a Panther Westwinds cég 1975-ben. Motorja egy 4,4 literes, 352 lóerős V12-es volt. Kevesebb mint 6 másodperc alatt gyorsult 100 km/h-ra, végsebessége pedig 270 km/h volt. A műszerfal, a középkonzol és a csomagtér padlója fából készült.













Cadillac Elmiraj
Ritkán akad olyan autó, ami tényleg megállásra késztet. A Cadillac Elmiraj ilyen volt. Ez a 2013-as, lenyűgöző prototípus egy teljesen működőképes luxuskupé volt, amely könnyedén sorozatgyártásba kerülhetett volna. Sajnos a Cadillac úgy döntött, hogy inkább a terepjáró-kínálatára összpontosít, így az Elmiraj egyetlen példányban maradt meg. Egy 4,5 literes, duplaturbós, 500 lóerős V8-as motor hajtotta.









A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK