12 tény a fitneszről, amit az edződ sosem fog elmondani neked

Egyre több ember választja az egészséges életmódot. A jobb megjelenés és a kellemesebb közérzet érdekében sokan a fitneszben látják a megoldást, ám mint minden más sportban, itt sem árt figyelni a mértékletességre. Egy jó személyi edző segítségével persze sok fejfájástól és elpazarolt energiától menthetjük meg magunkat, de akadnak olyan dolgok, melyeket még a személyi edzők sem szívesen árulnak el nekünk.

Cikkünkben most 12 ilyen tényt gyűjtöttünk össze, melyek ismerete elengedhetetlen ahhoz, hogy megmentsük magunkat az edzés közben ért – sokszor egészen illúzióromboló – kudarcoktól.


  1. 1 Az észrevehető eredményekre elég sokat kell várni.


    Az edzőterembe lépve senki ne várjon villámgyors eredményeket. Azok, akik 2 hónappal a nyaralás előtt döntenek úgy, hogy teljesen át akarják alakítani a testüket, jobb ha inkább bele se kezdenek, mert valószínűleg kudarcot fognak vallani. Persze sok függ az elhízás mértékétől és a tűrőképességünktől, de még a legoptimálisabb esetekben is legalább 2-3 hónapra van szükség ahhoz, hogy valódi változást tapaszaljunk a testünkön.

    Kevésbé optimális esetben az első reménysugárra olykor 6 hónapot is várni kell, és fontos megjegyezni, hogy ezt a várakozással telt időszakot a túlzásba vitt edzésekkel sem fogjuk tudni lecsökkenteni. Heti 3 erő és 2 kardio edzés bőven elég hozzá, hogy a maximumot hozzuk ki a testünkből, a kardio edzés olykor-olykor pedig egy nagyobb séta is lehet akár, nem feltétlenül kell megerőltető gyakorlatokat végeznünk.

  2. 2 A kívánt eredmény elérése nem mindig lehetséges.


    Rengetegen mennek úgy oda a személyi edzőkhöz, hogy van egy elképzelt kép a fejükben, hogy hogyan is szeretnének kinézni. Legtöbben a kedvenc sportolójuk vagy hollywoodi hírességük testét szeretnék leutánozni, az edzők pedig mindent meg is tesznek ennek érdekében, de fontos tudni, hogy a kívánt test elérése sokszor a mi testünk felépítéséből fakadóan nem lehetséges.

    Egyes emberek izmai természetüknél fogva jobban növekednek, másoknak gyorsabb az anyagcseréje. Még a legprofibb sportolók is speciális gyógyszereket használnak a kívánt forma eléréséhez, ezért mindig fontos, hogy csak és kizárólag reális célt tűzzünk ki magunknak, máskülönben csalódás érhet bennünket, ami lehet, hogy az egész testmozgástól elveszi majd a kedvünk.

  3. 3 Általában 5-7 óra bőven elég a személyi edzővel.

    Szemelyi edzovel toltott orak
    depositphotos

    A személyi edzők szeretik hangsúlyozni, hogy milyen fontos szerepet játszanak a fejlődésünkben, de ez nem mindig van így. A kezdeti útmutatáshoz valóban nagy szükség van rájuk, de miután már belerázódtunk, csak ablakon kidobott pénz minden egyes rájuk költött forint.

    Általában 5-7 óra elegendő hozzá, hogy még a nulláról kezdve is átlássuk annyira az edzés világát és oda tudjunk figyelni a legfontosabb dolgokra úgy, hogy később személyi edző nélkül is könnyedén elboldoguljunk.

  4. 4 Csak az alap gyakorlatokkal lehet szép testet építeni.


    A személyi edzőknek érdekük, hogy az ügyfelük minél több időt töltsön velük, ezért sokszor elhanyagolják azokat az alapvető gyakorlatokat, melyek valódi és látványos változást képesek eredményezni a különböző izomcsoportokban. Fontos tudni azonban, hogy ha szép testet szeretnénk formázni magunknak, akkor a legfontosabb az alap gyakorlatokra koncentrálás.

    Ilyen például a kitörés, a plank, a súlyemelés, a guggolás vagy épp a fekvőtámasz. Ezek a gyakorlatok mindenkinél eltérő hatékonyságúak, ezért nekünk kell felfedeznünk, hogy melyik illik legjobban a testünkhöz, melyikkel tudunk a leglátványosabban fejlődni.

  5. 5 Nincs szükség különféle teljesítménynövelő szerekre.


    Azok a kezdők, akik először mennek edzőterembe, gyakran hisznek a boltban kapható fehérjeporok és táplálékkiegészítők „mágikus erejében”, de ennek nem szabad bedőlni. Valójában egy egészséges, fehérjedús étrend sokkal hatásosabb tud lenni, mint a boltban 10-20 ezer forintért kapható készítmények.

  6. 6 Még a legkeményebb edzéssel sem lehet teljesen megszabadulni a narancsbőrtől.


    Azt valószínűleg már mindenki megtapasztalta, hogy nem létezik hatékony narancsbőr elleni készítmény. Sokan abban a tudatban vannak azonban, hogyha nekiállnak edzeni, akkor végre valahára megszabadulhatnak ettől a kellemetlen bőrproblémától. Ez azonban nem feltétlenül van így.

    Nem létezik olyan edzés, ami speciálisan a narancsbőr eltüntetésére lenne kihegyezve, és bár a rendszeres edzéssel és jól megválasztott táplálkozással kevésbé láthatóvá tehető a cellulit, teljesen eltüntetni nem fogjuk tudni.

  7. 7 Nem kell rendszeresen a hasra edzenünk ahhoz, hogy szép legyen.


