Jelentősen rontja a jármű megjelenését, csökkenti az értékét a másodpiacon, és a korróziós folyamatok beindulásához vezethet.
A lakkréteg leválásának több oka is van, és ezek közül nem mindegyik függ össze a bevonat minőségével. Néhány járműtulajdonos maga is elkövet olyan hibákat, amelyek előidézik ezt a kellemetlenséget.

A lakkréteg leválását nehéz nem észrevenni – általában jellegzetes „kopasz foltok” formájában jelentkezik, amelyek alatt a festék matt rétege található. A sérülések megjelenhetnek egyetlen területen, vagy egyszerre több helyen is. Leggyakrabban a lakk ott válik le, ahol karosszériajavítást végeztek.
A fent leírt probléma összefügghet az elvégzett munka alacsony minőségével. Például a szakemberek lejárt szavatosságú vagy megfagyott lakkot használtak, eltévesztették a keményítő koncentrációját stb. A gyári bevonat sokkal tartósabb, de még annak is van élettartama, még sérülések nélkül is. A gyártók általában legfeljebb nyolc évet adnak nekik.
Az autósok maguk is előidézhetik a lakkréteg leválását. Az egyik ilyen ok a lakk- és festékbevonat ápolásának hiánya a téli időszakban. Az utakat bőségesen szórják maró hatású vegyszerekkel, amelyek negatívan hatnak még a gyári bevonatra is. A szennyeződésréteg alatt olyan folyamatok mennek végbe, amelyek sértik a lakk egységét. A kellemetlenségek elkerülése érdekében ajánlott az autót télen is rendszeresen lemosni.

A mosással kapcsolatos egy másik hiba – a hirtelen hőmérséklet-változás. Ha a hideg karosszériára azonnal forró vizet engedsz, nagy a valószínűsége a lakk sérülésének. Amikor egyedül mosod az autódat, az első öblítést hideg vízzel végezd. Ez lehetővé teszi a karosszériaelemek hőmérsékletének fokozatos növelését.
A lakk- és festékbevonat száraz anyagokkal való érintkezése szintén okozhat hibákat. Először a lakkon egy észrevehető „pókháló” képződik, majd ezeken a sérüléseken keresztül a környezet hatással van az egész bevonatra. A fényezés hosszú távú megőrzése érdekében töröld át a karosszériát minőségi anyagokkal és alkalmazz érintésmentes mosást.

A lakk leválása egy javított alkatrészen a rosszul elvégzett munkára utal. A problémát lelkiismeretesen, jelentős anyagi ráfordítások nélkül megszüntetni gyakorlatilag lehetetlen. Az egyetlen valóban működő megoldás a problémás területet újrafestése, majd az azt követő lakkozás.