HIRDETÉS BEZÁRÁS
Érdekességek

10 autós trükk, ami segít, hogy kevesebb pénzt költs tankolásra

Érdemes beépíteni őket a mindennapokba.

    Az üzemanyagárak folyamatos rekorddöntögetése miatt az átlagos emberek számára ma már az üzemanyagköltség ugyanolyan részét képezi a havi költségvetésnek, mint mondjuk a lakbér vagy a rezsi fizetése. Bár látszólag lehetetlennek tűnik ennek csökkentése, révén, hogy teljes mértékben ki vagyunk szolgáltatva a benzinkutak árainak, valójában nem lehetetlen, ám ehhez ismernünk kell kicsit az autók működését. Így megtudhatjuk például azt, hogy a ki nem cserélt és/vagy szennyezett légszűrő jelentősen megnöveli az üzemanyagfogyasztást.

    HIRDETÉS

    Liked.hu-nál most 10 jól bevált trükköt gyűjtöttünk össze, melyek segítségével jelentős mértékben spórolhatunk a havi üzemanyagköltségünkön.

      1. 10 Folyamatosan ellenőrizd a gumiabroncs nyomását

        Kereknyomas uzemanyag benzin

        Az egyik olyan tényező, amelyre hajlamosak vagyunk kevésbé figyelni, az a gumiabroncs állapota. Ez nagy probléma, egy lapos gumiabroncs ugyanis bár vezetés közben nem biztos, hogy feltűnik, valójában nagy mértékben befolyásolja az üzemanyag-fogyasztást. Figyeljünk arra, hogy mindig a gyártó által meghatározott értéknek megfelelő nyomás legyen a kocsi első és hátsó kerekeiben.

      2. 9 Időben cserélj légszűrőt

        Levegoszuro uzemanyag fogyasztas

        Idővel rengeteg por, kosz, és bogártetem halmozódhat fel egy autó légszűrőjében, ami befolyásolja az oxigén motortérbe jutását. Ennek következtében az üzemanyag-fogyasztás megnő, a motor pedig gyorsabbak kopik. Szélsőséges esetekben a megnövekedett fogyasztás akár 20%-os is lehet.

        HIRDETÉS
        HIRDETÉS
        HIRDETÉS
      3. 8 Gördülékeny vezetési stílus elsajátítása

        Vezetesi stilus uzemanyag fogyasztas

        Néha kicsit mindannyiunkból előbújik a szunnyadó Forma 1-es versenyző, ám nem árt tudni, hogy ilyenkor nemcsak a gyorshajtási büntetést kockáztatjuk, hanem az üzemanyagfogyasztást is jelentősen megnöveljük. A fölösleges és kétségbeesett gyorsítások és fékezések miatt az üzemanyagfogyasztásunk akár 40-50%-kal is megnőhet, a motor kopásáról és túlterheléséről nem is beszélve.

      4. 7 Csökkentsd a kis utazások számát

        Utiterv uzemanyagfogyasztas

        Egy autó fogyasztása akkor a legintenzívebb, amikor melegíti a motort. Ennek megfelelően minél többször hajtunk végre kis utazásokat hétközben, annál nagyobb lesz az üzemanyagköltségünk. Próbáljunk meg minél több dolgot egyszerre elintéznünk, hogy ne kelljen minden nap külön fodrászhoz, postára vagy a bankba rohangálnunk.

        HIRDETÉS
        HIRDETÉS
        HIRDETÉS
      5. 6 Szokj le az alacsony sebességi fokozatban történő nagy sebességű közlekedésről

        Sebessegvaltas uzemanyagfogyasztas

        Ez a tanács főként a manuális váltós tulajoknak szól: ne legyetek lusták fel-és le váltogatni a sebességi fokozatokat. 50-60 km/h-ás sebességnél például már nyugodtan 4-esbe válthatsz, ezzel a látszólag jelentéktelen lépéssel pedig körülbelül 20%-ot spórolhatsz az üzemanyag fogyasztáson

      6. 5 Távolítsd el a felesleges dolgokat a kocsiból

        Sulycsokkentes uzemanyagfogyasztas

        Értelemszerűen minél több súlyt kell cipelnie a motornak, annál nagyobb lesz a fogyasztás. Ezért fontos, hogy sose legyenek nálunk felesleges, nehéz dolgok a kocsiban, minden 45 kg ugyanis körülbelül +2%-ot ad hozzá az üzemanyag-fogyasztáshoz.

