Ezért rossz úgy aludni, hogy magadra irányítod éjszaka a ventilátort


Vannak, akik nem tudnak ventilátor nélkül aludni a forró nyári éjszakákon, és ez valahol érthető is egyben. A ventilátor által ránk fújt kellemes szél miatt még a sokszor idegesítő hangját is képesek vagyunk megbocsátani. Nem árt tudni azonban, hogy bár maga a ventilátor nem egészségtelen, az éjszakai közvetlen használata bizonyos kellemetlen következményekhez vezethet.

 

A Liked.hu-nál most elmondjuk, hogy miért rossz magunkra irányított ventilátor mellett aludni, és hogyan reagálhat a testünk erre a rossz szokásra.

1. Kiszárítja az szánkat és az orrjáratainkat.

Vizsgálatok azt mutatják, hogy a ventilátor bekapcsolása elősegítheti a verejték és a nedvesség elpárologtatását a testből, ami kiszáradáshoz, valamint a száj és az orrjáratok kiszáradásához vezethet. Ha száraz helyen élünk, jobb, ha különösen odafigyelünk erre, mivel a kellemetlen következmények ilyenkor még gyorsabban jelentkezhetnek. Általában azonban egy csésze éjjeliszekrényre tett vég elegendő az elpárolgott nedvesség helyreállításához.

2. Súlyosbíthatja az allergiát.

allergia

Ha allergiásak vagyunk, a ventilátor bekapcsolása nem a legjobb ötlet. A kutatók szerint a szél miatt az allergén részecskék folyamatosan keringenek a szobában, amitől nagyobb az esély az asztma, a szemszárazság, az allergia, és a szénanátha kialakulására.

 

3. Ez lehet az izomgörcsök egyik oka.

izomgörcs

A hőmérséklet éjjel egyre inkább lecsökken, ezért a lefekvéskor még jó ötletnek tűnő ventilátor nem biztos, hogy a hajnali órákban is jó döntés. A testünket érő folyamatos hideg egyrészt megnöveli a belső hőmérsékletünket, ami végső soron kellemetlen alváshoz vezethet, másrészt viszont olyan kellemetlen jelenségeket is okozhat, mint az izomgörcsök, a hányinger, vagy a fejfájás.

Bónusz: ezt tudjuk csinálni a ventilátor bekapcsolása helyett.

1. Aludjunk nyitott ablak mellett.

Ventilátor vagy ablak

 

A forró nyári éjszakákra az egyik legegyszerűbb megoldás, ha nyitva hagyjuk az ablakot. A szúnyogok ellen érdemes keretre ragasztott szúnyoghálóval védekezni.

2. Tegyünk nedves törülközőt vagy vízzel teli vödröt az ágy közelébe.

fejtámla

Ahhoz, hogy lecsökkentsük a kiszáradás esélyét, érdemes nedves törülközőt tenni a fejtámla mellé, esetleg egy vízzel töltött vödröt hagyni közvetlenül az ágy mellett. Ezek a megoldások elősegítik a hálószoba páratartalmának növelését.

3. Fordítsuk másik irányba a ventilátort.

Ventilátor iránya

Ha egyszerűen nem tudsz ventilátor nélkül aludni, akkor legalább próbálj meg annyit, hogy nem közvetlenül magadra irányítod. Ezzel sok kellemetlenségtől megmenekülhetsz. Célszerű közvetlenül a nyitott ablak elé helyezni, hogy könnyebben tudja keringetni a kintről beszívott hűvös levegőt.

 

 

SZÓLJ HOZZÁ!


Mit készítsünk?!
Kép
Fotó vagy GIF.
GIF
GIF képek vagy MP4 formátumú videók.
Videó
Youtube, Vimeo vagy Vine.
Szöveg
Szöveg-orientált bejegyzés, beágyazásokkal, videókkal és képekkel.
Lista
Klasszikus internetes lista, számozással.
Szavazás
Véleménynyilvánítás az előre megadott kérdésekre.
Visszaszámlálás
Ugyanaz, mint a sima lista, csak fordított számozással.
Személyiség teszt
Egy sor kérdés, melyek végül lelepleznek valamit rólunk.
Kvíz
Tudáspróba, melyekre csak jó vagy rossz válasz van.
Nyílt lista
Egy lista, melyet a látogatók szabadon bővíthetnek.
Ranglista
Egy lista, melynek elemeire a látogatók szavazhatnak.