- Először is a helyes kifejezés a „légiutas-kísérő”, és nem pedig a „stewardess”, mint azt sokan megszokták. A szakmában dolgozók erre mindig felhívják a figyelmet.
- A kísérők nem pihennek és nem utaznak vagy néznek várost a célállomáson. A járatok gyakran oda-vissza mennek, ezért még sétálni sincs idejük.
- Ne gondold azt, hogy a légiutas-kísérők egyfajta „repülőgép pincérek”, akik mindig csak mosolyognak és italokat hoznak. A kiszolgálás a munkájuk részét képezi, de ennél sokkal fontosabb dolgaik is vannak utazás közben.
- Ne bombázd őket olyan hülye viccekkel, mint „hol vannak az ejtőernyők?”. Ez egyrészt nem vicces, másrészt csak felesleges hülyeségekkel zavarod őt munka közben.
- Ne kérdezd meg tőlük, hogy „hol járunk?”. Ugyanannyit látnak az utazásból, mint Te, viszont legtöbbször nekik nincs idejük az ablakon kifelé bámulni, mivel folyamatosan dolgoznak a repülőn. A pilóták csak maximum leszállás előtt értesítik őket a gép helyzetéről.
- Fölösleges panaszkodnod arról, hogy rángatózik a gép és félsz, stb. A légiutaskísérő ezzel nem tud mit kezdeni, és ezzel is csak az idejét rabolod.
- „Amikor megkérdezem egy utastól, hogy milyen gyümölcslevet szeretne … van alma, narancs és barack, majd azt válaszolja: „egy finom áfonyalé jól esne”, olyankor ki tudnék ugrani a repülőből.”
- Érdemes tanulmányozni az ülések mögött található étel és itallapokat, hogy ne a légiutas-kísérőnek kelljen elmondania minden terméket egyenként.
- Azok az emberek, akik közvetlenül a leszállást követően felállnak, és matatni kezdenek a csomagoknál, mielőtt a gép teljesen meg nem állt volna, nem csak magukat, de másokat is veszélyeztetnek. Bármikor hirtelen fékezhet a gép, és ilyenkor eleshetnek a folyosón, vagy ami még rosszabb, sérülést okozhatnak másoknak.
- A kézipoggyásznak a fenti tárolóban vagy az ülés alatt a helyük. Nem az öledben és nem a melletted ülő és közted. Ez szintén biztonsági előírás, mellyel a többi utast is védik. Ha ezt nem teljesíted, a légiutas-kísérő akár a gép felszállását is késleltetheti.
- A WC-ben titokban dohányzók súlyosan megsértik a biztonsági előírásokat. A hamutartóra azért van bent szükség, hogy ha valaki mégis megteszi ezt, legalább ne a repülőgép vécéjébe dobja a cigicsikket. A WC-ből áradó füst elfedheti a valódi tűz szagát, ami potenciális veszély egy repülőgépen.
- Azért nem szabad telefonálni vagy zenét hallgatni le- és felszálláskor, mert ilyenkor kell a legjobban koncentrálni mindenkinek – még az utasoknak is. Fontos, hogy egy esetleges vészhelyzet esetén meghallják a parancsokat.
- „Nem szeretem, amikor az utasok kikapcsolják a biztonsági övüket és elkezdenek sétálni a repülőn, még mielőtt az erre utaló jelzés kialszik.”
- „Az utasok gyakran megpróbálják elvinni magukkal a mentőmellényeket a gépről, mert megtetszett a gyereknek vagy hasonló. Az ilyesmi életveszélybe sodorhatja a legközelebb azon a helyen utazó utast, akinek egy esetleges vészhelyzet esetén ilyen hülyeség miatt nem lesz majd mentőmellénye.”
A légiutas-kísérő szakma az egyik legérdekesebb, és legszebb a világon. A mindig udvarias, ápolt és széles mosollyal végzett munka sok ember számára tűnhet tökéletesnek és csábítónak, de a valóság nem mindig ilyen mesébe illő. Egy légiutas-kísérő élete legtöbbször fárasztó, túlterhelt, és akkor a problémás, néha egyenesen durva utasokról még nem is beszéltünk.
A Liked.hu-nál kíváncsiak voltunk, hogy mi rejlik a légiutas-kísérők hatalmas mosolya mögött, ezért a különféle blogokról és közösségi oldalakról összegyűjtöttük, hogy az utasok mely szokásaik bosszantják őket leginkább.
Felejtsük el a sztereotípiákat.
A légiutas-kísérőknek nagyon sok tennivalójuk van repülés közben, ezért nem szabad elterelni a figyelmüket jelentéktelen apróságokkal.
A repülőgép biztonsági szabályai nem viccből vannak.
A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK
21 comments