Mi történik a testeddel, ha este 10-kor alszol el minden este


Kim KardashianAnna Wintour és Oprah Winfrey, bár teljesen különböző személyiségek, van bennük egy közös: este 10-kor feküdnek le aludni. Nyilvánvaló, hogy ezek a hírességek pontosan tudják, milyen jótékony hatással van a korai lefekvés a testre és a lélekre. Talán nem is meglepő, hogy az olyan híres és sikeres emberek, mint az előbb említettek, ennyire odafigyelnek arra, hogy mikor fejezik be a napot, hiszen ez nagy hatással van a másnapi programjaikra.

A Liked.hu-nál most utánajártunk, hogy miért olyan népszerű az este 10 órai alvás a híres és sikeres emberek között, illetve felsoroljuk azokat az okokat, amik miatt mindannyiunknak érdemes lehet kipróbálni.

A legtöbbet hozzuk ki az alvásból

Korai lefekvés

Az alvásunk mélysége nem állandó, körülbelül 90 percenként különböző ciklusokra osztható. Ezeket non-REM és REM (rapid eye movement – gyors szemmozgás) alvásnak nevezzük. A legmélyebb és leginkább regeneráló alvási fázis este 10 és éjjel 2 óra között zajlik. Ha tehát arra vágyunk, hogy minél kipihentebben ébredjünk, akkor minél közelebb kell igazítanunk a lefekvést ennek a ciklusnak a kezdetéhez.

Ezenkívül egy tanulmány kimutatta, hogy a korai lefekvés és hosszabb alvás megakadályozza, hogy negatív és aggasztó gondolataink legyenek, melyek ellenkező esetben álmatlansághoz vezethetnének. Még egy jó ok tehát arra, hogy mi is megfontoljuk az este 10 órai alvást.

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS

A testnek sikerül jobb formában maradnia

10 órai alvás

Amikor az alvási ciklus mély fázisába kerülünk, a testünk öngyógyító folyamatba kezd, a növekedéshez és helyreállításhoz szükséges hormonok felszabadításával. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy minél jobb formában legyen a testünk, és hogy másnap minél jobb teljesítményre legyünk képesek, különösen akkor, ha fizikailag aktív munkát végzünk.

Csökken a stressz-szintünk

Korai lefekvés stressz szint

A nem megfelelő alvás stresszes állapotot okozhat, mivel a szervezetben túlteng a kortizol, vagy másnéven a „stresszhormon” szintje. A kortizol túlzott mértékben szorongást okoz, de az egészségünkre is közvetlen hatással lehet. Ha korábban fekszünk és hosszabb ideig alszunk, ez segít szabályozni a kortizolszintünket.

Még nincs vége, a bejegyzés a hirdetés alatti gombbal folytatódik!

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Másolás

Szólj hozzá!

Tipp: a bejelentkezett felhasználók képet is csatolhatnak a hozzászólásaikhoz!
  • Szia, guest
    Mit készítsünk?!
    Kép
    Fotó vagy GIF.
    GIF
    GIF képek vagy MP4 formátumú videók.
    Videó
    Youtube, Vimeo vagy Vine.
    Szöveg
    Szöveg-orientált bejegyzés, beágyazásokkal, videókkal és képekkel.
    Lista
    Klasszikus internetes lista, számozással.
    Szavazás
    Véleménynyilvánítás az előre megadott kérdésekre.
    Visszaszámlálás
    Ugyanaz, mint a sima lista, csak fordított számozással.
    Személyiség teszt
    Egy sor kérdés, melyek végül lelepleznek valamit rólunk.
    Kvíz
    Tudáspróba, melyekre csak jó vagy rossz válasz van.
    Nyílt lista
    Egy lista, melyet a látogatók szabadon bővíthetnek.
    Ranglista
    Egy lista, melynek elemeire a látogatók szavazhatnak.

    Küldd el egy barátodnak!