HIRDETÉS BEZÁRÁS

Mi az az AdBlue, és miért árusítják a benzinkutakon?

Mindenki látta már, de nem mindenki tudja, hogy mire való.

    HIRDETÉS

    Sok sofőr észrevette már a benzinkutakon az AdBlue nevű szokatlan terméket. Nagy kannákban árulják, vagy akár külön kútoszlopa is van, a többi üzemanyag mellett. Nézzük meg, milyen autókban lehet szükség AdBlue-ra, és milyen előnyökkel jár a használata.

    AdBlue, autóápolás, autószerelés, dízel autó, DPF, hibakód, karbamid, katalizátor, kipufogógáz, környezetvédelem, motorhiba, nitrogén-oxid, SCR, üzemanyag

    A 2000-es évek eleje óta a belső égésű motorok kipufogórendszere számos változáson ment keresztül. Ebben aktív szerepet játszottak az új, egyre szigorúbb környezetvédelmi előírások. Ezek arra kényszerítették a mérnököket, hogy új megoldásokat keressenek a károsanyag-kibocsátás csökkentésére. Az egyik ilyen a speciális kipufogófolyadék alkalmazása dízelüzemű autókban.

    Az AdBlue egy reagens folyadék. A keverék fő összetevője a demineralizált víz, amely a termék össztömegének kétharmadát teszi ki. A fennmaradó 33% a nagy tisztaságú karbamid. A hamisított és gyenge minőségű AdBlue folyadékokban a víz koncentrációja lényegesen alacsonyabb, és a használatuk meghibásodásokhoz vezet.

    HIRDETÉS

    A rendszer a következő részekből áll:

    • tartály;
    • fűtőelemekkel ellátott csövek;
    • befecskendező fúvóka;
    • vezérlőegység;
    • szivattyúk.
    AdBlue, autóápolás, autószerelés, dízel autó, DPF, hibakód, karbamid, katalizátor, kipufogógáz, környezetvédelem, motorhiba, nitrogén-oxid, SCR, üzemanyag

    A dízelmotor kipufogógázait először a DPF-szűrő (koromszűrő) tisztítja meg. A következő lépésben AdBlue folyadékot fecskendeznek be. A gázok magas hőmérséklete miatt a karbamid azonnal ammóniára és izociánsavra bomlik. Ezután az autó katalizátorába kerülnek. A keletkezett ammónia lehetővé teszi a káros nitrogén-oxidok nitrogénre és vízgőzre bontását. Az izociánsav bomlása során szén-dioxid is keletkezik.

    A folyadék ára nem túl magas, fogyasztása pedig az üzemanyag-fogyasztás körülbelül 5%-át teszi ki. Ha nincs AdBlue a tartályban, a vezérlőegység hibát jelez. A sofőrnek ilyenkor csak néhány indítási kísérlete marad (általában hat). Ez alatt kell elmennie és AdBlue folyadékot vásárolnia, különben a motor beindítása blokkolódik.

    HIRDETÉS
    AdBlue, autóápolás, autószerelés, dízel autó, DPF, hibakód, karbamid, katalizátor, kipufogógáz, környezetvédelem, motorhiba, nitrogén-oxid, SCR, üzemanyag

    Összességében a rendszer egyszerű és hatékony a káros anyagok semlegesítése szempontjából, de a gyakorlatban nyilvánvalóan vannak hátrányai. A rossz minőségű dízel üzemanyag használata a befecskendező fúvóka szennyeződéséhez és meghibásodásához vezet.

    Az AdBlue fagyáspontja körülbelül -11°C, ezért a hideg téli napokon aktívan működik a fűtési rendszer. Sok autótulajdonos már 100.000 kilométer megtétele után problémákkal szembesül a rendszer alkatrészeinek működésében.

    A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK

Beszélgetés indítása

Jelentkezz be!

Tipp: a felhasználók képet is csatolhatnak a hozzászólásaikhoz!

    Iratkozz fel a hírlevelünkre,

    hogy elküldhessük neked a legjobb cikkeinket

    *heti egy e-mailt fogunk küldeni