HIRDETÉS BEZÁRÁS
Érdekességek

Hajók, amik a furcsa kialakításukkal és funkcióikkal nagy meglepetést okoznak

Ilyen hajókat még nem láttál.

    Ezek a lenyűgöző hajók akár 2000 autót is képesek szállítani, átvészelik a tomboló viharokat, sőt, még olajfúrótornyokat is mozgatnak.

    HIRDETÉS

    Íme, hét lenyűgöző példány, amelyek örökre megváltoztatják a hajókkal kapcsolatos elképzeléseidet.

    7. City of St. Petersburg

    Különleges hajók 016

    A 12 fedélzetű City of St. Petersburg („Szentpétervár városa”) egy ro-ro hajó, azaz kerekes árukat (autókat, teherautókat, vasúti kocsikat) és utasokat is szállít. A japán Ssimonoszeki hajógyárban épült 2010 végén, és 2011-ben állították üzembe. A ro-ro hajó fő feladata autók szállítása Japánból Észak-Európa kikötőibe.

    A hajó a neve ellenére semmilyen kapcsolatban sem áll Oroszországgal: megrendelője és tulajdonosa a japán Nissan Motor Corporation, üzemeltetője a holland Euro Marine Carriers BV, a hajó lobogója pedig Panama.

    Különleges hajók 015

    A hajótest szokatlan formáját az okozza, hogy a légellenállás csökkentésével kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, és ezáltal kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki a légkörbe. Az üzemanyag-megtakarítás az óceánban uralkodó szél erősségétől és irányától függ; a becslések szerint évi 800 tonnát tesz ki. A hajótulajdonosok állítják, hogy az ötlet bevált: viharos szembeszélben az Északi-tengeren a City of St. Petersburg mozgási ellenállása a hagyományos építésű hajókhoz képest körülbelül a felére csökkent. A hajó egyetlen út során 2000 autót tud szállítani. Hossza 140 méter, szélessége 22,4 méter, merülése pedig 6,5 méter.

    HIRDETÉS
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS

    6. Teljesen automatikus Rolls-Royce komphajó

    Különleges hajók 014

    A Rolls-Royce hajtóműgyártó és a finn állami Finferries hajózási társaság 2018. december 3-án mutatta be az első, teljesen automata komphajó képességeit egy személyzet nélküli próbaúton a finnországi Turku városától délre fekvő szigetcsoporton.

    Különleges hajók 013

    A Falco kompot érzékelőkkel szerelték fel, amelyek valós idejű, az emberi képességeket meghaladó részletességgel hoznak létre egy részletes képet a környezetről. A helyzetfelismerési képet az érzékelőadatok összevonásával hozzák létre, és továbbítják a Finferries szárazföldi távirányító központjába, amely körülbelül 50 km-re fekszik Turku belvárosától. A központban egy kapitány felügyeli az összes automata műveletet, és szükség esetén átveheti a hajó távirányítását. A tesztek során kipróbálták a Rolls-Royce által kifejlesztett automata dokkolási rendszert is. Ez lehetővé teszi a hajó automatikus irány- és sebességváltását a mólóhoz való közeledéskor, és az emberi beavatkozás nélküli automatikus dokkolást.

    5. Blue Marlin

    Különleges hajók 012

    A Blue Marlin egy hatalmas fedélzettel rendelkező hajó, amely nagyméretű rakományok, köztük más hajók szállítására is alkalmas. A hajó különlegessége a rakomány berakodási módjában rejlik.

    Különleges hajók 011

    Ha egy hajót vagy egy lebegő fúrótornyot kell a fedélzetre rakodni, a Blue Marlin vízbe merül, amíg a rakományt hordozó fedélzet a vízvonal alá kerül. Ezután a félig elsüllyedt dokkhajó a nagyméretű lebegő rakomány alá manőverez, és elkezdi a felemelkedést. Végül a lebegő rakomány a dokkhajó fedélzetén találja magát, és így a vízen szállítható bárhová. A dokkhajó emellett 60 kabinnal is rendelkezik a személyzet és a rakományt kísérő személyek számára, valamint edzőteremmel, szaunával és úszómedencével is fel van szerelve.

    HIRDETÉS
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS

    4. Ramform Hyperion

    Különleges hajók 010

    A Ramform Hyperion kutatóhajó 2017 márciusában került vízre. Széles kialakítása rendkívül stabil és biztonságos platformot biztosít a fedélzeten elhelyezett berendezések számára. A hajó több százezer elektronikus érzékelőt vontat maga után, amelyek egy 12 négyzetkilométernél is nagyobb területet fednek le. A vontatást meghatározott sebességgel végzik. A kutatások ideje alatt a többi hajónak javasolt 10 tengeri mérföldnél (18 km) nagyobb távolságot tartania a platformtól. A csend elengedhetetlen a mérések, valamint a hidroakusztikai és elektronikus rendszerek zavartalan működése szempontjából.

    Különleges hajók 009

    A hajó mozgás közben nem ránt hirtelen, és a hajótest kialakításának köszönhetően a dőlés is minimálisra csökken, ami szintén befolyásolja a kapott adatok pontosságát. Az érzékelőket hatalmas darukkal egy meghatározott sorrendben engedik a vízbe, mivel a tengerben egymástól meghatározott távolságra kell lenniük. Több ezer mikrofont helyeznek el rajtuk. A kapott hangrezgéseket speciális berendezésen dolgozzák fel, és a monitorokon 3D-s képen jelenítik meg.

    Különleges hajók 008

    Ez a tengeri kutatási módszer lehetővé teszi a szénhidrogén-lelőhelyek feltárását. A hajó legfőbb jellemzői: hossza 104,2 m, szélessége 70 m, utazósebessége 16 csomó. Legfeljebb 80 fős személyzet befogadására alkalmas, 60 egyágyas és 10 kétágyas kabinnal rendelkezik. A Bahama-szigetek lobogója alatt hajózik.

    A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK

Mi a reakciód?

Tipp: a felhasználók képet is csatolhatnak a hozzászólásaikhoz!
  • Szia, guest

IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE,

hogy elküldhessük neked a legjobb cikkeinket

*heti egy e-mailt fogunk küldeni

Még több Liked.hu

Továbbiak betöltése Betöltés...Nincs több bejegyzés.