HIRDETÉS BEZÁRÁS
Egyéb

5 használt autó, ami anyagilag tönkretesz

Ezeket jobb elkerülni, ha nem akarod minden spórolt pénzedet az autószervízekben hagyni.

    Vannak autók, amik gyári hibákkal és drága javítási költségekkel keserítik meg tulajdonosaik életét. Ma bemutatok öt modellt, amikre könnyen minden pénzed rámehet.

    HIRDETÉS

    Miért nem éri meg egyes autókat megvenni?

    Bizonyos prémiummodellek ára gyorsan zuhan. A használtpiacon könnyen beszerezhetők, de nehezen adhatók el, mert a fenntartásuk rendkívül költséges. Ha időben cseréled a meghibásodott alkatrészeket, és ragaszkodsz az eredeti vagy jó minőségű utángyártott darabokhoz, néhány év alatt akár az autó értékének többszörösét is a kocsira költheted.

    Összehasonlításképpen: a KIA Rio IV viszonylag olcsón javítható. Használtan 2 000 000 és 4 200 000 Ft között kapható. A könnyebb viszonyítás végett megmutatom, hogy ennek a kisautónak mennyibe kerülnek a leggyakrabban cserélt alkatrészei:

    • Első lengőkar (eredeti): 18 000 Ft
    • Első lengőkar (utángyártott): 15 600 Ft
    • Első lengéscsillapító (eredeti): 40 400 Ft
    • Első lengéscsillapító (utángyártott): 22 800 Ft
    • Első féktárcsa (eredeti): 30 800 Ft
    • Első féktárcsa (utángyártott): 15 200 Ft
    • Hűtőradiátor (eredeti): 70 000 Ft
    • Hűtőradiátor (utángyártott): 36 000 Ft
    • Első fényszóró (eredeti): 36 500 Ft
    • Első fényszóró (bontott): 20 000 Ft-tól

    1. BMW X5 (e70)

    A második generációs BMW X5-öt 2006 és 2013 között gyártották. Jelenleg kb. 4 000 000 és 9 000 000 Ft közötti áron kapható a használtpiacon.

    Az X5 e70-nek számos tipikus problémája van, amelyekkel sok tulajdonos szembesül, függetlenül a vezetési stílustól és a karbantartástól.

    Problémás autók 014

    A benzines motoroknál:

    • Gyorsan elromlik a forgattyúházgáz-szellőző szelep, amit a szelepfedelével együtt kell cserélni.
    • Gyakori a motorolaj-szivárgás és a túlzott olajfogyasztás. A kenőanyag-fogyasztás gyakran eléri a 2 litert 1000 kilométerenként.
    • Minden benzines motor hőmérsékletérzékeny. Ez gyakran a hűtőfolyadék szivárgásához vezet.
    • A 4,4 literes motor turbói a magas hőmérséklet miatt gyorsan tönkremegy. Hengerfal-kopás is előfordulhat.

    A dízelmotorok:

    • Megbízhatóbbak, de előfordulhatnak turbóproblémák.
    • Nem viselik el a rossz minőségű üzemanyagot, és a gázolajszűrőt 30 000 kilométerenként cserélni kell.
    • Ha a leeresztőcsavart nem húzzák meg megfelelően, megrepedhet a motor olajteknője. A motor cseréjéhez le kell szerelni a motorról.

    Az automata sebességváltóknál:

    • Rendszeresen kell cserélni az olajat és a szűrőt – 50 000-60 000 kilométerenként. Ellenkező esetben gyorsan rángások jelentkeznek a sebességváltáskor.
    • A dorestyling modelleknél gyakori a mechatronikai adapter meghibásodása.
    • Gyakoriak a kardántengely és a hátsó diffi házzal kapcsolatos problémák.

    Az öregedés miatt:

    Az idősödő autók gyakran elektronikai problémákkal küzdenek. Gyakoriak a szenzorok és vezérlőegységek meghibásodásai, a vezetékek elkorhadása és az érintkezők oxidációja. Ezek a hibák a következőket okozhatják:

    • Nehézkes indítás
    • Motorhibák
    • Világítási problémák
    • Hibaüzenetek megjelenése a műszerfalon
    • Légzsákhibák
    • Kényelmi funkciók hibái (pl. elektromos ablakemelők, klímaberendezés)

    A javítás költsége a hiba jellegétől és súlyosságától függően változhat, de akár több millió forintra is rúghat.

