HIRDETÉS BEZÁRÁS

Az emberiség történetének legdrágább építményei

Ezeknek az építményeknek az ára egy hétköznapi ember számára felfoghatatlan.

    A világ jelenlegi fejlődése és haladása az emberiség szellemi tevékenységének, valamint a Föld erőforrásainak evolúciós eredménye. Az emberi elme önmagában még valószínűleg nem lenne elég ehhez a földi források nélkül. Ma a pénz a földi erőforrások tömör és kompakt formájaként jelenik meg, szó szerint megváltoztatva a világot. Nap mint nap új, grandiózus projektek jelennek meg. Mára az emberiség áttörte a hegyeket, új szigeteket hozott létre, folyókat terelt el, és sok más dolgot tett, amelyeket egészen a közelmúltig lehetetlennek gondoltunk.

    HIRDETÉS

    Az emberiség sokféle fejlesztési projektet dolgozott ki, amelyeket aztán a világ különböző részein vittek véghez. Most bemutatjuk a tíz legdrágább építési projekt listáját az emberiség történetében. A legtöbb projektet ezek közül kezdetben nem tervezték ennyire drágára, de a befejezésük idejére annyi erőforrást emésztettek fel, hogy addigra a világ egyik legdrágább projektjeivé váltak.

    10. Csatornaalagút – 22,4 milliárd dollár

    Legdrágább emberiség építményei 009

    A tizedik helyen a Csatornaalagút áll. Ezt a projektet a francia fél „La Manche”-nak is nevezi, mivel Franciaország és Anglia partjai között, a víz alatt található. A 31 kilométer hosszú csatornát Anglia és Franciaország közötti kereskedelem bővítése céljából indították el. A projekt megvalósítása a két országnak 22,4 milliárd dollárjába került. A csatornát az Eurotunnel pénzügyi csoport üzemelteti. Az eredetileg becsült költség kisebb volt, mint a projektre fordított összeg. A fő okok a biztonsági és környezetvédelmi követelmények növekedése voltak.

    Az építkezés 1988-ban kezdődött, és az alagút 1994-ben kezdett el működni. Ez idő alatt tíz munkás halt meg. Az alagút három részből áll: két, 7,5 méter átmérőjű vasúti alagútból és egy 5 méter átmérőjű szervizalagútból. Mindegyik 50 km hosszú a föld alatt.

    Ennek a csatornának a létrehozásának története tele van kudarcokkal és szerencsétlenségekkel. A csatorna alagútjában sok tűz ütött ki. Ezek az incidensek nemcsak súlyos sérülésekhez, hanem sok ember halálához is vezettek.

    9. A Nagy-bostoni alagút (Big Dig)– 23,1 milliárd dollár

    Legdrágább emberiség építményei 008

    A Nagy-bostoni alagút becsült költsége 23,1 milliárd dollár. A projekt célja az volt, hogy a Boston környéki nagyobb autópályákat a föld alatt kössék össze egymással. A környék fő közúti útvonalát, az I-93-as útvonalat a város közepén vezették át. Sajnos számos akadály hátráltatta a projektet, többek között elsüllyedt hajók, amelyeket antropológiai vizsgálatnak kellett alávetni az áthelyezés előtt. A Nagy-bostoni alagút így végül tíz évvel később épült meg, mint ahogy eredetileg tervezték. És sokkal több pénzt is költöttek rá, mint várták.

    A projekt során pénzügyi és adminisztratív problémák merültek fel, többek között súlyos tervezési hiányosságok, amelyekért az államnak közel 400 millió dollárt kellett fizetnie. Sajnos az építkezés során egy haláleset is történt, amikor egy betonlap egy autóra zuhant.

    HIRDETÉS
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS

    8. Kanszai nemzetközi repülőtér – 29 milliárd dollár

    Legdrágább emberiség építményei 007

    A japán Kansai nemzetközi repülőtér költsége 29 milliárd dollárra becsülhető. Egy mesterséges szigeten található, amelyet azért építettek, hogy ellenálljon a régió állandó földrengéseinek és szökőárjainak. A vízben történő építkezés másik oka a zajszennyezés csökkentése volt.

    Az építkezés ötletét az adta, hogy a szerény légiközlekedés miatt Kóbe és Oszaka kereskedelmileg hátrányosabb helyzetű, mint Tokió. A repülőtér terveit az 1960-as években készítették el, de a reptér csak 1994-ben kezdte meg a működését. A második terminált 2012-ben adták hozzá, és ingyenes transzferjárat köti össze az első terminállal. A repülőtér Japánon kívül, az Oszakai-öböl közepén található.

    7. Kaliforniai nagysebességű vasút – 33 milliárd dollár

    Legdrágább emberiség építményei 006

    A következő a listán a kaliforniai nagysebességű vasút. Becsült költsége 33 milliárd dollár. A projekt 2015-ben kezdődött, és a befejezést 2029 első felére tervezik. A projekt már most is jóval meghaladja az eredeti költségvetést. Az alapötlet az volt, hogy az Egyesült Államok néhány nagyvárosát nagysebességű vasúti közlekedéssel kössék össze.

    Az ütemterv szerint a kezdeti szakasz Merced és Bakersfield között fog összeköttetést teremteni. Végül ez Los Angelest és San Franciscót fogja összekötni. A projektben részt vevő vonatok akár 350 km/órás sebességre is képesek lesznek.

    HIRDETÉS
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS

    6. Songdo nemzetközi üzleti negyed – 40 milliárd dollár

    Legdrágább emberiség építményei 005

    A Songdo nemzetközi üzleti negyed Dél-Koreában található, az Incshoni nemzetközi repülőtér közelében. Becsült költsége 40 milliárd dollár. Ez egy „okos város” lesz, automatikus újrahasznosító üzemekkel, mindenütt elérhető wifivel és más innovatív technológiákkal. Korea az első ország, amely ilyen modellt mutat be a világon.

    Fel fognak itt épülni továbbá a világ leghíresebb nevezetességeinek másolatai, például a New York-i Central Park másolata. A terv szerint a sziget tele lesz különféle madarakkal, szarvasokkal és nyulakkal. A Songdo IBD az üzleti élet fellendítése és a turisták vonzása végett épül. Kína is követni akarja ennek a projektnek a példáját, de egyelőre nekik még nincsenek pontos terveik.

    5. Dubailand – 76 milliárd dollár

    Legdrágább emberiség építményei 004

    A következő projekt a Dubailand. A Dubailand dizájnjának aspektusai az arab folklórra épülnek, nevezetesen az Alaf Laila Wa Laila (Ezeregyéjszaka) mesére. A 76 milliárd dolláros becsült költségű projektet lelkesen indították el, de az építkezést 2008-ban leállították a dubaji pénzügyi rendszer feszült helyzete miatt. 2013-ban azonban újraindult. Amikor a projekt befejeződik, a világ egyik legnagyobb és legdrágább szórakoztató létesítménye lesz. A tervek között szerepel egy IMAX mozi, egy Disney témájú park és számos más látványosság.

    Egyesek úgy gondolták, hogy a projekt fő célja az volt, hogy Dubajnak családokat kell vonzania ahhoz, hogy a turizmus terén versenyezhessen a régió más városaival.

    A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK

Mi a reakciód?

Tipp: a felhasználók képet is csatolhatnak a hozzászólásaikhoz!
  • Szia, guest

IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE,

hogy elküldhessük neked a legjobb cikkeinket

*heti egy e-mailt fogunk küldeni

Még több Liked.hu

Továbbiak betöltése Betöltés...Nincs több bejegyzés.