    A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK

Mi a reakciód?

18 hozzászólás
Tipp: a felhasználók képet is csatolhatnak a hozzászólásaikhoz!
  • Szia, guest
  • Most akkor ez hogy van? Gázt is adsz meg fékezel is egyszerre? Bizonyára nincs egy olyan elmebeteg sem aki bal lábbal fékez. 
    • Először be akartam szólni, hogy ne legyél már hülye, aztán rájöttem, hogy igazad van! :D 
      • Kicsit odafigyelsz, látod, hogy automata váltós kocsiról van szó a  kép alapján...
      • Sokszor látom, hogy minden indok nélkül villan elöttem a féklámpa. Erről a típusról van szó, nem történt semmi, de ő azért a fék fölé rakja a lábát és picit nyomva tartja, mert bármi történhet.
    • Nem, ezt félreértitek! Én is ezt szoktam csinálni, hogy a fékpedál fölé rakom a lábam, Budapesti lakos révén számítanom kell a hirtelen bevágó BMW-sekre!És ezért LEHET ,hogy észrevétlenül, NÉHA, VÉLETLEN rá-rá nyomok a fékre, kicsiket, nem telitalppal!!! Szerintem itt erre gondolt a költő! :)
    • Hát márpedig vannak olyan általad elmebetegnek titulált emberek, méghozzá a versenypilóták 😀
  • 2. Pont: A gyártó az egyik kocsimba 92 felettit írt, a többi autómba 95 felettit. Ha a Wartburgba belerakom a jó magyar 95-ös benzint, akkor rángat. Ha a Pajeroba rakom bele, az meg katasztrófa mit művel vele... Azt se rossz nézni azért, hogy minek felel meg itthon a benzin. Ausztriában pl simán belerakom mindkettőbe a 95-ös benzint, itthon meg ha nincs magas oktánszámú a kúton, akkor megyek máshoz... 
  • 50-el negyedikben többet fog fogyasztani mint harmadikban!Ha erőltetjük a motort, a fogyasztás megnő!
  • Autós szaklapok azt írják, hogy magasabb fordulatszámon közlekedj a városban, mert az alacsony fordulatszám árt a motornak stb... melyik az igaz?
    • Attól függ, melyik motor, melyik autóban. Ha remeg a motor a túl alacsony sebesség + túl magas fokozat kombi miatt, akkor mindegy, hogy mit ír egy cikk szerzője, vissza kell váltanod. 1.0 swiftem kicsit pörgősebb motor, de ha 55km/h-t mutat a mérő, akkor már nem remeg 5-ben, de inkább 60, mint 55. 50-nél már túl sok neki az 5., tehát ott vissza 4. Innen lassulva gyorsan jönnek a visszaváltások, a 40 negyedikben sem tetszik neki. A legfontosabb: figyelni, hogy remeg-e a motor. A legjobb kitapasztalni és jóval a remegés előtt elváltani. Gyorsításhoz visszaváltani, ez bármelyik autóra igaz, ha döcögésből kell rakétává válni.
      • 0.8-as motornál is kb ugyan ez a helyzet. Kb 2300nál el lehet váltani. De sajnos 90-100km/hnál már 4000 a fordulat. 
    • A gyartok a motorokat magas fordulatszamra tervezik. Ott jo az olajzas a vizkeringetes es minden egyeb amit a motor hajt meg. Tovabba ha nagyobb erot kell kifejtenie a motornak akkor tobbet eszik hiaba az alacsony fordulat ( mint a biciklin alacsony sebesegi fokozatban konnyeb tekerni es elindulni tul nagy sebbesegnel meg farasztobb.) Ra kell erezni hogy a motor melyik sebbeseg/fordulatszamnal erzi jol magat. Altalaban ez a 2500 rpm koruli ertek. Ertelemszeruen ha 1500 korul mesz 50 el 4 edikbe tobbet fog enni mint 3 ban 2000 korul es ennel tobbet fog enni 2 esben 3500 fordulaton. ..

IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE,

hogy elküldhessük neked a legjobb cikkeinket

*heti egy e-mailt fogunk küldeni

Még több Liked.hu

Továbbiak betöltése Betöltés...Nincs több bejegyzés.