Miután sokan csalódtak az elektromos autókban, a belső égésű motorok valóságos reneszánszukat élik – számos autógyártó és magánműhely kezdett új benzines modellek fejlesztésébe.
Az egyik ilyen a brit Boreham Motorworks által készített Boreham Ten-K. Ezt a motort a Forma–1 technológiája ihlette, de nem a mostani, méregdrága MGU-K és MGU-H rendszerekkel teli korszak, hanem a régi vágású, szívómotoros éra.

A 2,1 literes, négyhengeres Boreham Ten-K 324 lóerőt ad le 10 000-es fordulatszámon, a tömege pedig mindössze 85 kg – ez sokkal könnyebb a társainál, különösen az utcai autókhoz készültekhez képest. Itt nyoma sincs turbónak. A motort az újjáélesztett Ford Escort Mk1 RS-be szánják.

A Ten-K hengerenkénti pillangószelepet, szíjas vezérlést (két vezérműtengellyel) és maximálisan kikönnyített belső alkatrészeket használ. A mérnökök vékony falú 3D-nyomtatást alkalmaztak, ami „lehetővé teszi egy olyan szoborszerű motorblokk létrehozását, amely szorosan körülöleli a belső egységeket”. A motor jelenleg a fékpadi teszteken és a kalibráláson esik át – a cég szerint az erőforrás már most „túlteljesíti a kitűzött célokat”.


