-
10 A felhasználók lustasága a cég sikerének egyik legnagyobb kulcsa.
Az iPhone és MacBook termékek a lehető legkönnyebben kezelhetők, mivel ezeknek a termékeknek az átlag célközönsége meglehetősen ,,lusta”. Nem akarnak semmit letölteni, telepíteni vagy konfigurálni, ezért az Apple mindent megtesz annak érdekében, hogy a felhasználóknak csak be kelljen kapcsolniuk ezeket a készülékeket, és máris mindent elérjenek rajtuk, amire csak szükségük lehet.
A cég ezen felül igyekszik elérni, hogy a termékei rosszul kompatibilisek legyenek más termékekkel és operációs rendszerekkel, mivel ezzel tulajdonképpen rákényszerítheti a felhasználókat, hogy akik mondjuk iPhone-t vettek maguknak, azok egy MacBook-ot, iPod-ot vagy Apple Watch-ot is vásároljanak maguknak, és fordítva.
HIRDETÉSHIRDETÉSHIRDETÉS -
9 Az iPhone-ok sokkal gyorsabban "lejárnak", mint más telefonok.
Amikor új iPhone modell érkezik, az Apple szerelmesei azonnal elnyomhatatlan kényszert éreznek rá, hogy megvásárolják azokat, és nem is csak a márka iránti hűségük miatt. A cég egyik marketing stratégiája, hogy pszichológiailag befolyásolja a vásárlóit: az új készülékek megjelenésével egyidejűleg az iPhone felhasználók észreveszik a jelenlegi készülékeik hiányosságait – lassabban tölt be a Facebook, nincs elég hely a készüléken a kényelmes szórakozáshoz, és így tovább Ennek valójában két oka van:
- az új eszközök megjelenésével egyidejűleg általában új operációs rendszer is érkezik, mely rosszul kompatibilis a korábbi modellekkel. Ha a felhasználó új iOS verzióra frissít tényleg azt érzi, hogy a készüléke jelentősen rosszabb lett. Korábban a cég a telefonok akkumulátor idejével is trükközött, és bár állítólag ezt a felhasználók érdekében tették, hatalmas botrány keveredett ebből és kénytelen volt elállni a régi készülékek ilyen módon történő befolyásolásától.
- egy új modell megjelenése után a felhasználó akaratlanul is jobban koncentrál a jelenlegi készüléke hibáira, még azokat az apró kellemetlenségeket is észreveszi, melyek korábban nem szúrtak volna neki szemet. Ez szintén növeli az új iPhone készülék megszerzése iránti vágyat.
- az új eszközök megjelenésével egyidejűleg általában új operációs rendszer is érkezik, mely rosszul kompatibilis a korábbi modellekkel. Ha a felhasználó új iOS verzióra frissít tényleg azt érzi, hogy a készüléke jelentősen rosszabb lett. Korábban a cég a telefonok akkumulátor idejével is trükközött, és bár állítólag ezt a felhasználók érdekében tették, hatalmas botrány keveredett ebből és kénytelen volt elállni a régi készülékek ilyen módon történő befolyásolásától.
-
8 Minden márkaüzlet célja, hogy úgy néz ki, mint az üvegkocka a Fifth Avenue-n.
Az Apple Store-oknak nagyon szigorú követelményeknek kell megfelelniük: bizonyos lépéstávolságra kell lenniük a város központjától, és a legnépszerűbb bevásárlóközpontok és sétálóutcák közvetlen közelében kell elhelyezkedniük. A formatervezést tekintve a skandináv minimalista stílusra támaszkodnak, és csak három anyagból készülhetnek: rozsdamentes acél, természetes fa és üveg. Az Apple Store-ok központja és mintapéldánya a New York-i Fifth Avenue-n található üvegkocka.
HIRDETÉSHIRDETÉSHIRDETÉS -
7 Az Apple nem is igazán a termékeket, hanem a velük kapcsolatos történeteket népszerűsíti.
Az Apple értékesítési taktikája maximális izgalmat vált ki azokból is, akiket egyébként nem igazán érdekel a márka. Egyetlen ilyen vállalat sem készít akkora eseményt az újonnan debütáló termékeinek, mint az Apple. A cég az ilyen eseményeket aktívan él a történetmesélés lehetőségével: narratívákat készít és történeteket mutat be azokról az emberekről, akik szeretik az Apple-t.
Az évek során a felhasználói tábor és a média egyre nagyobb elvárásokkal áll neki az ilyen Apple rendezvényeknek, melyet nem mindig sikerül teljesítenie a cégnek. A legjelentősebb visszaesés az iPhone 5 megjelenésekor volt tapasztalható, amikor a cég tulajdonképpen egy az egyben a 4-es készüléket próbálta meg újra eladni a vásárlóknak, minimális változtatásokat végezve a készüléken. Ekkor a cég telefonjai iránti kereslet jelentősen lecsökkent.
Ma már az Apple jobban koncentrál az új készülékei megjelenésére, mint eddig bármikor, és egyes összeesküvés elméletek szerint a készülékek megjelenésekor internetre kerülő vicces mémeket is maga a cég indítja útnak, hogy ezzel még inkább népszerűsítse termékeit az online felületeken. Lehet benne valami.
-
6 Az Apple Store-ok belseje félig üres.
Az okostelefonok és laptopok így nagyobb figyelmet kapnak, és jobban csalogatják az ügyfeleket. Nincsenek hagyományos értelemben vett pénztárosok, viszont a vásárlók bármelyik alkalmazottnál tudnak kártyával fizetni, készpénzzel viszont csak az arra kijelölt helyeken.
Akár egy egész napot is eltölthetünk az Apple Store-okben: sok amerikai ember számára ez a napi rutin részét képezi. Bemennek a boltba, majd szörföznek a neten és a leveleiket ellenőrzik, a cég pedig nem gátolja őket meg ebben, mivel ezzel is növekszik az emberek márka iránti lojalitása.
2020-ban a Forbes szerint az Apple immár tizedik alkalommal lett a világ legértékesebb márkája. A vállalat jelenleg több, mint 2 trillió dollárt ér, míg az olyan nagyágyúk, mint a Coca Cola vagy a Samsung értéke például „csak” 80 milliárd dollár körül mozog. Az iPhone 11 bemutatását például minden eddiginél nagyobb figyelem követte, az eseményt csak a YouTube-on keresztül 5 millió ember követte élőben.
De minek köszönheti a vállalat ezt a népszerűséget és mivel éri el azt, hogy borsos árai ellenére mégis az ő termékeit választják a vásárolt? A Liked.hu-nál most ezeket az okokat próbáltuk meg összegyűjteni.
A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK
25 hozzászólás