    Az edzőteremben sokan minden alkalommal edzenek (hol többet, hol kevesebbet) a hasukra, de valójában erre semmi szükség. Sőt, bizonyos esetekben csak rontunk a helyzeten: a túlzásba vitt hasi edzéssel ugyanis csak a derekunk fog nőni és épp ellenkező hatást érünk el.

    A hasi izmok elegendő mozgásnak vannak kitéve az alapgyakorlatok során, ami mellé egy heti egyszer végzett könnyed hasedzés bőven elég ahhoz, hogy szép hasat formáljunk magunknak.

  8. 8 Egy szép testet nem lehet csak pilates, tánc és jóga segítségével felépíteni.


    A helyzet az, hogy a gyönyörű megjelenéshez fejlett izmokra van szükség, ezt pedig csak edzés útján érhetjük el. Az izmok ráadásul segítenek a kalóriaégetésben is, mivel rengeteg energiára van szükségük a fejlődéshez és megtartásukhoz.

    Az olyan csoportos gyakorlatok, mint a pilates, a különféle táncok vagy a jóga is hasznos testmozgást biztosítanak, ám ezeknek kizárólag a rendes edzőtermi edzés mellett van értelmük, önmagukban sajnos nem sok hasznát vesszük.

  9. 9 A nőknek több ismétlést kell végezniük, és kevesebbet kell pihenniük két gyakorlat között.


    A férfi és női fitnesz eltérő. A nők edzése során a siker kulcsa a megnövelt ismétlésszám a lehető legrövidebb pihenőidővel. Ennek oka, hogy a nők természetüknél fogva nem képesek addig terhelni az izmaikat, hogy az károsodást okozzon, mivel van egy belső szabályozójuk, ami meggátolja, hogy túleddzék a testük.

    Ezért a nőknek sokkal inkább a mennyiségre kell ügyelniük, mintsem a súlymennyiségre. A nők számára 30-40 másodperc pihenés is elegendő a különböző sorozatok között, ellentétben a férfiakkal, akiknek a nehéz súlyok után kiadósabb pihenésre van szükségük.

  10. 10 A sok edzés és kevés evés nem működik.


    Kalóriahiányra van szükség ahhoz, hogy fogyni tudjunk – ez tény, de nem szabad túlzásokba esnünk. Ha a sok edzés mellett keveset eszünk akkor a testünk „energiatakarékos üzemmódra” vált, melynek eredményeképpen az anyagcserénk lelassul. Ennek valódi kárát akkor látjuk majd, amikor újra elkezdünk normálisan étkezni, mivel az ezután elfogyasztott ételek azonnal zsírként rakódnak le a testünkben, és a könnyen jött látványos változás épp olyan könnyen is fog menni. Ha edzésünk során a fogyás az egyik kulcs szempont, akkor próbáljunk meg ne enni az edzést követő 1-2 órában – ezzel látványos eredményt érhetünk el.

  11. 11 A kardio edzést tudatosan kell végezni.


    A kardio edzés egy teljesen más típusú edzés. Egy kardio edzés során a szív- és érrendszert, a légőzrendszert, valamint az állóképességünket fejlesztjük, miközben természetesen zsírt is égetünk. Ha külön kardio napot tartunk, akkor nyugodtan feszegethetjük a határainkat, annál is inkább, mivel a zsírégetési folyamat csak 40 perc edzés után kezdődik meg igazán.

    Ha nincs külön kardio napunk és a rendes edzésünk után próbáljuk meg bepótolni mindezt, akkor nagyon ügyeljünk a mértékletességre. Egy fárasztó edzés önmagában is komoly megterhelést jelent a testünknek és a szívünknek egyaránt, ha ezután egy túlzásba vitt kardioval még rá is teszünk egy lapáttal, az komoly következményekkel járhat. Edzés után 20 perc kardio bőven elegendő, és ilyenkor is lehetőség szerint folyamatosan figyeljük a pulzusunk.

  12. 12 Van jó alak edzés nélkül.


    Egyes emberek olyan piszok mázlisták, hogy természeti adottságaiknál fogva jó alakkal rendelkeznek, és ha oda figyelnek rá, hogy ne fogyasszanak túl sok zsíros ételt vagy alkoholt, akkor a konditerem látogatása nélkül is gyönyörű testet formázhatnak maguknak pusztán a mindennapok során végzett rutin testmozgások segítségével.


    Bónusz:

    Sportolás után endorfin és szerotonin termelődik a testben. Körülbelül 30 perc testmozgás során a vérben található boldogsághormonok mennyisége az ötszörösére is megnőhetnek, hatásuk pedig kb. 2 órán át tart.

REAGÁLJ A TARTALOMRA EMOJIVAL!

21
Ez igen!
1
Nem tetszik!
1
Vicces
11
Imádnivaló
1
Meglepő
0
Szomorú
1
Bosszantó

SZÓLJ HOZZÁ!



Hozzászólások

Mit készítsünk?!
Kép
Fotó vagy GIF.
GIF
GIF képek vagy MP4 formátumú videók.
Videó
Youtube, Vimeo vagy Vine.
Szöveg
Szöveg-orientált bejegyzés, beágyazásokkal, videókkal és képekkel.
Lista
Klasszikus internetes lista, számozással.
Szavazás
Véleménynyilvánítás az előre megadott kérdésekre.
Visszaszámlálás
Ugyanaz, mint a sima lista, csak fordított számozással.
Személyiség teszt
Egy sor kérdés, melyek végül lelepleznek valamit rólunk.
Kvíz
Tudáspróba, melyekre csak jó vagy rossz válasz van.
Nyílt lista
Egy lista, melyet a látogatók szabadon bővíthetnek.
Ranglista
Egy lista, melynek elemeire a látogatók szavazhatnak.

Küldd el egy barátodnak!