HIRDETÉS BEZÁRÁS
Interneten talált dolgok

20+ ember, aki saját tapasztalatából tudja, hogy egy taxiban bármi megtörténhet

Sokaknak közülünk valószínűleg van valamilyen érdekes töretünk a taxizással. Ez valahol nem is csoda persze, hiszen egy autóban összezárva egy vadidegen emberrel – az ilyesmi csak furcsa történeteket szülhet. Ezek a történetek néha mókásak, néha kellemesek, olykor pedig értékes tanulságok, hogy miért kerüljük a jövőben a taxizást.

HIRDETÉS

A Liked.hu-nál most 20+ ilyen taxis-sztorit gyűjtöttünk össze, amik jól mutatják, hogy mennyire kiszámíthatatlan és meglepő is a taxizás világa – az utas és a sofőr számára egyaránt.

Néhány taxisofőr, akikkel bármikor szívesen utaznánk

• Tegnap este taxival jöttem haza, és a sofőr nagyon örült nekem. Kiderült, hogy szomszédok vagyunk, és ez volt az utolsó útja, ezért megkérdezte, hogy megállhatunk-e hazafelé egy boltban, mert éhes, és nincs otthon neki semmi kaja. Belementem. A taxis bement vásárolni, majd kifele jövet a kezembe nyomott egy hatalmas gyrost. Az út maga kb. 3 dolláromba került, a gyros pedig olyan 6 lehetett. Természetesen hagytam neki egy kis borravalót a végén.
    • Egyszer anyám begipszelt lábbal jött ki a klinikáról. Le kellett jönnie a második emeletről, de senki nem segített neki. Én 13 éves voltam akkoriban, ezért kimentem, és elmondtam a problémát egy taxisnak, aki felszaladt, ölbe kapta anyámat, és levitte a kocsihoz, majd hazavitt minket.
    • Taxival mentem a kórházba, és ideges voltam, mert aznap operáltak. A sofőr próbálta oldani a feszültséget, ezért bekapcsolta a rádiót, és megkért, hogy énekeljek. Végig énekeltük az utat, és olyan jól éreztem magam, hogy ki sem akartam szállni. Végül barátok lettünk.

Dél Koreai taxi

HIRDETÉS
    • Vasárnap volt, 8 óra. Sokat kellett várnom a taxira, de egy nagyon barátságos sofőr jött. Beszélgetni kezdtünk, mert hosszú volt az út. A beszélgetést megszakította a felesége hívása. A hangszórón át hallottam, hogy elégedetlen a férjével, amiért az egész hétvégéjét munkával tölti. Aztán a sofőr megállt az útszélén, kiszállt telefonálni, és mentegette magát, hogy én vagyok az utolsó útja, stb. Ezután végig viccelődött a családi élet nehézségeivel. Szórakoztató volt, életemben először került bajba miattam egy nős taxis.
    • Egyszer 18 km-re az otthonomtól egy hatalmas és nagyon intenzív eső lepett meg. Kerékpároztam, miközben egy kiskutya volt a hátizsákomban a hátamon. A taxis megállt mellettem, berakta a csomagtartóba a koszos biciklimet, majd beültetett minket a kocsijába, annak ellenére, hogy csurom vizesek és sárosak voltunk. Bekapcsolta nekünk a fűtést, egész úton tréfálkozott, és egyszer sem panaszkodott.

Vannak olyan utak, amiket nem szeretnénk megismételni

• Körülbelül 3 évvel ezelőtt taxit rendeltem egy telefonos alkalmazáson. A sofőrnek jó osztályzata volt, ám útközben megállt egy kávézó előtt és hangosan azt mondta: „Menjél, hozz nekem egy cappuccino-t.” A pillanatnyi felháborodásomat követően csendben munkába álltam.
    • A szülővárosomba utaztam, ahol taxiznom kellett a reptérről a szülői házig. Útközben a beszélgetés az Über-re terelődött. A sofőr egy mély és érzelmes beszédet mondott arról, hogy mennyire veszélyes, hogy a fiatal és tapasztalatlan sofőrök taxisnak adják ki magukat. A beszélgetés aztán hirtelen félbeszakadt, amikor hátulról belementünk egy pirosnál álló autóba. Az első dolog az volt, hogy a taxis le akarta felezni velem a károkat.
    • 12 éves koromban a nagyimmal taxit hívtunk. A sofőr megengedte, hogy az első ülésen üljek. Meleg volt kint, ezért megkérdeztem, hogy lehúzhatom-e az ablakot – megengedte. Az autó régi volt, ezért tekerős volt az ablak. Amikor menet közben megpróbáltam lehúzni az ablakot, a tekerő helyett véletlenül a kilincset fogtam meg, és kinyitottam az ajtót. Csodával határos módon sikerült bezárnom úgy, hogy nem estem ki. A taxisofőr megijedt, a nagymamám majdnem szívrohamot kapott, én pedig azóta nem tekergetem az ablakokat.
    • Félúton a cél felé a sofőr anélkül, hogy bármit is mondott volna, megállt egy bolt előtt, behúzta a kéziféket, majd kiszállt az autóból. Meglepődtem, de arra gondoltam, hogy biztos valami baj van a kocsival. Besétált a boltba, majd 10 perc múlva kijött egy zacskó muffinnal, beszállt a kocsiba, és folytattuk az utunkat, mintha mi sem történt volna. Nem volt nagy dolog, de azért legalább figyelmeztethetett volna.

Taxis történet

• Hívtam egy taxit, és egy nagyon idős bácsi jött. Az út felében csendben utaztunk, én a telefonomat nyomkodtam. A sofőr ekkor hirtelen felkiáltott: „Ó, rossz fele jöttünk!”. Ezután nem vettem le a tekintetemet az útról, és mondtam neki a helyes irányt.
    • Egy késő estébe nyúló munkanap után taxit hívtam, mert nem akartam a villamos megállóig sétálni, hogy hazamenjek. Nyár volt, ezért lengén öltöztem, viszont a hőmérő csak 10 fokot mutatott. A taxis felhívott, amikor megérkezett, majd közölte, hogy a villamosmegállóban vár, noha én direkt megkértem, hogy ne oda menjen, mert nem akartam sétálni. Végig panaszkodta az utat. Akkoriban 20 éves voltam és bűnös gyereknek éreztem magam, nagyon sajnálom, hogy nem voltam magabiztosabb akkoriban.
    • Reggel 6 óra volt, egy átbulizott New York-i éjszaka után úgy döntöttem, hogy taxival megyek haza. A taxis hangsúlyából tudtam, hogy valószínűleg mexikói, ezért bedobtam néhány spanyol szót, amit még az iskolában tanultam. Nekem viszont kb. eddig terjedt a spanyol tudásom, a taxis viszont nagyon belemerült, és majdnem 10 percig mesélt nekem egy történetet spanyolul, amiből én semmit sem értettem. Nem mertem félbeszakítani, inkább csak bólogattam, szégyelltem bevallani, hogy nem beszélem a nyelvét. Félúton úgy döntöttem, hogy inkább azt mondom neki, hogy megérkeztünk, csakhogy kiszállhassak, és ne legyen olyan kínos. Az utolsó 20 percet gyalog tettem meg hazáig.