HIRDETÉS BEZÁRÁS
Érdekességek

10 hihetetlen „jó, akkor majd én megcsinálom” pillanat a történelemből

Ezek az emberek megváltoztatták a világot.

    Gyakran szembesülünk kihívásokkal és nehézségekkel az életünk során. Amikor nem találunk megoldást, a legtöbben túl könnyen feladjuk. Ám akad néhány kivételes ember, aki cselekvésbe kezd, és változást hoz a világba. Ők azok, akik történelmet írnak, akik a lehetetlent is lehetségessé tesznek.

    HIRDETÉS

    Nemcsak a saját életüket emelik magasabb szintre, hanem a folyamat során olykor teljesen átalakítják a világot is. Most bemutatok neked 10 ilyen hihetetlen „Jó, akkor majd én csinálom” pillanatot a történelemből.

    10 Desmond Doss tizedes az Egyesült Államok hadseregének egészségügyi alakulatánál szolgált a második világháborúban. A háború alatt az egészségügyi katonáknak nem volt szabad harcolniuk. Ennek ellenére a Hacksaw Ridge-i (Okinawa) csatában Desmond megszegte a parancsokat, és 75 katonát mentett meg. Bátorságáért és eltökéltségéért Becsület érdemérem (Medal of Honor) kitüntetésben részesült.

    Történelmi emberek 010

    Amikor Desmond Doss belépett a hadseregbe, zaklatták, mert megfogadta, hogy soha nem fog megölni senkit. Néhány katona tetűnek tartotta, megkérdőjelezték az őszinteségét, és cipőt dobáltak hozzá imádkozás közben. Emiatt lett végül egészségügyi katona, és lelkiismereti okokból fegyvertelen harcos a csatában.

    1945-ben Desmond osztaga a Maeda-szirtet próbálta bevenni, ami egy impozáns sziklafal a Hacksaw Ridge-en. Végül felérték a szikla tetejére. Hirtelen az ellenséges erők heves ellentámadásba lendültek.

    A tisztek azonnali visszavonulást rendeltek el. A katonák rohantak, hogy lemásszanak a meredek szirtről. Desmond azonban megtagadta a parancsot. Az ott maradt 75 sebesült katonánál maradt.

    Fáradhatatlanul dolgozott egész éjszaka, és segített az összes hátramaradt katonának lemászni. Vasakarata és bátorsága legalább 75 ember életét mentette meg azon a napon. Bátorságáért és eltökéltségéért Becsület érdemérem kitüntetésben részesült.

    9 Elisha Graves Otis feltalálta azt a biztonsági szerkezetet, amely megakadályozza a liftek leesését a teherhordó kábel szakadása esetén. Senki sem hitt azonban a találmányában. Ezért kockára tette az életét, egy rendkívül magas emelvényre húzatta fel magát, majd valakivel elvágatta a kábelt egy fejszével, hogy bebizonyítsa a lift biztonságosságát. Sikerrel járt.

    Történelmi emberek 009

    Elisha Graves Otis mérnök és üzletember volt New Englandben. 40 évesen különböző módszereket keresett a régi törmelékek felső szintekre juttatására a gyárában. 1852-ben feltalált egy biztonsági szerkezetet, amely megakadályozza a liftek leesését a teherhordó kábel szakadása esetén.

    A találmányával más gyárakhoz is fordult, de nem mutattak túl nagy érdeklődést. Úgy döntött, hogy megalapítja saját liftes cégét, amelyet kezdetben Union Elevator Works-nek, később pedig Otis Brothers & Co.-nak neveztek el.

    Azonban a következő hónapokban nem kapott semmilyen megrendelést. Az emberek nem hittek a termékében. Végül az 1853-as New York-i világkiállításon jött el a nagy lehetősége. Az New York-i Kristálypalotában Elisha lenyűgözte a tömeget, amikor elrendelte az őt tartó emelvény egyetlen kötelének elvágását.

    Egy baltás ember elvágta a kötelet, az emelvény pedig csak néhány centimétert zuhant, mielőtt megállt volna. A világkiállítás után Otis folyamatos megrendeléseket kapott, amelyek száma minden évben duplájára nőtt.

    HIRDETÉS
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS

    8 Barry James Marshall ausztrál orvos 1981-ben találkozott Robin Warrennel, a Royal Perth Kórház belgyógyászati nyilvántartójával. Mindketten kíváncsiak voltak a peptikus fekélyek kialakulásának okára. Közösen 1982-ben végezték el a H. pylori baktérium első tenyésztését, és kidolgozták elméletüket a baktériumok peptikus fekélyben és gyomorrákban játszott szerepéről.

    Történelmi emberek 008

    A többi tudós azonban nevetségessé tette ezt az elméletet. Nem hitték, hogy bármilyen baktérium is életben tud maradni a gyomor savas környezetében. Érdekes módon ez nem tántorította el Barryt és Robint. 1983-ban benyújtották megállapításaikat az Ausztrál Gasztroenterológiai Társaságnak, de a bírálók leértékelték őket.

    Megpróbálták malacokat megfertőzni a baktériummal, de minden kísérletük kudarcot vallott. Végül 1984-ben Barry valami olyat tett, amit senki sem várt. A kiindulási endoszkópia elvégzése után H. pylori-t tartalmazó levest ivott, arra számítva, hogy talán évek múlva fekély alakul ki nála.

    Meglepődött, amikor mindössze három nap múlva homályos hányingert és rossz leheletet tapasztalt. A nyolcadik napon megismétlődött az endoszkópia, amely masszív gyulladást mutatott, és egy biopsziából H. pylori-t tenyésztettek, ami azt mutatta, hogy megtelepedett a gyomrában. Eredményes munkájáért később Barryt és Robint is 2005-ben Nobel-díjjal tüntették ki.

