A Gulfstream G800 hivatalosan is a világ legnagyobb hatótávolságú magánrepülőgépévé vált, maximális repülési távolsága elérheti a 16 668 km-t. A gépet arra tervezték, hogy a világ szinte bármely pontjára egyetlen megállás nélkül eljusson.

A G800 0,85 Mach utazósebességgel 15 186 km-t képes megtenni. 0,87 Mach sebességgel 14 816 km-t, míg a magasabb, 0,90 Mach utazósebességgel 12 964 km-t repül. Maximális sebessége szintén 0,935 Machra (1154 km/h) nőtt a korábbi 0,925 Machról.
A gép továbbá jobb fel- és leszállási jellemzőkkel is büszkélkedhet. Standard körülmények között mindössze 1771 méterre van szüksége a felszálláshoz és 946 méterre a leszálláshoz, ami több repülőtér számára teszi elérhetővé.
Sebességre és kényelemre tervezve
A Gulfstream G800 nemcsak hatótávolságot és sebességet kínál, hanem luxusra és hatékonyságra is tervezték.

A Rolls-Royce Pearl 700 hajtóművekkel és az aerodinamikus szárnnyal a gép képes elérni az 1154 km/h sebességet, amivel csak kevéssel marad el a világ leggyorsabb magánrepülőgépétől, a Bombardier Global 8000-től (1161 km/h).
Belül a G800 akár négy lakóteret, vagy három lakóteret és egy külön személyzeti részt kínál. Legfeljebb 19 utast szállíthat, és 10 fő számára biztosít fekvőhelyet. Az utasok puha bőrülésekben, szőnyegpadlón és a Gulfstream 16 jellegzetes, panorámás, ovális ablakain keresztül gyönyörködhetnek a páratlan kilátásban.



A kabin kivételesen csendes légkört, nagy sebességű Wi-Fi-t és plazma-ionizációs rendszerrel tisztított friss levegőt kínál. Egyik különlegessége a kabinnyomás-ingadozás csökkentett érzékelése, ami segít mérsékelni a fáradtságot és komfortosabbá teszi a hosszú utakat.
Újabb légi óriás a láthatáron
Miközben a Gulfstream az elért eredményeit ünnepli, egy másik gigantikus repülőgép készül a bemutatkozásra.

Az amerikai Radia vállalat bemutatta a WindRunner, a világ legnagyobb repülőgépének megépítésére vonatkozó terveit, melynek üzembe helyezése 2030-ra várható.
A WindRunnert egy nagyon különleges probléma megoldására fejlesztik: hatalmas szélturbinalapátok szállítására. Ezek a lapátok, melyek hossza eléri a 70 métert, és a jövőben várhatóan akár 100 méteresre is nőhetnek, túl hosszúak ahhoz, hogy hagyományos légi vagy szárazföldi úton szállítsák őket.
Egyes szélenergia-projektek esetében még külön utak építésére is szükség van pusztán a lapátok mozgatásához. A 108 méter hosszú – egy futballpályánál is hosszabb – és 24 méter magas WindRunner egész szélturbinalapátokat lesz képes szállítani.
Állítások szerint a WindRunner térfogatát tekintve tizenkétszer több rakományt szállíthat majd, mint egy Boeing 747-es.

A Radia közel 10 éve fejleszti a repülőgépet vezérigazgatója, a rakétatechnikai mérnök Mark Lundstrom irányításával. A gép hatalmas rakterét kifejezetten a turbinalapátok kezelésére tervezték, ami világszerte hozzájárulhat a tisztaenergia-infrastruktúra kiépítésének felgyorsításához.
Míg a WindRunner a hasznosságra összpontosít, addig a G800 célja a sebesség, a hatótávolság és a luxus nyújtása a repülésben.
A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK