- A vezérműtengely fázisainak szabályozása nem csak a szívó-, hanem a kipufogószelepeknél is.
- Audi valvelift system (AVS) szelepemelés-vezérlő rendszer.
- Négy szelep hengerenként, két felső vezérműtengely (DOHC).
- A szívó- és kipufogószelepek vezérműtengelyeinek folyamatos gázelosztási fázisának szabályozása.
- Audi valvelift system (AVS) szelepemelés-vezérlő rendszer.
Gyakran kérdeznek engem ennek a rövidítésnek a jelentéséről.
Hadd meséljem el, miért hangsúlyozza a gyártó ezt a kifejezést, és miben különbözik a TFSI modell motorja a konszern többi motorjától és nem csak azoktól.

Szeretném megjegyezni, hogy ennél a gyártónál ez egy szabadalmaztatott név, amely kifejezetten bizonyos technológiákra vonatkozik, amelyek a TFSI – TSI motorokban megtalálhatók.
TEHÁT
A TFSI motor jelentése Turbo Fuel Stratified Injection. A név azt mondja, hogy ez egy turbós FSI motor közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel az égéstérbe, homogén keverékképzéssel.
2025-re a VAG-nál (Volkswagen-Audi Group) már a 4. + generációs motorok jelentek meg ezzel a technológiával.

Szeretném megjegyezni, hogy a downsizing (a motor méretének és/vagy lökettérfogatának csökkentése) mellett ebben a motorban nagyobb jelentősége van a downspeedingnak (a motor alacsonyabb fordulatszámon történő működése adott sebesség mellett).
A downsizing/downspeeding a következő:
Szeretném megjegyezni, hogy a VW konszernnek vannak TSI jelzésű motorjai, ami kérdéseket vet fel a TFSI-től való eltérésükkel kapcsolatban.

Egyetlen különbség van köztük.
A TFSI motort általában a GEN2 generációig az AUDI hosszmotoros és -váltós autóiba szerelték.
Ebből adódtak bizonyos különbségek a segédberendezésekben, mint például a turbófeltöltő.
Ugyanakkor a TSI jelölést a keresztmotoros autók kapták. Ezeknél kisebb eltérések vannak az egységek elrendezésében és az olajteknő formájában.
A motor fő alkatrészeiben, különösen a hengertömbben és a vezérlésben, a teljesítménytől függően NINCSENEK különbségek!
Igen, vannak különbségek a különböző lökettérfogatú motorok felépítésében. Különösen az 1,8 literes és 2,0 literes motorok alkatrészei/egységei között vannak eltérések.
Ezeknek a motoroknak a 3. generációjától kezdve a VW a TFSI motorcsalád összes motorjának magas fokú egységesítésére törekedett, ezért az ettől a generációtól kezdődő különbségek eltűntek, bár érdemes megjegyezni, hogy a korábbi generációkban is csak minimálisak voltak.
Egyes „szakértők” állításai szerint a TFSI motorok valamilyen erősebb egységek, és a felépítésük eltér a TSI motorokétól – DE EZ NEM IGAZ.

Igen, vannak a VW-nél a TFSI motoroknak olyan különleges módosításai, amelyek azonos lökettérfogat mellett kopásállóbb anyagokból és nagyobb teljesítményű segédberendezésekkel (turbinák, üzemanyag-befecskendezők stb.) készülnek, mint például az AUDI S3, VW GOLF 8R esetében. De ennek semmi köze a TFSI / TSI rövidítésekhez.
A TFSI mindössze egy szabadalmi megkülönböztetés volt a gyártó motorválasztékában annak idején.
Miben különbözik a TFSI a többi motortól?
A TFSI technológia egyik jelentős előnye az üzemanyag-hatékonyság. A közvetlen befecskendezés lehetővé teszi az üzemanyag precízebb adagolását és a hatékonyabb égést, ami alacsonyabb fogyasztást eredményezhet a hagyományos motorokhoz képest. Ez nem csak a pénztárcádnak kedvez, hanem a környezetre gyakorolt hatás is kisebb lehet.

A TFSI motorok általában dinamikus és nyomatékos teljesítményt nyújtanak. A turbófeltöltésnek köszönhetően már alacsony fordulatszámon is jelentős nyomaték áll rendelkezésre, ami agilisabb vezetési élményt biztosít. Ez különösen előnyös lehet a városi forgalomban és előzéskor.
Fontos megérteni, hogy a TFSI nem egyenlő a kizárólag sportos vagy nagy teljesítményű motorokkal. Bár sok sportmodellben megtalálható, a TFSI technológiát széles körben alkalmazzák a VAG csoport különböző modelljeiben, beleértve a kisebb és takarékosabb autókat is. A lényeg a hatékony üzemanyag-felhasználás és a jó teljesítmény kombinációja.

A TFSI motorok az évek során folyamatosan fejlődtek. A korábbi generációkhoz képest az újabbak még kifinomultabbak, hatékonyabbak és környezetbarátabbak lehetnek. A fejlesztések gyakran érintik a befecskendezési rendszert, a turbófeltöltőt és a motorvezérlést is.
Érdemes megjegyezni, hogy a TFSI motorok karbantartása fontos a hosszú élettartam és a megbízható működés érdekében. A gyártói előírások betartása, a rendszeres olajcsere és a megfelelő minőségű üzemanyag használata elengedhetetlen lehet.
A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK