HIRDETÉS BEZÁRÁS

Sofőrhibák, amik miatt a karosszéria lakkja leválhat

A karosszériaelemeken lepattogzó lakk sok autós számára ismerős probléma.

Jelentősen rontja a jármű megjelenését, csökkenti az értékét a másodpiacon, és a korróziós folyamatok beindulásához vezethet.

HIRDETÉS

A lakkréteg leválásának több oka is van, és ezek közül nem mindegyik függ össze a bevonat minőségével. Néhány járműtulajdonos maga is elkövet olyan hibákat, amelyek előidézik ezt a kellemetlenséget.

autóápolás, autómosás, fényezés, javítás, karbantartás, karosszéria, korrózió, lakk, sérülés, tippek

A lakkréteg leválását nehéz nem észrevenni – általában jellegzetes „kopasz foltok” formájában jelentkezik, amelyek alatt a festék matt rétege található. A sérülések megjelenhetnek egyetlen területen, vagy egyszerre több helyen is. Leggyakrabban a lakk ott válik le, ahol karosszériajavítást végeztek.

A fent leírt probléma összefügghet az elvégzett munka alacsony minőségével. Például a szakemberek lejárt szavatosságú vagy megfagyott lakkot használtak, eltévesztették a keményítő koncentrációját stb. A gyári bevonat sokkal tartósabb, de még annak is van élettartama, még sérülések nélkül is. A gyártók általában legfeljebb nyolc évet adnak nekik.

HIRDETÉS

Az autósok maguk is előidézhetik a lakkréteg leválását. Az egyik ilyen ok a lakk- és festékbevonat ápolásának hiánya a téli időszakban. Az utakat bőségesen szórják maró hatású vegyszerekkel, amelyek negatívan hatnak még a gyári bevonatra is. A szennyeződésréteg alatt olyan folyamatok mennek végbe, amelyek sértik a lakk egységét. A kellemetlenségek elkerülése érdekében ajánlott az autót télen is rendszeresen lemosni.

autóápolás, autómosás, fényezés, javítás, karbantartás, karosszéria, korrózió, lakk, sérülés, tippek

A mosással kapcsolatos egy másik hiba – a hirtelen hőmérséklet-változás. Ha a hideg karosszériára azonnal forró vizet engedsz, nagy a valószínűsége a lakk sérülésének. Amikor egyedül mosod az autódat, az első öblítést hideg vízzel végezd. Ez lehetővé teszi a karosszériaelemek hőmérsékletének fokozatos növelését.

HIRDETÉS

A lakk- és festékbevonat száraz anyagokkal való érintkezése szintén okozhat hibákat. Először a lakkon egy észrevehető „pókháló” képződik, majd ezeken a sérüléseken keresztül a környezet hatással van az egész bevonatra. A fényezés hosszú távú megőrzése érdekében töröld át a karosszériát minőségi anyagokkal és alkalmazz érintésmentes mosást.

autóápolás, autómosás, fényezés, javítás, karbantartás, karosszéria, korrózió, lakk, sérülés, tippek

A lakk leválása egy javított alkatrészen a rosszul elvégzett munkára utal. A problémát lelkiismeretesen, jelentős anyagi ráfordítások nélkül megszüntetni gyakorlatilag lehetetlen. Az egyetlen valóban működő megoldás a problémás területet újrafestése, majd az azt követő lakkozás.

HIRDETÉS

5 hozzászólás

Jelentkezz be!

Tipp: a felhasználók képet is csatolhatnak a hozzászólásaikhoz!
  • Persze, télen mossuk az autót, amikor -10 fok van... Ezt komolyan gondolják? Inkább a sózás ellen kéne tenni, az tönkreteszi az összes autót, nem a mosás hiánya! Szerintem ez a cikk kicsit bűzlik.
    • A cikkben említett téli mosás nem a -10 fokban való mosást jelenti, hanem a rendszeres, de körültekintő mosást, hogy eltávolítsuk a sót és a vegyi anyagokat, melyek a fényezést károsítják. Fontos a megfelelő hőmérsékletű víz használata is.
  • Nekem a régi Swiftemmel volt ilyen problémám. Épp vettem egy használt autót, mikor észrevettem, hogy a tetőn elkezdett hámlani a lakk. Először nem foglalkoztam vele, de aztán egyre csúnyább lett. Végül elvittem egy karosszériáshoz, aki azt mondta, hogy valószínűleg nem jól készítették el a fényezést valamikor a múltban. Mondta, hogy le kell csiszolni az egészet és újra festeni. Rettenetesen sokba került, de legalább utána szép volt az autó. Azóta nagyon odafigyelek a karbantartásra, és rendszeresen waxolom is. Remélem, a mostani autómnál nem fog előfordulni ilyen! Megtanultam, hogy nem szabad spórolni a minőségi termékeken, mert később sokkal többe kerülhet a javítás.
  • A lakkréteg szerepe az autó külső védelmében kiemelkedő. Ez a legfelső réteg védi a festéket az UV sugárzástól, a karcolásoktól és a környezeti hatásoktól. A lakk UV-szűrőket tartalmaz, amelyek megakadályozzák a festék fakulását. A modern autók általában kétkomponensű lakkot kapnak, ami keményebb és ellenállóbb, mint a régebbi típusú lakkok. A lakkréteg vastagsága általában 40-60 mikron között van, ami elegendő védelmet nyújt a normál használat során. Ha a lakk sérül, a festék könnyebben károsodik, ami korrózióhoz vezethet. Ezért fontos a lakkréteg rendszeres karbantartása és védelme.
  • A sózás okozta károk minimalizálása érdekében érdemes télen gyakrabban, de kíméletesebben mosni az autót, figyelmet fordítva a hőmérséklet-különbségekre és a használt tisztítószerekre. Valamint a waxolás is sokat segíthet a fényezés védelmében a téli időszakban.

Iratkozz fel a hírlevelünkre,

hogy elküldhessük neked a legjobb cikkeinket

*heti egy e-mailt fogunk küldeni