HIRDETÉS

A Zara üzletek 9 trükkje, amik miatt ellenállhatatlan vágyat érzünk, hogy megvegyük a ruhákat

    A Zara napjainkban a világ legnagyobb ruházati üzletlánca. A birodalom alapítója, Amancio Ortega egyetlen egy üzlettel kezdte, ahol kezdetben csak híres divattervezők olcsón lemásolt ruháit árulta. A cég ma már 450 millió terméket értékesít évente, ami hatalmas árbevételt jelent évről-évre. De gondolkoztál már valaha azon, hogy mi állhat vajon a Zara sikerének hátterében? Miért vásárolnak ilyen sokan náluk?

    HIRDETÉS

    Az Ikea és a H&M trükkjei után, most a Zara marketingstratégiáját vettük górcső alá, hogy leleplezzük azokat a rafinált trükköket, melyekkel ellenállhatatlan vágyat ébresztenek bennünk a vásárlásra.

    1. 10 A legdrágább dolgok a bejáratnál találhatók, hogy horogra akadjunk.


      A Zara üzletekben minden ruhának megvan a maga helye. A legdrágább ruhák a bejáratnál helyezkednek el annak reményében, hogy első látásra szerelmesek legyenek beléjük a vásárlók. Esetükben a Zara az impulzív vásárlásra támaszkodik: jöttél, láttad, megvetted.

      Azok a vásárlók, akik az olcsóbb ruhákat keresik, át kell verekedniük magukat az üzleten. Hátul találhatók ugyanis a kifutó és akciós termékek. Amíg azonban ide elérsz, nagy eséllyel meglátsz egy ruhát, egy táskát, egy cipőt vagy kiegészítőt, amit egyszerűen nem leszel képes otthagyni.

      HIRDETÉS
      HIRDETÉS
      HIRDETÉS
    2. 9 Az egymáshoz passzoló ruhák, táskák és cipők egymás közelében helyezkednek el.


      A Zara üzletekben nincsenek hagyományos értelemben vett ruházati osztályok. A cipők, a táskák és kiegészítők rendszerint a stílusban hozzájuk illő ruhadarabok közvetlen közelében találhatók. Ezzel sok időt megspórolnak számunkra az üzleteket berendező szakemberek, hiszen nem kell külön gondolkodnunk azon, hogy melyik ruhához melyik kiegészítőt vásároljuk.

      Ami egyrészről hasznos, az másrészről trükkös: ennek köszönhetően a vevő logikája ugyanis kikapcsol, könnyebben vehető rá a vásárlásra, hiszen kis túlzással neki szinte csak fizetnie kell.

    3. 8 A Zarának nincsenek hirdetései, de nem azért, mert spórol.


      A Zara jelentéktelen 0,3%-os profitot költ csak reklámcélokra, ez azonban nem a cég marketing-szakembereinek hanyagsága, hanem egy jól átgondolt stratégia része.

      A Zara a reklámplakátok helyett a pénzt katalógusokba fekteti, ezáltal egyfajta kizárólagossági érzetet teremtve a vásárlókban, hogy a ruhák minősége önmagáért beszél és nem igényel külön hirdetéseket. Végül is a Balenciaga és a Versace sem reklámozza magát a tévében vagy a metró-aluljáróban, és mégis mindenki tudja róluk, hogy a prémium kategóriát képviselik.

      HIRDETÉS
      HIRDETÉS
    4. 7 A márka tudat alatt sugallja nekünk, hogy a segítségével az elit részévé válhatunk.

      3874265 44933310 32a7a36f2c4d7e0fa978f178721964c83a08c36f 1500 1 1555919702 728 2028c0fd1a 1556004774

      A Zara soha nem fog üzletet nyitni egy Auchan, Tesco vagy más áruházak belsejében. A márka aprólékosan megválasztja a butikjai helyét, melyek esetében csak a legnagyobb bevásárlóközpontok és legforgalmasabb sétálóutcák jöhetnek szóba. Legközelebb figyeld meg: a Zara közvetlen közelében szinte mindig van egy elit üzlet. A cég ezzel próbál további prémium hatást kelteni a vásárlókban.

      Egyébként a hercegnő Kate Middleton maga is nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Zara az elit kategória felé mozdulhasson el: a hercegnő már nagyon régóta rajongója a Zara ruhadaraboknak. Esküvője másnapján például egy éppen akkor befutó kék ruhában tűnt fel, ami miatt azonnal "szétszedték" a vásárlók a Zara üzleteit az Egyesült Királyságban.

    5. 6 A Zara több új kollekciót dob piacra egy szezonon belül.

      Zara trukkok

      A Zara stratégiája a gyors, romlandó divat. A márkának sikerült megváltoztatnia a ruházathoz való hozzáállásunkat: vegyünk egy ruhát, majd amint ráuntunk, vegyünk helyette másikat. Míg más márkák a szezonális kollekció piacra dobása után máris a következő szezon kollekciójával kezd foglalkozni, a Zara egy szezonon belül több kollekciót is dob piacra, ezzel elérve, hogy a vásárlók egy szezonon belül többször is náluk hagyják a pénzüket.

      A stratégiájuk pedig úgy látszik működik, hiszen mint már korábban is említettem, átlagosan évi 450 millió terméket értékesítenek, ami egészen elképesztő szám a divatiparban.

    A bejegyzés a hirdetés alatti gombbal folytatódik

6 hozzászólás

SZÓLJ HOZZÁ!


Mit készítsünk?!
Kép
Fotó vagy GIF.
GIF
GIF képek vagy MP4 formátumú videók.
Videó
Youtube, Vimeo vagy Vine.
Szöveg
Szöveg-orientált bejegyzés, beágyazásokkal, videókkal és képekkel.
Lista
Klasszikus internetes lista, számozással.
Szavazás
Véleménynyilvánítás az előre megadott kérdésekre.
Visszaszámlálás
Ugyanaz, mint a sima lista, csak fordított számozással.
Személyiség teszt
Egy sor kérdés, melyek végül lelepleznek valamit rólunk.
Kvíz
Tudáspróba, melyekre csak jó vagy rossz válasz van.
Nyílt lista
Egy lista, melyet a látogatók szabadon bővíthetnek.
Ranglista
Egy lista, melynek elemeire a látogatók szavazhatnak.

Küldd el egy barátodnak!