
Miért kell ehhez a felüljáróhoz egy kör alakú kerülőutat építeni, ami megnöveli az útfelület hosszát és a költségeket is, amikor egy rövid, egyenes utat is lehetne?
Egy népszerű mém, ami ezt a fura közlekedési helyzetet illusztrálja, így hangzik:

Az ok meglehetősen egyszerű és gazdaságilag is indokolt.
Ha jobban megnézed, láthatod, hogy a híd alatt vasúti sínek vannak. A sínek felett pedig, országtól függően, 7-10 méteres szabad teret kell hagyni.
A hídnak elég magasnak kell lennie ahhoz, hogy egy emeletes konténerszállító vagon is átférjen alatta, és még maradjon is hely. Ez megmagyarázza, miért kell a hídnak egy adott magasságban futnia.
Itt jön azonban a probléma: a jobbra lévő városi út sokkal alacsonyabban van, mint a híd. Emiatt a hídnak nagyon meredek lejtésszöge lenne. Ez pedig balesetveszélyes helyzeteket teremtene. A fentről érkező autók túl nagy sebességgel csapódnának be a főútra, és nem mindegyik tudna időben lefékezni. A kockázat különösen a teljesen megpakolt, nehéz tehergépjárművek esetében lenne magas.
A projekt mérnöki dokumentációjából:
Az útnak 10 méterrel kell a vasúti sínek fölé emelkednie. Egy egyenes nyomvonal esetén a lejtő meredeksége meghaladná a 8%-ot, ami már túl meredek lenne.
Egy ehhez hasonló kör alakú megoldás pedig csökkenti a lejtő meredekségét.
Így néz ki ez a hely a Google Térképen:

A felüljárón akár 110 km/h-s sebességgel is lehet közlekedni. A városi úton ezen a szakaszon viszont 50 km/h a sebességhatár. Egy egyenes és meredek felüljáró esetén az autók hirtelen, nagy sebességgel érkeznének meg erre az útra.
A köríven haladva viszont van idejük jelentősen lelassítani.
Az ehhez hasonló kerülők tehát nagyszerű mérnöki megoldások!

Ennél a japán hídnál például nem tartották fontosnak a fentihez hasonló kör alakú lassító kerülőút létrehozását, az eredmény pedig még így fotón keresztül is meglehetősen rémisztő.