    Néhány alkatrész ára:

    • Első felső lengőkar (eredeti): 42 000 Ft
    • Első felső lengőkar (utángyártott): 35 000 Ft
    • Első hosszanti lengőkar (eredeti): 47 000 Ft
    • Első hosszanti lengőkar (utángyártott): 44 000 Ft
    • Első féktárcsa (eredeti): 49 000 Ft
    • Első féktárcsa (utángyártott): 43 000 Ft
    • Motor olajteknő (eredeti): 600 000 Ft
    • Motor olajteknő (utángyártott): 80 000 Ft
    • Szelepfedel (eredeti): 112 000 Ft
    • Szelepfedel (utángyártott): 108 000 Ft
    • Bi-xenon fényszóró (eredeti): 1 100 000 Ft
    • Bi-xenon fényszóró (bontott): 300 000 Ft-tól (készlet)
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS

    2. Land Rover Discovery 4

    Problémás autók 013

    A Land Rover Discovery 4 2009 és 2016 között gördült le a gyártósorról. A használtpiacon 6 800 000 és 17 000 000 Ft között mozog az ára.

    A kínálat nagy részét dízelmodellek teszik ki, 2,7 és 3 literes motorokkal. Mindkét erőforrásnak komoly gyenge pontjai akadnak:

    • Olajáramlási problémák: A motorolaj-nyomásérzékelő késői jelezése gyakran olajáramlási zavarokhoz vezet, ami forgattyústengely-csapágyak sérülését, sőt a főtengely meghibásodását is okozhatja. Ez esetben motorfelújításra vagy cserére van szükség.
    • Előfordul a főtengely elülső szimering szivárgása is. A javításhoz a szimeringet a motorolaj-szivattyúval együtt kell cserélni.
    • 130 000-150 000 km körül gyakran meghibásodik a turbófeltöltő. A javításhoz ki kell szerelni, amiért le kell választani a karosszériát az alvázról.
    • A benzines motoroknál rövid életű a vezérműlánc. Már 100 000 km megtétele után is cserélni kell. Gyakoriak a hűtőfolyadék-szivárgások és a hűtőventilátor viszkózakuplungjának meghibásodása is.
    • Már 50-60 000 km után cserélni kell az első szilentblokkokat, gömbcsuklókat és kerékcsapágyakat.
    • A légrugózású rendszerben cserélni kell a légrugókat, javítani kell a szelepegységet, a vezetékeket és a kompresszort.

    Néhány alkatrész ára:

    • Első felső lengőkar (eredeti): 120 000 Ft
    • Első felső lengőkar (utángyártott): 40 000 Ft
    • Első alsó lengőkar (eredeti): 260 000 Ft
    • Első alsó lengőkar (utángyártott): 85 000 Ft
    • Első féktárcsa (eredeti): 90 000 Ft
    • Első féktárcsa (utángyártott): 45 000 Ft
    • Fő hűtőradiátor (3 l, dízel) – eredeti: 850 000 Ft
    • Fő hűtőradiátor (3 l, dízel) – utángyártott: 250 000 Ft
    • Olajszivattyú (3 l, dízel) – eredeti: 80 000 Ft
    • Olajszivattyú (3 l, dízel) – utángyártott: 35 000 Ft
    • Xenon fényszóró (eredeti): 1 400 000 Ft
    • Xenon fényszóró (bontott): 300 000 Ft-tól
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS

    3. Mercedes-Benz E-Osztály (W212)

    A Mercedes-Benz E-Osztály W212 karosszériában 2009 és 2016 között gyártották. A használtpiacon 5 000 000 és 13 500 000 Ft közötti áron kapható.

    Problémás autók 012

    A dízelmotorok (2,1 l) jellemző hibái:

    • Hűtőfolyadék-szivárgás
    • Gyorsan nyúló vezérműlánc
    • Gyakori dugulás a rövid utazások során (dízelpartikulátos szűrő)
    • Motorhűtő hőcserélő szivárgása

    A benzinmotorok (M271 és 274) jellemző hibái:

    • Rövid életű vezérműlánc és lánckerék (100 000 km körül cserélni kell)
    • A M274 motoroknál a vezérműtengelyek cseréje is szükséges
    • Gyorsan kopó kiegyensúlyozó tengely az M272 motoroknál
    • Hengerfal-kopás (főtengelyjavítás szükséges)
    • Rövid életű hűtőrendszer termosztát

    A 7 sebességes automata sebességváltó hibái:

    • Olaj túlmelegedés (elektronikai vezérlőpanel meghibásodása)
    • Hidrokuplung és szelepek meghibásodása a 3 literes dízelmotoros modelleknél

    Az öregedés okozta elektronikai hibák:

    • Gyakoriak a szenzorok és vezérlőegységek meghibásodásai

    Néhány alkatrész ára:

    • Első hosszanti lengőkar (eredeti): 140 800 Ft
    • Első hosszanti lengőkar (utángyártott): 76 800 Ft
    • Első lengéscsillapító (eredeti): 222 200 Ft
    • Első lengéscsillapító (utángyártott): 72 000 Ft
    • Vízpumpa (eredeti): 180 000 Ft
    • Vízpumpa (utángyártott): 88 000 Ft
    • Hűtőradiátor (eredeti): 222 000 Ft
    • Hűtőradiátor (utángyártott): 104 800 Ft
    • Első féktárcsa (eredeti): 72 600 Ft
    • Első féktárcsa (utángyártott): 33 800 Ft
    • Első fényszóró (eredeti): 1 140 000 Ft
    • Első fényszóró (bontott): 240 000 Ft-tól
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS

    4. Volkswagen Touareg (7L)

    A Volkswagen Touareg első generációja 2002 és 2010 között gördült le a gyártósorról. A használtpiacon 20 00 000 és 7 750 000 Ft között mozog az ára.

