Ez nemes egyszerűséggel a helytelen előre parkolás miatt van. És ha azt gondolod, hogy azt csak az „újoncok” csinálják, tévedsz. Ez egy tapasztalt sofőrrel is bármikor megeshet, például – vettél egy másik autót, aminek nem szoktad még meg a méreteit, és máris leszakíthatod vagy megsértheted a lökhárítót.

Mondok neked egy tanácsot, ha úgy tetszik, egy „lifehack”-et, ami abszolút minden személyautónál működik. Ezek után 5 cm-re fogsz megállni a szegélytől, nagyon gyorsan és kényelmesen, több autón is ellenőriztem.

Városi problémák
Mi a legnagyobb probléma? Egyszerűen az, hogy a házak melletti szegélyek néha rendkívül magasak, körülbelül 15-25 cm-rel magasabbak az aszfaltrétegnél.

És míg egy „városi terepjáró” (SUV) vagy egy valódi terepjáró talán rá tud hajtani felülről anélkül, hogy leérne a lökhárítója (de még ez sem biztos), addig egy átlagos, hétköznapi autónak gyakran csak 12-16 cm a hasmagassága.
Még egyszer: a szegély mondjuk 25 cm-es, a hasmagasság pedig mindössze 12-16 cm. Ha túl közel hajtasz, a lökhárítót könnyen megsértheted – vagy le is szakíthatod.
Persze manapság sok modern autóban van 360 fokos kamera, ami tényleg nagyon kényelmes dolog. A kamerák segítségével valóban meg tudsz állni akár 2 cm-re is a szegélytől.

Azonban az ilyen rendszerek általában a drágább felszereltségű autókban vannak (ilyeneket pedig nem vesznek gyakran).
Hasznos tanács
Néhány autósiskolában tanítanak ilyen praktikákat, de nem mindegyikben. Ezért elmondom neked, azoknak pedig, akik már ismerik: „az ismétlés a tudás anyja”.
Meg kell tanulnod érezni az autó méreteit speciális pontok segítségével.
Ilyen pontokat kijelölhetsz oldalsó, hátsó és első parkolásnál is. De a statisztikák szerint, míg a hátsó és az oldalsó résszel sokkal kevesebb a probléma (hiszen az autó hátulja magasabban van), addig az autó elejével sokkal gyakrabban akadnak gondok.
Tehát, mit kell tenned:
- Mielőtt előremenetben parkolnál, ki kell egyenesítened a kormányt, hogy az autó „merőlegesen” közelítsen a szegélyhez, és ne ferdén. Ez fontos.

- Ülj a kormánynál a szokásos módon, ne púposkodj, ne hajolj előre. Egyszerűen csak úgy, ahogy általában vezetsz.
- Ezután nézd a szegély alsó részét, és igazítsd egy vonalba a külső visszapillantó tükröd alsó részével. Vagyis addig haladj az autóval, amíg ez a két pont egybe nem esik (remélem, érthetően magyarázom).

Ennél a helyzetnél a távolság a szegélytől még nagy lesz, nagyjából 30-40 cm. Ez az igazán alacsony autóknál jó, például ha valamilyen sportkocsid van.
Még egyszer ismétlem, az autók 95%-ánál működik.
Parkolás 5-7 cm-re a szegélytől
Azonban 30-40 cm-t hagyni a szegélytől nem teljesen helyes. Közelebb kell parkolni, hogy az autó hátulja „ne lógjon ki” az útra.
Ebben az esetben nem a szegély alját, hanem a tetejét (felső részét) kell egy vonalba hoznod a visszapillantó tükröd alsó szélével.
Ismétlem: haladj a szegély felé, és hozd egy vonalba a külső visszapillantó tükröd alját a szegély tetejével (remélem, érthetően magyarázom).

Ezzel az egybeigazítással fogsz tudni a lehető legközelebb megállni a szegélyhez. Nekem személyesen kb. 5 cm szokott lenni a távolság a lökhárító legkiállóbb pontjáig (mindez azért, mert egy hosszú, szedánom van). Más autóknál ez a távolság lehet picit több, de mindenképpen közeli lesz, nagyjából 5-10 cm.
Használd ezeket a tanácsokat, és soha nem lesz problémád az előre parkolással (kivéve, ha a szegélyeket hó fedi, de ez már egy egészen más történet).