    7 Dashrath Manjhi, egy mezőgazdasági munkás, Indiában, Bihar államban, egy Gehlaur nevű kis faluban élt. A falunak nagyon keskeny útjai voltak. 1959-ben egy napon Dashrath Manjhi terhes felesége, Falguni Devi ételt vitt a férjének a földekre. A hegyet kellett megmásznia, hogy eljusson a földekre, azonban az út nagyon keskeny volt. Megcsúszott és lezuhant a hegyről. A kórházban aztán elhunyt.

    Történelmi emberek 007

    Nem akarta, hogy mások is hasonló sorsra jussanak, mint a felesége. Ezért úgy döntött, hogy saját maga vág utat. A falubeliek kinevették, hiszen ez lehetetlen feladatnak tűnt. Dashrath egyszerűen fogott egy kalapácsot és egy vésőt, és elkezdte a küldetését. Még az apja is kigúnyolta, hogy az idejét pazarolja és egy hatalmas hegynek szegül neki. De Dashrath hajthatatlan volt és szilárdan kitartott a döntése mellett. Az évek teltek, de nem adta fel.

    Egyedül, kalapáccsal és vésővel sikeresen kivágott egy 110 méter hosszú, 9 méter magas és 9 méter széles átjárót a hegyen. A falubeliek életében is változást hozott azzal, hogy az 55 kilométeres távolságot 15 kilométerre rövidítette le. Végül 1982-ben, Manjhi 22 évnyi fáradságos munkája után a kormány csatlakozott a hegyen átvezető út kivéséséhez, és közös erővel fejezték be az utat.

    HIRDETÉS
    HIRDETÉS
    HIRDETÉS

    6 Ferruccio Lamborghini, egy autórajongó, imádta a Ferrari 250GT-t. Rájött, hogy a kocsi kuplungja nem túl jó minőségű, ezért úgy döntött, hogy találkozik Enzo Ferrarival. Enzo lenézte Ferrucciot, aki erre úgy döntött, hogy megnyitja saját autógyárát, a Lamborghinit.

    Történelmi emberek 006

    A második világháború után az olasz Ferruccio Lamborghini saját garázst nyitott. Traktort épített az apjának, hogy megkönnyítse számára a mezőgazdasági munkálatokat. Hamarosan a traktora népszerűvé vált, és a vagyona rohamosan nőtt. Ferruccio autórajongó volt. Imádta a menő sportautókat, és sok volt belőlük.

    Ezek egyike a Ferrari 250GT volt. Rá kellett jönnie azonban, hogy van némi probléma az autóval. Elhatározta, hogy maga javítja meg, és rájött, hogy a 250GT-ben használt kuplung hasonló minőségű, mint amit a traktorok gyártásánál használt. Úgy döntött, hogy találkozik Enzo Ferrarival, a Ferrari tulajdonosával.

    Amikor Ferruccio elmondta Enzónak a problémát, Enzó nem nagyon érdeklődött. Enzo nemcsak nem értett egyet vele, hanem még le is nézte Ferrucciot. Ferruccio nem adta fel.

    Elhatározta, hogy ő maga fogja megalkotni a legjobb szupersportautót, és 1963-ban „Automobili Lamborghini” néven új céget alapított. Alig négy hónap alatt bemutatta első modelljét, a Lamborghini 350GTV-t. A Lamborghini ma a világ egyik top autógyártója.

    5 Elon Musk rakétákat akart vásárolni. 2001-ben felkereste az oroszokat, ők azonban irreálisan magas árat kértek, és nem vették őt komolyan. Emiatt Musk kijelentette Jim Cantrellnek, az űrkutatási tanácsadójának, aki vele dolgozott, hogy ők maguk fogják megépíteni a rakétákat.

    Történelmi emberek 005

    Elon Musk, a PayPal alapítója 2001-ben rakétákat akart vásárolni. Tudta, hogy az oroszok elfogadható áron tudnának neki eladni rakétákat. 2001 októberében Elon Jim Cantrell-lel, egy űrkutatászati felszereléseket közvetítő szakemberrel és Adeo Ressivel Moszkvába utazott, hogy felújított Dnepr interkontinentális ballisztikus rakétákat vásároljon.

    Együtt találkoztak egy vállalatcsoporttal. A tárgyalások során azonban Elon-t nem vették komolyan, és ennek következményeként az egyik orosz főkonstruktőr le is köpte. 2002-ben a trió ismét találkozott ugyanezzel a céggel. Ezúttal hajlandóak voltak eladni neki egy rakétát, de irreálisan magas áron, 8 millió dollárért. Elon úgy ítélte meg, hogy a rakéta túl drága, és kiviharzott az értekezletről.

    Végül úgy döntött, hogy saját maga épít rakétákat, és 2002 májusában megalapította a SpaceX-et. Jim Cantrelltől kölcsönkért könyveket, és elkezdte tanulmányozni a rakétatechnológiát. Szakértőknek mutatkozott be, és tanácsadói hálózatot hozott létre.

    2020. május 30-án a SpaceX sikeresen Föld körüli pályára állított két NASA-űrhajóst a Crew Dragon űrkapszulával a SpaceX Demo-2 küldetés során, ezzel a SpaceX lett az első magánvállalat, amelyik űrhajósokat juttatott a Nemzetközi Űrállomásra.

    A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK

Mi a reakciód?

Tipp: a felhasználók képet is csatolhatnak a hozzászólásaikhoz!
  • Szia, guest

IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE,

hogy elküldhessük neked a legjobb cikkeinket

*heti egy e-mailt fogunk küldeni

Még több Liked.hu

Továbbiak betöltése Betöltés...Nincs több bejegyzés.