    Problémás autók 011

    A kisebbik benzines motorok (pl. V6 3.2 FSI) jellemző hibái:

    • Gyorsan kopó vezérműlánc (cseréhez a motort ki kell szerelni)
    • Meghibásodó forgattyúházgáz-szellőző rendszer (olajfogyasztás növekedése)
    • Hengerfal-kopás és csapágyhibák

    A 4,2 TFSI benzines motor jellemző hibái:

    • Négy vezérműlánc a sebességváltó oldalán (rövid élettartam)
    • Hengerfal-kopás

    A dízelmotorok (pl. V10 5.0 TDI) jellemző hibái:

    • Hengerhüvely elválása (a motor beszorulhat)
    • Rövid élettartamú vezérműtengely-hajtáslánc-elemek és nagynyomású befecskendező szivattyú
    • Gyorsan elromló befecskenzővezeték
    • Repedések a kipufogócsonkokban, hibás szívócsatorna-pillangószelepek
    • Szivárgó hűtőrendszer-csövek és hőcserélő
    • EGR-rendszer problémák

    Az automata sebességváltó (pl. Tiptronic) jellemző hibái:

    • Hidraulikus vezérlőegység meghibásodása
    • Állandó kardántengely és első hajtómű javítási igény
    • Rövid élettartamú kardántengely csapágy

    Néhány alkatrész ára:

    • Első felső lengőkar (eredeti): 216 000 Ft
    • Első felső lengőkar (utángyártott): 48 000 Ft
    • Első lengéscsillapító (eredeti): 171 200 Ft
    • Első lengéscsillapító (utángyártott): 82 000 Ft
    • Első féktárcsa (eredeti): 134 000 Ft
    • Első féktárcsa (utángyártott): 32 800 Ft
    • Hűtőradiátor (eredeti): 122 400 Ft
    • Hűtőradiátor (utángyártott): 75 600 Ft
    • Első fényszóró (eredeti): 407 200 Ft
    • Első fényszóró (bontott): 200 000 Ft-tól
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS

    5. Porsche Cayenne (955/957)

    Az első generációs Porsche Cayenne 2002 és 2010 között gördült le a gyártósorról. Jelenleg körülbelül 2 000 000 és 11 000 000 Ft közötti áron kapható a használtpiacon.

    Problémás autók 010

    A legproblematikusabbak a 4,5 és 4,8 literes, V8-as benzinmotorok:

    • Gyakori a hengerfal-kopás, ami motorfelújítást vagy cserét igényel.
    • Gyorsan elromlanak a gyújtótekercsek.
    • Gyakori a hűtőfolyadék-szivárgás.
    • A magas üzemi hőmérséklet miatt a hűtőrendszerrel kapcsolatos problémák súlyosak lehetnek.

    A hathengeres benzinmotor gyenge pontja a gyorsan nyúló vezérműlánc.

    A dízelmotoroknál:

    • Problémák adódnak a befecskendezőrendszerrel, a turbóval és az EGR-szelep rendszerrel.
    • Rövid a vezérműlánc élettartama.
    • Gyorsan eldugul a DPF szűrő.

    Néhány alkatrész ára:

    • Első felső lengőkar (eredeti): 330 200 Ft
    • Első felső lengőkar (utángyártott): 51 200 Ft
    • Első alsó lengőkar (eredeti): 372 800 Ft
    • Első alsó lengőkar (utángyártott): 48 000 Ft
    • Első légrugó (eredeti): 741 760 Ft
    • Első légrugó (utángyártott): 57 600 Ft
    • Első féktárcsa (eredeti): 114 400 Ft
    • Első féktárcsa (utángyártott): 38 000 Ft
    • Hűtőradiátor (eredeti): 388 000 Ft
    • Hűtőradiátor (utángyártott): 75 600 Ft
    • Első fényszóró (eredeti): 489 600 Ft
    • Első fényszóró (bontott): 320 000 Ft-tól

    Te milyen autókat vennél fel még a mindenképpen kerülendő használtautók listájára? Oszd meg velünk hozzászólásban!

    A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK

Mi a reakciód?

Tipp: a felhasználók képet is csatolhatnak a hozzászólásaikhoz!
  • Szia, guest

IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE,

hogy elküldhessük neked a legjobb cikkeinket

*heti egy e-mailt fogunk küldeni

Még több Liked.hu

Továbbiak betöltése Betöltés...Nincs több bejegyzés.