HIRDETÉS BEZÁRÁS

Lekapcsoltam a generátort és megmértem, milyen messzire mehet az autó: megosztom az eredményeket

A generátor a belső égésű motorral rendelkező autók egyik kulcsfontosságú alkatrésze.

HIRDETÉS

Közvetlenül ettől függ a fedélzeti áramkör elemeinek tápellátása, amelyek nélkül a hosszabb távú közlekedés lehetetlen. Azonban a generátor teljes leállása vagy meghibásodása esetén is képes az autó egy bizonyos ideig haladni. Azt, hogy meddig lehet áramforrás nélkül közlekedni, valós körülmények között végzett mérések mutatják meg.

akkumulátor, autó, autóelektromosság, generátor, meghibásodás, műszerfal, Szerviz, teszt, tippek, vezetés

A generátor leállását vagy meghibásodását a műszerfalon felvillanó, akkumulátort ábrázoló ikon jelzi. Ha ezt észleled, ne vesztegesd az időt, mert minden perc számít. Még ha messze is vagy a várostól, lehetőséged lesz eljutni a szervizig, különösen, ha betartod az energiatakarékosságra vonatkozó ajánlásokat.

Fontos megértened, hogy az ilyen meghibásodással megtehető potenciális távolság külső tényezőktől is függ: a környezeti hőmérséklettől, az akkumulátor állapotától és egyebektől. A mi esetünkben a méréseket egy 1,6 literes, 123 lóerős motorral és kézi sebességváltóval felszerelt autón végeztük. A külső hőmérséklet +22°C volt, a motor bemelegítve. Az akkumulátor meglehetősen „friss” (1 éve szerelték be), így a kapacitása megközelíti a maximális értéket. Ilyen körülmények között modelleztünk egy helyzetet, amelyben a generátor teljesen lekapcsolódik a fedélzeti áramkörről.

HIRDETÉS
akkumulátor, autó, autóelektromosság, generátor, meghibásodás, műszerfal, Szerviz, teszt, tippek, vezetés

Az akkumulátor kapacitástartalékának köszönhetően a motor és a többi egység nem kapcsol ki azonnal. Fontos azonban, hogy takarékosan bánj a rendelkezésre álló erőforrással, és kövesd az alábbi ajánlásokat:

  • kapcsolj ki minden energiafogyasztót, kivéve a legszükségesebbeket, például az első fényszórókat;
  • haladj a lehető legalacsonyabb fordulatszámon, hogy a gyújtásrendszer kevesebb energiát fogyasszon;
  • ne állítsd le a motort, mivel az akkumulátor kapacitása elegendő lehet a haladáshoz, de az indításhoz már nem biztos.

A mérések során minden ajánlást figyelembe vettünk, így generátor nélkül is sikerült elég sokáig haladni.

HIRDETÉS

Kb. 40 percnyi országúti haladás után kezdtek megjelenni a fedélzeti hálózat feszültségcsökkenésének első jelei. A műszerfal világítása halványodni és villódzni kezdett, az irányjelzők lassabban működtek. Ez azonban nem befolyásolta az autó menettulajdonságait – továbbra is magabiztosan haladt az úton.

akkumulátor, autó, autóelektromosság, generátor, meghibásodás, műszerfal, Szerviz, teszt, tippek, vezetés

Újabb fél óra elteltével a problémák sokkal észrevehetőbbé váltak. Elkezdett fokozatosan leállni az elektromos szervokormány, a műszerfalon felvillant egy hibaüzenet, jelezve a menetstabilizáló rendszer (ESP) kikapcsolását. Érzésre csökkent a motor húzóereje, de alacsony fordulatszámon ez nem volt annyira kritikus.

Csupán 1,5 órával a generátor leállása után jelentkeztek komolyabb működési zavarok a motorban. Gyújtáskihagyások léptek fel, és kigyulladt a Check Engine lámpa a műszerfalon. Az egyik megállásnál a motor lefulladt, és már nem sikerült újraindítani. Ezalatt az idő alatt 80 kilométert tettünk meg, ami a legtöbb esetben elegendő ahhoz, hogy eljuss a szervizig.

HIRDETÉS

Beszélgetés indítása

Jelentkezz be!

Tipp: a felhasználók képet is csatolhatnak a hozzászólásaikhoz!

    Iratkozz fel a hírlevelünkre,

    hogy elküldhessük neked a legjobb cikkeinket

    *heti egy e-mailt fogunk küldeni